Gå til innhold

Noen tips til stilfullt stuePC-tastatur?


Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Nå har det seg sånn at samboer er lei av å se at det store ekle trådløse logitec tastaturet ligger å slenger på stuebordet.

Så nå må jeg finne meg et trådløst tastatur som er litt stilfult, og "fint". (?)

 

Da har jeg sett på Logitech diNovo Media Desktop, og på CC Mini Wireless Keyboard With Trackball. Men jeg er ikke helt fornøyd hverken med det ene eller det andre..

 

Jeg har nemlig lyst på noe alla det CC Mini tastaturet, men med RF eller BT.

Det brukes stort sett bare til å søke musikk, og litt spill.

(Tetris, etc. er populært på vorspiel...)

 

Noen som vet om noen andre gode alternativer?

 

Alle tips mottas med takk!

 

mvh nikk0

 

#topic endret litt#

Endret av Jankee
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har bestilt BTC tastatur fra vendur.no. Det har joystick i stedet for mus, og burder fungere ypperlig med HTPCen.

 

Er forøvrig veldig imponert over service på vendur.

Heisann.

 

Jeg er også veldig godt fornøyd med vendur.no .

 

Det så ut som en veldig flott tastatur. Tror madammen kan like det også. ;)

Hadde vært veldig greit om du gav ei tilbakemelding her når du hadde testet keyboardet, og har funnet ut om du er fornøyd eller ei.

 

Takk. ;)

Lenke til kommentar
Det så ut som en veldig flott tastatur. Tror madammen kan like det også. ;)

Hadde vært veldig greit om du gav ei tilbakemelding her når du hadde testet keyboardet, og har funnet ut om du er fornøyd eller ei.

Hei,

 

Da har jeg akkurat vært på postkontoret og hentet tastaturet.

 

Sånn rent umiddelbart kan jeg si at tastaturet kjennes godt ut å skrive på. Det har en liten "plastikk-feel", men ser ikke direkte billig ut. Ikke like høy wow-faktor som diNovo, men man slipper mus.

 

Kommer tilbake med erfaringer fra praktisk HTPC-bruk i morgen. :)

Lenke til kommentar

Hei,

 

Da har jeg hatt muligheten til å prøve tastaturet et døgns tid og jeg må si at jeg er godt fornøyd.

 

Løsningen med joystick i stedet for mus var jeg på forhånd litt spent på. Etter litt (5 min) trening fungerte den upåklagelig. Det er behagelig å skrive med tastaturet og rekkevidden er god (mer enn 10 meter). Perfekt til å ha på fanget mens man ligger på sofaen og chatter over MSN Messenger e.l.

 

Når det gjelder Wife Accept Factor (WAF) så kommer vel DiNovo bedre ut. Designet er ikke like eksklusivt, med litt "plastikk-feel". Personlig foretrekker jeg imidlertid en løsning uten mus.

 

:thumbup:

Lenke til kommentar
Hei,

 

Da har jeg hatt muligheten til å prøve tastaturet et døgns tid og jeg må si at jeg er godt fornøyd.

 

Løsningen med joystick i stedet for mus var jeg på forhånd litt spent på. Etter litt (5 min) trening fungerte den upåklagelig. Det er behagelig å skrive med tastaturet og rekkevidden er god (mer enn 10 meter). Perfekt til å ha på fanget mens man ligger på sofaen og chatter over MSN Messenger e.l.

 

Når det gjelder Wife Accept Factor (WAF) så kommer vel DiNovo bedre ut. Designet er ikke like eksklusivt, med litt "plastikk-feel". Personlig foretrekker jeg imidlertid en løsning uten mus.

 

:thumbup:

Vet du om det støtter mac os x? Eventuelt et annet tastatur inkl mus?

Lenke til kommentar

Vet du om det støtter mac os x? Eventuelt et annet tastatur inkl mus?

Hei,

 

I følge produsenten sin hjemmeside støtter det Microsoft Windows 98, Windows ME, Windows 2000 og Windows XP.

 

Så offisielt støttes i hvert fall ikke Mac, men jeg har ikke prøvd..

Lenke til kommentar

Ja, såg det.. Men nå er det sånn at mange ting ikkje offisielt ikkje støtter mac. Men når du prøver så funker det nesten bedre enn til pc.

 

Men du er fornøyd med det?

 

EDIT: såg dette i teksten: and has been informally tested to work on Linux and Mac OS X (not all of the multimedia keys are be available on platforms other than Windows) :innocent:

Endret av Karver
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...