Gå til innhold

Bruke tvèn som skjerm for bærbar?


grukk

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om noen kan hjelpe meg her.

 

Jeg har en bærbar pc og har lyst til å bruke pcèn som skjerm. For det først lurer jeg på om dette er mulig, men jeg regner egentlig med det. Deretter blir spørsmålet hvordan dette gjøres.

 

Maskinen har en s-video utgang. Skal det være så enkelt som å trekke en kabel mellom denne utgangen og tvèn og så skal det fungere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg lurer på om noen kan hjelpe meg her.

 

Jeg har en bærbar pc og har lyst til å bruke pcèn som skjerm. For det først lurer jeg på om dette er mulig, men jeg regner egentlig med det. Deretter blir spørsmålet hvordan dette gjøres.

 

Maskinen har en s-video utgang. Skal det være så enkelt som å trekke en kabel mellom denne utgangen og tvèn og så skal det fungere?

Pleier å være såpass greit. Mulig du må skru på TV-out via en knapp eller i driverne. TV'en må også støtte S-Video. Vær obs på at oppløsningen blir ganske dårlig på en vanlig TV.

Lenke til kommentar
Endre signaltypen hørtes ut som et godt tips. Kunne jeg bedt deg om å ta bryet og fortelle meg hvordan jeg gjør det??

Sannsynligvis må du bruke den andre EXT inngangen på tv-en din.

På min tv får jeg bare sort-hvitt på EXT1, mens jeg får farge på EXT2 da denne støtter RGB. Dvs at jeg har to kanaler på EXT2 der den ene blir farger og den andre blir sort hvitt.

Lenke til kommentar
Endre signaltypen hørtes ut som et godt tips. Kunne jeg bedt deg om å ta bryet og fortelle meg hvordan jeg gjør det??

Det blir vanskelig med mindre du forteller hvilken chipprodusent du har (ATI/nVidia), om du har installert ATI CC.

 

Jeg har selv ATI skjermkort med litt over et år gamle drivere, så det kan godt være at mine screenshots ikke vil være identisk til det du får se, men dersom du har ATI skal jeg se om jeg kan ta et par screenshots.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...