Gå til innhold

minimumskrav for en warrior tank?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Ja. Min main char er en 51 lvl warrior. Jeg har omtrent ikke valgt noen def skills og heller ikke def talents. Kjører i utganspunktet alltid battlestance, men mest pga jeg ikke orker å tenke for mye og trykke meg ihjel.

Det har gått greit i partyes så langt, men regner med at om jeg skal få være med i high-lvl instanser så bør jeg oppfylle minimumskrav til en warrior tank.

I et party jeg var med i ble jeg nesten ledd ut, da jeg ikke hadde inngående kjennskap til def-skills. I tillegg til at jeg kun benyttet meg av en sunder armor med skill lvl 1 (da var jeg selv lvl49). Det var mildt sagt flaut, selv om vi killa bossen in the end (but no thanks to me :blush: )

Hvilke skills bør jeg bruke som et minimumskrav?

Jeg tenker jo da self å gå i def-stance, men hvilke rekkefølge på skills bør jeg kjempe med?

Litt knotete forklart, men håper dere forstår spørsmålet mitt!

Tenkte å printe ut et eventuelt forslag fra dere, slik at jeg har det ved siden av meg når jeg skal tanke!

Er det også forventet at en warrior skal ha crowd control? Eller er det mest å tanke en spes mob?

Endret av gamer73
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+987123897
Skrevet

1. Bruke 1h og skjold

2. Bruke defencive stance

Er vel de to minstekravene?

Etter: Å holde på aggro, som er det viktigste.

Skrevet
1. Bruke 1h og skjold

2. Bruke defencive stance

ok hehe..

Dette gjør jeg allerede da egentlig.

Men er det en skillskombinasjon som liksom er regnet som "den rette"?

Skrevet

Det Vimsi sa, og:

Sunder armor/shield bash/revenge er dine venner når du skal holde aggro. Taunt bruker du om du mister aggro.

Et tips til, ikke kun slå på EN mob, ettersom det vil føre til at resten av flokken med mobs går rett på healeren ved første heal.

Defensive (protection) talents er ikke nødvendig for å tanke bra. Det meste går på ferdigheter. Prot. talents kan derimot hjelpe deg til å gjøre jobben lettere, men som sagt ikke nødvendig.

Defensive skillene derimot (shield bash, sunder armor, revenge) er MEGET viktige og bør absolutt oppgraderes fullt.

Skrevet (endret)

Spammer sunders, taunter en mob, revenge på den andre osv. Dette gjør jeg ved feks 3 mobs. Prøver å fordele like mange sunders på alle. Og for all del, bo i defensive stance som tank (utenom intercept avogtil),

Edit: Glemte shield bash, funker fett også, samt demo shout for samle mobs is starten.

31arms/20 fury her btw. Offtanker i mc og greier jeg, uten problemer :p

Endret av M@R7!N
Skrevet

Legg stance-bytte-knapper på hotbar, og bind dem til lett tilgjengelige tastatur-knapper (husk at du har hele tastaturet tilgjengelig, ikke bare 1-0), og venn deg til å bytte mellom stances. Brått har du et mye større spekter av muligheter foran deg. Jeg har nettopp lært meg dette, og har både nytte og glede av dette.

Eksempler:

Jeg tanker en mob og en annen begynner å gå løpsk i en viss avstand fra meg? Bytte til zerk-stance, intercept, bytte til def-stance, taunt og få kontroll - den andre moben dilter etter meg.

Jeg tanker en mob og den dropper under 20% helse? Bytte til zerk-stance, execute, jobben gjort.

Jeg starter i battle-stance, charger og bytter til def-stance, gratis rage.

Mulighetene er mange! Warrior er lett å spille, verre å mestre. Og alle som tror at alt blir kjedelig på level 60, hvor man bare må tanke og tanke og tanke, mist ikke motet, dette er faktisk ganske moro hvis du får det til! Defensive stance er definitivt ikke pes når du ikke trenger tenke på å levle så fort som mulig.

Skrevet

Jeg bruker å charge/skyte, bloodrage, Demoralizing shout, sunder armor på maintarget fullt (5 sunder) så 1 sunder + shield block + revenge på de andre mobsa for at de ikke skal aggroe healeren , trenger litt ekstra tid for å få aggroen men funker^^

Skrevet

ja tror ikke jeg vil skifte stance og slike ting. Blir altfor mye jobb med forskjellige knapper osv...jeg får holde meg til def stance. Det holder sikkert i massevis til pve som jeg holder på med! Og når jeg ikke tanker så kjører jeg alltid battle-stance

Skrevet (endret)

Skaff deg et bra skjold og en grei 1h...

Sånn går jeg fram : Charge/gun pull --> bloodrage --> thunder clap ---> def stance: dem shout, så sunder revenge taunt osv...

Thunder clap og dem shout er best for crowd control ( i begynnelsen) for enkelttargets er det mest sunder armor/revenge

EDIT: En del +def items kan være kjekt... :)

Endret av Xtra
Skrevet
ja tror ikke jeg vil skifte stance og slike ting. Blir altfor mye jobb med forskjellige knapper osv...jeg får holde meg til def stance. Det holder sikkert i massevis til pve som jeg holder på med! Og når jeg ikke tanker så kjører jeg alltid battle-stance

Jaja, ditt valg så klart. Men du går glipp av halve moroa med klassen du spiller. En warrior er en mester i taktikk og våpen, det er MENINGA å bytte frem og tilbake.

Jeg hadde innstillinga di jeg også, men så skjønte jeg at hvis jeg prøvde å venne meg til å spille litt annerledes så kunne jeg få mer ut av det, og jammen ble det sånn også!

Skrevet

Ja jeg har hørt mange hevder det. Men jeg har det gøy nok som det er med måten jeg gjør det på. Trengte bare å endre på måten jeg tanker på hehe.

• 4 uker senere...
Skrevet
Legg stance-bytte-knapper på hotbar, og bind dem til lett tilgjengelige tastatur-knapper (husk at du har hele tastaturet tilgjengelig, ikke bare 1-0), og venn deg til å bytte mellom stances. Brått har du et mye større spekter av muligheter foran deg. Jeg har nettopp lært meg dette, og har både nytte og glede av dette.

4887069[/snapback]

Sjekk heller Special Action Buttons, så slipper man å legge ikonene ned på en av hotbarene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...