Gå til innhold

Outlook 2003 greier ikke motta/sende mail


Tnrfd

Anbefalte innlegg

Har satt opp email kontoen sånn som jeg har gjort og brukt mail.broadpark.no som inngående/utgående mail server. Men det virker som at oulook ikke greier å koble seg til internett. Kobler til internett igjennom en trådløs linksys ruter som er koblet til ADSL modemet og alt annen internett relatert fungerer utmerket.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm... Kan det være et slags virus mon tro?

 

Jeg har "samme" problemet virker det som. Men jeg har ikke gjort noen innstillinger i det hele tatt, send/motta sluttet rett og slett bare å fungere!

 

Programmet står bare og drøvtygger på "send/receive Status 0%" i timevis uten å komme noen som helst vei... alt dette mens jeg surfer på nettet og laster ned/opp filer osv.

 

Har prøvd å sette inn kontoinformasjon på nytt men ingen hjelp i det. Ikke har jeg noe spyware som spybot klarer å finne heller...

 

Har brukt webmail i en halv uke nå i håp om at det skulle gå over, men ser ikke slik ut.... Litt hjelp her hadde vært kjærkomment!

 

Takker,

 

Kristian

 

PS. Det er IKKE et problem som kun omfatter broadpark tror jeg. Er nemlig i Australia og benytter lokal email og smtp i tillegg til å laste ned mail fra broadpark. Ingenting fungerer! :no:

Lenke til kommentar

Nå laster den jammen meg ned mail igjen!! Ha, ha, det er alltid hjelp å få fra dette forumet!

 

Men for å være litt mer teknisk - jeg tror det startet opp når jeg koblet ut NIS i fem minutter. Men det fortsatte etter at NIS startet opp igjen... kanskje bare startsparket som skulle til?

 

Jaja, lykke til med problemet ditt Tnrfd!

Lenke til kommentar

Mozilla thunderbird er vel ikke toskete om det fungerer!

 

Må nok trekke tilbake min siste melding om at ting fungerer igjen... Fikk riktignok lasta ned mesteparten av mail fra serveren, men har enda ikke klart å SENDE noe... og drøvtygge gjør den fortsatt, til tross for at jeg har stengt av alt som heter scanning og antispam!

 

Har forsåvidt alltid vært temmelig misfornøyd med outlook, i og med at det er så ustabilt. Har ofte vært tvungen til å restarte programmet når det slutter å sende/motta av uforklarlig grunn. En annen merkelig ting er at linker i f.eks annonsevarsel fra finn.no ikke er klikkbare hvis microsoft photo editor er åpen! Lukk photo editor og vips, så kan du klikke på linken!

 

Om Thunderbird har samme funksjoner som outlook og kontakter og foldere kan importeres ser jeg ingen grunn til å kjempe videre med outlook....

 

Er Thunderbird så bra?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...