Gå til innhold

Shg 9100.Trenger feedback


Rhulken

Anbefalte innlegg

Heisann =)

Har nå bestemt meg å kjøpe Shg's 9100 for ca 11900kr

 

Her er litt specs.

Farge Sølv / Svart (hjelp meg her ,hvilken farge skal jeg velge?av rent praktiske årsaker selvfølgelig...er feks. en svart kant rundt skjermen å foretrekke eller?)

Vekt 3.3 Kg

Batterilevetid Opp til 2½ timer

CPU Type / Modell Intel Pentium-M 750 (1.866GHz) - 533MHz FSB

Antall MB Ram 1024 MB (PC4200 ddr2 533Mhz)

Antal GB 80 GB (5400 RPM, 16Mb buffer/cache 100Mb max/s/ata=

Innebygget Grafikkort ATI Radeon M26(Radeon X700)/256Mb lokalt på grafikk kortet.

Tommer (Skjermen) 15 Tommer(SXGA 1400 x 1050)

 

Lydkort: Azalia High Definition Audio - 7.1 virtuelt surround (SoundBlaster-Pro og MS DirectSound kompatibel)

 

Innebygget Webcam Ja - sitter i like over skjermen

Den har også alle nødvendige porter...firewire..infrarød overføring etc..

RJ45 1 stk (10/100MBIT)

Trådløst 54 MBIT (802.11g - er kompatibel med 11MBIT 802.11b)Bluetooth

modem 56k

Innebygget kortleser Ja:

Memory Stick

Memory Stick Pro

MultiMedia Card

Secure Digital Card

XD Picture Card

 

Synes dette er mye bærbar for pengene... men er usikker på leverandøren...

Har ikke hørt så mye om de før...men har lest noen steder at de både er bra og dårlige...på litt forskjellige områder....men for det meste positivt....

 

Er det noen med denne bærbare som trenger kritikk?eller evnt. annet...

åpen for alle forslag....

 

vurderer også å oppgradere batteriet..men for se på det...

 

Ha en fin kveld/dag.. håper på positiv tilbake melding hehe =)

 

Mvh Rhulken

Endret av Rhulken
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ja er det ikke det?? har hørt centrino maskiner skal ha bra batteri tid...

men kanskje det er et dårlig batteri som sitter i den ?

 

Det står at det er et 6 cellers li-ion batteri ,som står i den....

 

ser også lengre ned at du kan kjøpe et 12 cellers batteri..

så jeg antar at kanskje ikke det er det beste batteriet som sitter i den? =)

 

Men vet ikke helt hva slike batterier koster....har problemer å finne det på siden deres..

 

men det betyr egentlig ikke så mye akkurat nå..grunnet at det er stikkkontakter i klasserommet ,siden av pultene..

men...når jeg når jeg får den skal jeg ta en skikkelig test av den...med de nyeste driverne og nyeste test-programmene.

og selvfølgelig en vurdering av maskinen, første intrykk etc..

 

kan prøve å filme dette også...

 

Så vi kan få en skikkelig gjennomgang av shg's 9100 maskinene

:w00t:

Lenke til kommentar

Ja - dette ER mye maskin for pengene - den noe begrensede batteritiden henger sannsynligvis sammen med at maskina har mye hardware som skal ha sin del av batteristrømmen - muligens kan du forlenge batteritiden noe ved å deaktivere maskinvare du bruker sjelden. Men for all del, et kjempetilbud, få andre tilbyr så mye kraftig maskinvare i denne prisklassen.

 

Noe du bør merke deg er at andre pc'er med lignende konfigurasjon har vært kjent for en del viftestøy (eks. Tundra 1559) - om det også gjelder denne er uvisst, det er jo svært få som har delt sine erfaringer om disse maskinene før.

 

Batteri til bærbar pc koster ofte rundt tusenlappen.

Lenke til kommentar

Jeg har mysa ekstremt hardt på samme maskin fra samme sted.

Er på nippet til å handle.

Gidder du å legge ut erfaringer her dersom du handler.

Tenker på noe av det samme du lurte på: forhandler, og maskin generelt.

Hadde blitt veldig takknemlig. (eller om du sender meg en mail.)

Lenke til kommentar
Jeg har mysa ekstremt hardt på samme maskin fra samme sted.

Er på nippet til å handle.

Gidder du å legge ut erfaringer her dersom du handler.

Tenker på noe av det samme du lurte på: forhandler, og maskin generelt.

Hadde blitt veldig takknemlig. (eller om du sender meg en mail.)

Heisann...Jeg bestiller maskinen når jeg får førstegangsstipendet, nå denne uken...2-3dager til.

 

Jeg vil legge ut erfaringer samt test av maskinen....kommer til å ta såogsi alle tester som mulig... Jeg har lett etter tester av denne maskinen ,men finner

ingen...så en må vel gjøre det selv ;)

 

Kommer antagelivis til å ta noen bilder og muligens filme litt også..

 

Test programmer kommer til å være som følger:

3dmark(forskjellige års versjoner)

Prime95(for å sjekke temperatur/stabilitet og det vil medfølge at vifta går i et..kommer derfor til å måle støyen med desibel måler også)

pcmark

super pi

sisoft sandra benchmarker.(hdd/minne/cpu etc.)

+ flere....(orker ikke skrive mer.....men kom gjerne med forslag)

 

Kommer til å teste firewire forbindelse til extern harddisk også usb 1.0/2.0

Test av bredbånd og trådløs forbindelse til internett(brukervennlig/stabilitet etc)

 

Testing av brænne hastighet....

testing av kamera kvalitet(bildekvalitet)

testing av batterilevetid...

 

Alle benchmarks vil bli utført med og uten strøm tilkobling.....

 

ergo en skikkelig gjennomkjøring av shgs 9100 maskinen.

Så satser jeg på at den kommer nokså raskt etter jeg har bestillt den denne uken...

Mvh Rhulken

Endret av Rhulken
Lenke til kommentar

Bestilte denne maskinene for to dager siden, men er litt skeptisk til det jeg har lest om den.

Den skal visst bli veldig varm i spill, viften bråker masse og synsvinkelen på skjermen skal være dårlig. Men den skal ha veldig god ytelse i spill o.l

 

Dette ble sagt om Shg note 9000 serien, vet ikke helt hvordan denne er i forhold til 9100 serien da...

Lenke til kommentar
Bestilte denne maskinene for to dager siden, men er litt skeptisk til det jeg har lest om den.

Den skal visst bli veldig varm i spill, viften bråker masse og synsvinkelen på skjermen skal være dårlig. Men den skal ha veldig god ytelse i spill o.l

 

Dette ble sagt om Shg note 9000 serien, vet ikke helt hvordan denne er i forhold til 9100 serien da...

Heisann...har hørt noen rykter om det jeg også...

 

at disse shg's maskinene kan bli ganske varm under ?

 

Men om det gjelder denne vet jeg ikke....

Men håper det uansett ikke blir noe problem...evnt. kanskje jeg setter noe varmeavledende teip under.....

 

Finner sikkert på noe hvis det skulle bli noe problem...er utdannet Kuldeteknikker

så jeg burde vel klare å komme opp med noen ideer=)

Lenke til kommentar

Den skal visst bli veldig varm i spill, viften bråker masse og synsvinkelen på skjermen skal være dårlig. Men den skal ha veldig god ytelse i spill o.l

 

Dette ble sagt om Shg note 9000 serien, vet ikke helt hvordan denne er i forhold til 9100 serien da...

Heisann...har hørt noen rykter om det jeg også...

 

at disse shg's maskinene kan bli ganske varm under ?

 

Men om det gjelder denne vet jeg ikke....

Men håper det uansett ikke blir noe problem...evnt. kanskje jeg setter noe varmeavledende teip under.....

 

Finner sikkert på noe hvis det skulle bli noe problem...er utdannet Kuldeteknikker

så jeg burde vel klare å komme opp med noen ideer=)

Fatter ikke at du gidder å legge 12,000,-kr i en maskin med et sånt utgangspunkt?

Det er da mye annet bra å få kjøpt til den prisen...

Lenke til kommentar

Hva er det som er mye bedre til den prisen? =)

 

Har lett og lett i flere uker og det er ingen andre med de spesifikasjonene til den prisen....ikke engang acer.....

https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=27194

 

har "samme" spesifikasjonene som shg's 9100 ... og Acer sin koster 16984kroner i skrivene stund..

 

den har begge minne kanaler brukt opp =512...det blir dyrt om du skal oppgradere til 1024mb

den har halvparten(128Mb) av grafikkminne til sgh's 256Mb

 

Nei....får bedre maskin hvis jeg velger shg's 9100.....

 

Men hvis du vet om noe bedre tilbud....så si ifra =) helst før jeg bestiller hehe

 

 

:w00t:

Lenke til kommentar
Hva er det som er mye bedre til den prisen? =)

 

Har lett og lett i flere uker og det er ingen andre med de spesifikasjonene til den prisen....ikke engang acer.....

https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=27194

 

har "samme" spesifikasjonene som shg's 9100 ... og Acer sin koster 16984kroner i skrivene stund..

 

den har begge minne kanaler brukt opp =512...det blir dyrt om du skal oppgradere til 1024mb

den har halvparten(128Mb) av grafikkminne til sgh's 256Mb

 

Nei....får bedre maskin hvis jeg velger shg's 9100.....

 

Men hvis du vet om noe bedre tilbud....så si ifra =) helst før jeg bestiller hehe

 

 

:w00t:

Hjelper lite med gode spekk hvis du får en maskin du irriterer deg grønn over, men det blir evt dine bekymringer.

 

Jeg hadde helt klart kjøpt maskin av et kjent firma, da det vites veldig lite om SHG sin service-teknisk suport osv som er hyper vesentlig hvis man får problemer med en bærbar (da betyr spekken ingen ting lenger) ... :w00t:

Lenke til kommentar
Hva er det som er mye bedre til den prisen? =)

 

Har lett og lett i flere uker og det er ingen andre med de spesifikasjonene til den prisen....ikke engang acer.....

https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=27194

 

har "samme" spesifikasjonene som shg's 9100 ... og Acer sin koster 16984kroner i skrivene stund..

 

den har begge minne kanaler brukt opp =512...det blir dyrt om du skal oppgradere til 1024mb

den har halvparten(128Mb) av grafikkminne til sgh's 256Mb

 

Nei....får bedre maskin hvis jeg velger shg's 9100.....

 

Men hvis du vet om noe bedre tilbud....så si ifra =) helst før jeg bestiller hehe

 

 

:w00t:

Hjelper lite med gode spekk hvis du får en maskin du irriterer deg grønn over, men det blir evt dine bekymringer.

 

Jeg hadde helt klart kjøpt maskin av et kjent firma, da det vites veldig lite om SHG sin service-teknisk suport osv som er hyper vesentlig hvis man får problemer med en bærbar (da betyr spekken ingen ting lenger) ... :w00t:

Helt enig med deg.....

men har også hørt mange som har vært fornøyd med denne maskinen....

 

anngående varmeutvikling var dette på tidligere modeller....men om det gjelder denne også vet jeg ikke... men på dankse forum sier de at den blir ikke noe varmere en andre bærbare maskiner....det var en som sa at den kjentes varm ut når han hadde hatt den på fanget en stund altså oppe på lårene...

 

Har vært borti bærbare som eies av medstudenter....kan ikke akkurat si de er kalde de heller....den ene var dell og den andre var fujitsu/siemens. begge 1 år gamle...

og viftene på disse var hørbare for å si det sånn...og det virket som de gikk ganske ofte som igjen tyder på høy varmeutvikling.....

 

Og en annen ting på www.shg.no viser de til regnskapet til bedriften også...som svært få nettbutikker gir til offentligheten.....og solidariteten stiger for vært år som henviser til tryggheten i selskapet....

 

De har også kjempe bra support etter mine erfaringer ...har sendt 3 mailer til de....og fikk svar under 1 time på alle 3.....(nextgentel bør lære noe av de her)

Og mailen jeg fikk i retur var både forståelig og høflig anlagt...

 

Så evnt..hvis man trenge rå få tak de ..så skulle ihvertfall ikke det bli noe problem...

 

 

 

:w00t:

Lenke til kommentar
Så evnt..hvis man trenge rå få tak de ..så skulle ihvertfall ikke det bli noe problem...

 

 

 

:w00t:

Lykke til så får man håpe du får gode erfaringer med dem..

takk for det =)

 

Håper det blir en god erfaring....kommer til å ta en del tester når jeg får den....

 

"tilgje de som tvilte"(lille lørdag)

 

slik at ihvertfall vi får 1 norsk erfaring hehe

Endret av Rhulken
Lenke til kommentar

Virker forstatt som en super maskin.

lurer litt på batteri-kapasiteten? Antar at den kan bli bedre ved å fjerne web-cam ol. men likevel.

Også er jeg litt skeptisk til det som står om døde pixels. 1-4 pixelfeil er akseptabelt? NEI!! 4 døde pixler midt på skjermen må være sinnsykt kjipt!

men det blir nok den midterste 9100. Tror ikke jeg gidder å legge 2500 kroner i den lille oppgraderinga som er opp til neste :hmm: . selv om jeg selvfølgelig er frista :D !

Lenke til kommentar

Hei.

 

Jeg kjøpte denne maskinen igår. For den vel i løpet av noen dager.

Snakket med de på telefon idag og de sa den skulle komme inn idag ;)

 

Kan jo legge ut noen specs og kanskje knekke noen rykter som tydligvis surrer på forumet? Skal se hva jeg får tid til, må ihvertfall også legge til at denne maskinen er mye PC for pengene. Den eneste i nærheten som kunne møte den på specs var mpx kn1 nootebook, men den hadde geforce 6600go skjermkort.

 

Aure

Lenke til kommentar

Jeg så selv på denne ”shg Note 9100 Series” maskinen for noen uker siden, og syntes det var et veldig godt tilbud, men med en vesentlig ulempe som batterikapasiteten.

Så jeg startet å granske litt og fant ut at neste modell av samme produsent (Clevo, som har blant annet Dell, Sager, Alienware, Voodoo, Eurocom osv som sine kunder) var like rundt hjørne, hvor alle svakhetene fra den tidligere utgaven var forbedret.

Jeg har selv laget en tråd om denne nye maskinen, EUROCOM M570A:

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=475335&hl=

 

Fikk også vite at Shg.no har planer å ta inn denne maskinen om ikke så lenge, så kanskje det er et bedre valg? Butikken kan i alle fall operer med konkurransedyktige priser, og jeg tvile på at neste modell blir et unntak.

post-72-1127913345_thumb.jpg

Lenke til kommentar

<-- Har fått den idag. Shg Note 9100, driver og lader det lille batteriet nå, så får jeg lade det store senere.

 

Foreløpig er det godt inntrykk jeg sitter inne med, eneste jeg har å bemerke er at tastaturet "flexer" litt hvis jeg kan si det sånn. Sidene til shg sier forøvrig feil med tanke på det internet nettverskortet det er i realiteten gbit.

 

I tillegg har jeg innstallert nushield film, som skal beskytte skjermen mot skader, så det er i hvertfall gjort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...