Gå til innhold

GeForce 6600 GT, hvilket?


Bearclaw

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg skal kjøpe ny PC, og trenger dermed et nytt skjermkort også;)

Jeg vil gjerne ha nVidia GeForce 6600 GT, men vet ikke om jeg skal ha 128 eller 256 MB RAM.

Jeg har lurt på en av disse, men hvilket lønner det seg å kjøpe?

 

ASUS 6600 GT 128 Mb

ASUS 6600 GT 256 Mb

 

Er det kortet med 128 mb klokket, bedre slik at det lønner seg å kjøpe det i forhold til pris? Eller er rett og slett mye ram best?

 

Jeg er åpen for andre forslag til skjemrkort, men det skal helst koste under 2000,-

Og det være mulig å bestille det på Komplett.no !

 

Jeg takker for alle henvendelser!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Begge kortene har GDDR3 minne, sannsynligvis er det samme minne på begge kortene, dvs. 2.0ns.. Klokkehastigheten de kjører på blir da 1000MHz..

 

Da vil de i teorien bli like kjappe, og da er det opp til deg å avgjøre om du vil ut med ca. 2000,- for det med 256MB RAM..

 

Det er mulig det vil hjelpe i noen spill, uten at jeg skal si det for sikkert..

Lenke til kommentar

Er det PowerColor Radeon X800GT 256MB GDDR3 PCI-Express, Dual-DVI-I, Tv-Out, Retail klokket eller? Siden det står "Default" bak det ene, og (570/1120Mhz) bak det andre?

Så hvis jeg kjøper dette, og klokker det, er det både bedre enn 6600 GT 128 mb eller 6600 GT 256 mb ??

 

Jeg er også fan av nVidia, men jeg velger så klart det som er best i forhold til pris!

Lenke til kommentar

Jeg er godt fornøyd med mitt Club3D 6600GT som jeg kjøpte på Netshop. Koster 1395 kroner der, og holder godt følge i nye spill. Kjøper et til når neste lønning kommer. ;)

 

Det er ikke likt som på bildet; kortet jeg fikk har grønt PCB og ganske store minnekjølere i alumunium. Var så vidt jeg fikk plass til Zalman VF700-CU mellom dem. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...