Gå til innhold

Fahrenheit action problem


Anbefalte innlegg

Hei,

 

har kjøpt PC utgaven av Fahrenheit, Alt går bra, med unntak av en ting. Som manualen beskriver dukker to bilder opp på skjermer i pressede situasjoner. Disse inneholder fire farger som tilsvarer fire pilretninger.

 

Her har jeg problemer. Hvordan kommer jeg meg videre her? Hvilke av de to skal jeg følge, og skal jeg klikke samtidig som fargene kommer. Noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mener dere sånn "Simon-blinke-ting" som sier Get Ready før du skal trykke på den?

Du bruker WASD for å trykke på den fargen som lyser opp på den venstre dingsen og NUM 8, 4, 6 og 2 til den høyre. Men jeg anbefaler at dere skifter kontrolleren på Numpaden slik at den blir omtrent lik som WASD (NUM 8, 4, 5 og 6). Skjønner?

Hadde også problemer med å skjønne hva det var for noe, men så spilte jeg demoen og forstod alt. :)

Lenke til kommentar
Mener dere sånn "Simon-blinke-ting" som sier Get Ready før du skal trykke på den?

Du bruker WASD for å trykke på den fargen som lyser opp på den venstre dingsen og NUM 8, 4, 6 og 2 til den høyre. Men jeg anbefaler at dere skifter kontrolleren på Numpaden slik at den blir omtrent lik som WASD (NUM 8, 4, 5 og 6). Skjønner?

Hadde også problemer med å skjønne hva det var for noe, men så spilte jeg demoen og forstod alt. :)

Get ready har vi ikkje sett! Kan du forklare hvordan jeg f.eks plukker opp kniven eller vasker meg på nevene?

Lenke til kommentar

Du bruker WASD for å trykke på den fargen som lyser opp på den venstre dingsen og NUM 8, 4, 6 og 2 til den høyre. Men jeg anbefaler at dere skifter kontrolleren på Numpaden slik at den blir omtrent lik som WASD (NUM 8, 4, 5 og 6).

Hvis du bruker WSAD har du mappet det om fra default mapping. Default mapping er piltastene for å personen du spiller til å bevege seg, og numpad 2, 4, 6 og 8 for den høyre delen som kommer opp i pressede situasjoner. Mulig du må ha på caps lock for at det skal fungere. Har ikke prøvd uten selv.

 

Poenget er i alle fall om det lyser øverst til venstre, trykker du pil opp med en gang. Du har litegranne tid etter at den har lyst opp til å trykke på pil opp. Du kan også trykke feil, bare du trykker riktig innen tidsfristen (varierer fra action-sekvens til action-sekvens). Mao ingenting i veien for å først trykke pil venstre og så pil opp, selv om det bare er den øverst til venstre som lyste opp.

 

Tilsvarende for de andre piltastene, og sirkelen til høyre er koblet til nummertastaturet (spiller du på laptop _må_ du mappe om tastene...). Du får også en audio-feedback. Du får et pling hvis du har trykket riktig innen tidsfristen (tidsfristen er lenger enn det lyser), og en buzz hvis du trykker feil.

 

Forresten et veldig bra tips å mappe om til WSAD og numpad 8, 4, 5, 6. Det gjør action-sekvensene mye enklere!

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Get ready har vi ikkje sett! Kan du forklare hvordan jeg f.eks plukker opp kniven eller vasker meg på nevene?

Har du spilt tutorialen? Hvis du har spilt igjennom den vet du at du bruker mouse gestures for å gjøre dette.

 

Plasser deg sånn at du får opp et "ikon" øverst på skjermen med bilde av kniven og noe som beveger seg. Det som beveger seg viser hvordan du skal bevege musen _mens_ du holder venstre musknapp inne.

 

I tilfellet med kniven går du bort til den slik at et bilde av kniven kommer øverst på skjermen, holder venstre museknapp inne og fører musa sakte rett oppover. Du finner ut av passende hastighet på musa etterhvert, men sakte funker veldig bra i starten.

 

Angående "Get ready!" så er det bare et varsel om at nå er det på tide å flytte begge hender til tastaturet, venstre hånd til piltastene og høyre hånd til det numeriske tastaturet. Det står på skjermen et sekund eller to, og så starter det en actionsekvens hvor du må trykke i henhold til hva som lyser opp på sirkelen (som tidligere forklart).

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...