newsflash Skrevet 19. september 2005 Skrevet 19. september 2005 Heisann! Har tenkt litt på i det siste hvor greit det kunne vært å styre varmen på hybelen via PC. Da kunne jeg bare satt den på via Radmin før jeg dro fra skolen, og komme hjem til varm hybel. Har tenkt på å sette opp et webcamera slik at jeg kan se hvor varmt det er. Noen forslag?
Myron Skrevet 19. september 2005 Skrevet 19. september 2005 Heisann! Har tenkt litt på i det siste hvor greit det kunne vært å styre varmen på hybelen via PC. Da kunne jeg bare satt den på via Radmin før jeg dro fra skolen, og komme hjem til varm hybel. Har tenkt på å sette opp et webcamera slik at jeg kan se hvor varmt det er. Noen forslag? I stedet for å se hvor varmt det er, kan du jo koble en temp. sensor som pc'en leser av, som du plasserer i romluften. På den måten kan du vel stoppe varmen, når romtempen er.. la oss si 23C? Jeg hadde da mCubed i tankene, men finnes sikkert en million andre, billigere og enklere løsninger. Var bare en tanke
Mr Burns Skrevet 19. september 2005 Skrevet 19. september 2005 Dimmere blir vel vanligvis styrt med 0 - 10V utgang. Du trenger med andre ord en D/A tilkoblet en plass. Hvis du er fingernem, kan du bruke en HAUK til å styre en D/A-konverter. Lese av temp kan gjøres med en tempsensor tilkoblet hovedkortet, hvis du har praktisk plassert sensor.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå