Gå til innhold

Likte Thief. Finnes det noe som ligner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hmm jeg må neste tipse om et par "gamle" spill som har herlig spillbarhet den dag i dag:

Deus Ex - knallhistorie, sniking og du kan velge å bedøve og slå ned fiender istedet for å drepe dem (jeg har alltid digget crossbow med tranquilizing darts!), eller ganske enkelt snike deg forbi de alle (nesten.. det er umulig å fullføre Deus Ex uten å drepe noen i det hele tatt, ihvertfall uten å cheate). Chinatown delen av spillet (husker ikke hva den delen heter) er verdt kjøpe alene.. helt fantastiske omgivelser som myldrer av liv. Om du liker å utforske steder i spill, vil du holde på lenge med det i Deus Ex.

No one lives forever 1 og 2

De handler alle om å snike seg rundt en god del, lockpicke dører og hacke datamaskiner. Vil du ha pen grafikk er NOLF 2 et godt valg vil jeg påstå. Begge de spillene er herlige med sin 60-talls spionfilm-inspirerte stil. Masse god humor og action.

Jeg har også Deux Ex 2, men kjøpte det kun fordi det var superpris på det, og har ikke giddet å gjennomføre det da jeg har for dårlig skjermkort til at det er noe moro, samt at stemningen ikke er den samme som i det første Deus Ex (min mening). Har du oppadgående maskin og kjøper Deus Ex, kan du like godt kjøpe Deus Ex 2, som er billig stort sett overalt. Jeg er sånn med filmer.. må ha alle om det er en serie :)

Som andre allerede har sagt, er det vanskelig eller kanskje umulig å finne andre spill i Thief seriens gate. Deus Ex er det nærmeste jeg kan komme på. Litt mindre høyteknologisk enn f.eks. Splinter Cell, selv om det er rimelig mye avansert teknologi der og.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
No one lives forever 1 og 2

De handler alle om å snike seg rundt en god del, lockpicke dører og hacke datamaskiner. Vil du ha pen grafikk er NOLF 2 et godt valg vil jeg påstå. Begge de spillene er herlige med sin 60-talls spionfilm-inspirerte stil. Masse god humor og action.

Konge spill!

Kryr av action.

Kryr av humor.

Kryr av sniking.

Kryr av humor.... oops!

;)

Hvis du liker Rollespill, så tror jeg The Elder Scrolls III: Morrowind ville vært et godt valg. Jeg syns det er veldig gøy å snike seg rundt i dette spillet å stjele ting. Og du lever i en ENOOOOOOOOORM verden med masse å utforske.

Skrevet

Ehm.. Må få lov til å nevne Fahrenheit - og anbefale det til trådstarter!

Det er det beste spillet jeg har prøvd på år! Som en film, hvor du selv bestemmer hvordan handlingen skal gå!

Skrevet

Det er det beste spillet jeg har prøvd på år! Som en film, hvor du selv bestemmer hvordan handlingen skal gå!

Hvorfor det?

Skrevet

Hoi. Masse tips og takk for det. Fikk nesten et nytt problem nå, hva man skal plukke ut av alt dette :D . Jeg vet dessverre ikke hva et rollespill er, så grønn er jeg. Det eneste jeg noensinne har spilt er thief. Jeg har thief 2 også, men det ble liksom så "gammeldags" i og med at jeg spilte tre'ern først :whistle: . Uansett, tusen takk alle som svarer, kjempeflott :thumbup: .

Skrevet (endret)

Jeg liker også bedre å snike meg rundt, istedenfor å drepe alle i nærheten. Jeg er rett og slett for treig for det også :blush:

Jeg liker ikke all militær-teknologi praten i Splinter Cell, det er en turnoff faktisk.

Ellers vil jeg anbefale deg å prøve No One lives Forever 2, et stilig "agent-spill" som er en del år gammelt. Du skyter en del her også, men... du kan sikkert laste ned en demo. Ellers så kan det hende du liker "Hitman"-serien. Den første i serien er dog litt kjip synes jeg siden du ikke kan lagre noe særlig.

Rollespill kan kanskje forklares med at du har muligheten til å velge karriærevalg og utvikle dine ferdigheter på hovedpersonen(e) i spillet. Og ofte stor valgfrihet. Som om du skulle ha fått valget om Garrett i Thief skulle ha blitt bedre i å åpne låser, snike seg rundt eller til å bli flinkere til å kjøpslå i butikkene. Bare som eksempel.

Endret av Moksha
Skrevet

Helt enig, Fahrenheit er en fryd å spille....for et herlig nyskapende og utrolig spennende spill!

Myst-spillene kan jo også sjekkes ut om du liker hodebry. Bare begynn med Myst I først, så får du mest mulig ut av historien. :)

Skrevet

til Thief 1&2 finner man også mange kart/oppdrag laga av fans. Fansen fikk også massa til seg editor til T3 men det er fortsatt ingen ferdige missions.

Ellers slenger jeg meg på å anbefale Fahrenheit ja :thumbup:

Skrevet (endret)

Tjaaa.. Det er kanskje ikke SÅ mye sniking og sånt i dette spillet, men pokker heller. Det er jo det beste spillet som noen gang har éntret min datamaskin, ihvertfall.

Masser av forskjellige muligheter, ufattelig dårlig stemning (på en veldig god måte ;)) og interaktivitet som ikke ligner grisen, hesten eller kua.

Spillet jeg snakker om?

Det er selvsagt System Shock 2. :)

edit: skrivefeil.

Endret av rasgar
Skrevet

Jeg sier bare en ting:

På torsdag fikk jeg morrowind med en kompis, låne det. Jeg er HELT lik når det gjelder deg og hva du mener med borger, osv. Jeg likte theif, fordi det er rått å stjele sølvfat osv i en gammel borg, gjemme seg å slå i svime vaktene for å så gjemme dem osv.

Ok, morrowind, jeg trodde ikke dette ville vere på samme måten som theif, men jeg tok feil, tror jeg. Jeg lagde meg en theif karakter som er en katte-rase. Spesialister i akrobatikk og stjeling. Så, nøyaktig som på theif, bryter jeg opp en dør, stjeler bøker osv. med en gang idiotene snur ryggen til! Dette vil jeg anbefale deg, og du vil ikke bli noe skuffet! Det har i tillegg nydelig grafikk!! Men sorry, kan ikke skrive så mye mer nå, må spille mer morrwind:)

Skrevet

Okay. Tror nesten jeg skal prøve dette Morrowind. :yes: Høres litt artig ut. Tar med glede imot alle tips og all mulig info ellers om spill dere liker. Jeg har alt å lære. :w00t: Ha en fin dag!

Skrevet

Bra valg! :)

Siden du liker å snike deg rundt så tipser jeg deg om å velge Khajiit rasen. Det er liksom snike rasen i spillet.

Du bør også gå innpå 'The Elder Scrolls' delen av gamer.no forumet, masse info der.

Skrevet

Hett tips: Spill Thief: The Dark Project og Thief II: The Metal Age - begge tilgjengelige for rundt 100kr i billigutgaver i dag - før du forsøker deg på Splinter Cell. Thief-serien er markant bedre, eller i hvert fall mer elskbar.

Hett tips 2: Deus Ex - et science fiction-rollespill hvor du selv meget vel tar stilling til om du vil drepe for å nå dine mål, eller om du heller vil snike deg rundt og bedøve folk med bedøvelsespiler og sliktnoe.

Hett tips 3: Myst IV: Revelation - dette er et eventyrspill, noe som betyr at du kommer til å bruke tiden din på å løse hjernetrimsoppgaver, utforske fantastiske verdener og prate med mennesker. Se vår omtale her.

Ellers ville jeg også sett nærmere på eventyrsjangeren generelt. I dag er det ikke så mye godt som kommer ut der, men det er en haug med spill fra nittitallet du bør gi en sjanse, slik som Grim Fandango, Riven: The Sequel to Myst, The Curse of Monkey Island, Full Throttle, Broken Sword: Shadow of the Templars, Beneath a Steel Sky, Day of the Tentacle, Sam & Max: Hit the Road, Zork: Grand Inquisitor, Gabriel Knight: Sins of the Fathers, The Beast Within: A Gabriel Knight Mystery og Gabriel Knight 3: Blood of the Sacred, Blood of the Damned. Med flere.

Og mer moderne eventyrtitler som kan være verd en titt: Broken Sword: The Sleeping Dragon, Rhem, Dark Fall og Uru: Ages Beyond Myst.

Skrevet

Hmmm, lurer nok på om jeg ikke må ta en titt på Myst og gitt. Virker interessant utifra omtaler både her og på gamer. Jeg får mye å gjøre framover. Og ønskeliste til jul blir jo lett. :dribble:

Skrevet
Hmmm, lurer nok på om jeg ikke må ta en titt på Myst og gitt. Virker interessant utifra omtaler både her og på gamer. Jeg får mye å gjøre framover. Og ønskeliste til jul blir jo lett. :dribble:

Jeg kan absolutt anbefale Myst V om du liker litt hjernetrim uten vold.

Skrevet

Nå skal jeg få låne noen spill, både myst og morrowind pluss noe annet, så jeg blir opptatt framover. :yes: Kommer tilbake helt skrudd i skolten tenker jeg :tease: SPENNENDE

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...