Gå til innhold

Er det for tidlig å gå for windows x64?

DJMartin

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, jeg skal snart kjøpe en helt ny pc (i deler) og sammen med amd athlon 64 x2 4400+, tenkte jeg å kjøpe en windows xp pro x64 edition...

Men så luerer jeg på om det er for tidelig å gå for dette, at det blir flere ulemper enn fordeler?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

veldig mange programmer har ikke 64bit støtte enda dette gjelder også spill. så tror jeg ville venta litt med og ta det i bruk. det er min erfaring har hatt det og byttet tilbake igjenn

Skrevet
va er det egentlig x64 edition har som ikke den vandlige har?

Det er snakk om Windows XP x86-64 Edition som støtter 64-bits kode. Fordelen er høyere ytelse, men ulempene er stabilitétsproblemer og kompabilitétsproblemer. Det er ganske merkelig at dette skal være et problem egentlig. :hmm:

Skrevet
va er det egentlig x64 edition har som ikke den vandlige har?

Det er snakk om Windows XP x86-64 Edition som støtter 64-bits kode. Fordelen er høyere ytelse, men ulempene er stabilitétsproblemer og kompabilitétsproblemer. Det er ganske merkelig at dette skal være et problem egentlig. :hmm:

? :roll: skjøner ikke jeg ?

Skrevet

Men hva er det som ikke funker i det hele tatt? Det er jo det som er viktig...

Ikke om jeg får bedre ytelse, da funker det i hvert fall som det ville ha gjort på en x32 windows...

Skrevet

Sist jeg testet funket ikke Daemon-Tools, StyleXP og den manglet faktisk drivere til nettverkskortet mitt (Noe som faktisk vanlig XP har, forstå det den som kan).

Daemon-Tools og StyleXP er to programmer jeg ikke kan leve uten. Altså det blir ikke noe Win x64 på meg med det første.

Skrevet
Daemon-Tools og StyleXP er to programmer jeg ikke kan leve uten. Altså det blir ikke noe Win x64 på meg med det første.

Phantom CD istedenfor Daemon tools?

Skrevet
*snip* Stabilitétsproblemer og kompabilitétsproblemer

Hva mener du?

Har brukt XP x64 siden det kom ut og har aldri hatt noen problemer med stabilitet. Om noe så er x64 versionen mer stabil en XP da XP x64 har kernel 5.2 aka. Windows server 2003.

*alle* Programmer virker untatt programmer som bruker sin egen driver for funksjoner (Daemon-Tools).

Nero og WinDVD virker også + alle spill jeg har prøvd.

Skrevet
*snip* Stabilitétsproblemer og kompabilitétsproblemer

Hva mener du?

Har brukt XP x64 siden det kom ut og har aldri hatt noen problemer med stabilitet. Om noe så er x64 versionen mer stabil en XP da XP x64 har kernel 5.2 aka. Windows server 2003.

*alle* Programmer virker untatt programmer som bruker sin egen driver for funksjoner (Daemon-Tools).

Nero og WinDVD virker også + alle spill jeg har prøvd.

Det høres bra ut! Jeg burde kanskje skrive at det er risiko for at programmer vil være ustabile. Men det er noen programmer(jeg vet ikke hvilke) som kan være ustabile. Men om det er helt ok hos deg så er det kjempebra. Får håpe det blir slik hos meg også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...