Gå til innhold

Pearl Harbour symbolikk?


chris

Anbefalte innlegg

Så "Pearl Harbour" forleden dag, observerte en detalj, vi vet at angrepet på Pearl Harbour sammen med 11. september 2001, de værste angrepene på amerikansk jord mot amerikanere.

 

Så over til hva jeg observerte. Etter at selve angrepet er over returnerer Danny og Rafe til sykestuen hvor skadde strømmer inn. De spør Evelyn hvordan de kan hjelpe. Evelyn sier de kan gi blod. Vi kan da se at blod blir tappet over på Coca-Cola flasker. Som mange kanskje vet kan Coca-Cola være selve symbolet på USA og kapitalisme. At de viser blod som blir tappet på Coca-Cola flaker kan det være et symbol på en et USA som trodde de var uovervinnelige som er blitt såret hardt og plutselig midt i hjerte, kapitalismens land er såret?

 

Hva tror dere?

Endret av chris
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I think you're reaching.

 

Jeg skal ikke gå inn på hvor lite jeg liker filmen, men helt dønn seriøst tror jeg ikke en film som denne, dvs. en blockbuster-film med "hjerteknusere" som Ben Affleck og Josh Hartnett i hovedrollen, designet for å være kjempepopulær blant fjortisser med medfølgende kjærlighetsklisjeer osv, er dyp nok til at dette er bevisst bruk av symbolikk. Jeg tror det rett og slett er for å vise at angrepet kom overraskende, og at de derfor måtte bruke de materialene de hadde til rådighet. Du står selvfølgelig fritt til å tro hva du vil, men nå har du fått min mening iallefall.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Noen som tror filmen hadde vært bedre med andre skuespillere?

Ja. Kunne lett byttet Affleck/Hartnett ut med hvem som helst fra Band of Brothers.

 

Michael Bay benytter seg en del av produktplassering da (The Island f.eks.).

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...