Der Kommissar Skrevet 16. september 2005 Skrevet 16. september 2005 God dag. I går dro jeg ut med guilden til Zul'gurub, og alt var fryd og gammen, inntil dette skjedde: Vi hadde knerta den første bossen, hun flaggermusdama, og det var lootetid, med normale regler. Alle begynte å passe, og jeg hadde i alt oppstyret ikke skjønt at den lille anonyme x'en betydde "pass", da jeg er vant med at det skulle bety "hide" eller noe. Så jeg trykte "Greed". Og woila, en stygg generert roll kom opp, og jeg fikk et skjold i inventoryen (er rogue, så jeg har jo ingen interesse av dette) ! Blei passelig skremt, og de andre fatta jo at jeg trykte feil, så det endte godt (jeg tilbød erstatning til han som evt. ville hatt det, men han takka nei). Jeg er heller ikke den eneste som har ninjaloota ved et uhell takket være denne metoden. Synes at det gamle var best - "det enkle er ofte det beste". Dessuten er det jo enklere for ekte ninjalootere også. Jeg kan skjønne at denne nye rollesaken er laga for å erstatte det "manuelle" n/g-lootesystemet, og det er jo forsåvidt et godt tiltak, men i end-game instanser er det jo somoftest raidrules uansett. Og da blir jo dette bare en grusomt komplisert prosess, etter min mening. Så, jeg lurte på om dere folket hadde noen formeninger eller synspunkter om dette?
ukjentbruker Skrevet 16. september 2005 Skrevet 16. september 2005 God dag. I går dro jeg ut med guilden til Zul'gurub, og alt var fryd og gammen, inntil dette skjedde: Vi hadde knerta den første bossen, hun flaggermusdama, og det var lootetid, med normale regler. Alle begynte å passe, og jeg hadde i alt oppstyret ikke skjønt at den lille anonyme x'en betydde "pass", da jeg er vant med at det skulle bety "hide" eller noe. Så jeg trykte "Greed". Og woila, en stygg generert roll kom opp, og jeg fikk et skjold i inventoryen (er rogue, så jeg har jo ingen interesse av dette) ! Blei passelig skremt, og de andre fatta jo at jeg trykte feil, så det endte godt (jeg tilbød erstatning til han som evt. ville hatt det, men han takka nei). Jeg er heller ikke den eneste som har ninjaloota ved et uhell takket være denne metoden. Synes at det gamle var best - "det enkle er ofte det beste". Dessuten er det jo enklere for ekte ninjalootere også. Jeg kan skjønne at denne nye rollesaken er laga for å erstatte det "manuelle" n/g-lootesystemet, og det er jo forsåvidt et godt tiltak, men i end-game instanser er det jo somoftest raidrules uansett. Og da blir jo dette bare en grusomt komplisert prosess, etter min mening. Så, jeg lurte på om dere folket hadde noen formeninger eller synspunkter om dette? Likte ikke det jeg heller, er vel kanskje best å kjøre FFA eller ML i store instances med guild? Slipper roll da..
Der Kommissar Skrevet 16. september 2005 Forfatter Skrevet 16. september 2005 Joda, forsåvidt, i MC har vi FFA osv. Når jeg tenker meg om hadde vi et par fra et annet guild, men de var "kjente fjes" liksom.
Djevlen Skrevet 16. september 2005 Skrevet 16. september 2005 i end-game instanser er det FFA-loot. (ihvertfall om du har et guild hvor folk stoler på hverandre osv)
Whalecore Skrevet 16. september 2005 Skrevet 16. september 2005 har ikke fått testa det ut ennå.. er det sånn at hvis du trykker 'Greed' så har du like stor kjangs til å vinne itemet som han som trykker 'Need'? isåfall... teit. Han som sa 'Need' burde fått det
chokke Skrevet 16. september 2005 Skrevet 16. september 2005 har ikke fått testa det ut ennå.. er det sånn at hvis du trykker 'Greed' så har du like stor kjangs til å vinne itemet som han som trykker 'Need'? isåfall... teit. Han som sa 'Need' burde fått det er vel sånn at man trykker greed hvis man skal selge det, og hvis ingen trenger det vinner den med høyest greed roll.
Slåmeg Skrevet 16. september 2005 Skrevet 16. september 2005 Jeg likte deg ikke først, men nå når jeg er blitt mer vant med det er det mye enklere synes jeg. Dropper random BoE's trykker man bare greed (need for de få som faktisk trenger), og BoP er bare å passe som mange alltid har gjort det...
Griznah Skrevet 16. september 2005 Skrevet 16. september 2005 Love it! Må bare lære seg å bruke det:)
Der Kommissar Skrevet 16. september 2005 Forfatter Skrevet 16. september 2005 Ja, sånnsett. Dette er nok noe man må bli vant med, men jeg er enda ikke overbevist etter mitt fæle uhell... De kunne lissom ha satt de krysset sammen med de to andre valgene liksom.
Gjest Slettet-t9DveYkZ Skrevet 16. september 2005 Skrevet 16. september 2005 Jeg synes systemet er greit, jeg - når jeg er i instances med pickups og half-randoms så bruker man da need og greed, ingen behov da til å bruke pass da egentlig. Er jo noe annet med guilds, når man skal sende ting folk ikke trenger for disenchanting.
klilleng Skrevet 16. september 2005 Skrevet 16. september 2005 Synes det funker bra etter litt tilvenning. Bare å rolle Greed all the way untatt hvis det er noe du Need.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå