Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

IP-telefon annbefalinger ?


Anbefalte innlegg

Vi har et flott forum, men vi er vel kansje ikke alltid like oppdaterte..?

 

Jeg savner virkelig en post som er dedikert til ip-telefoner... En liste over seriøse aktører er alltid greit å ha. + andres erfaringer med leverandørene, som det begynner å bli veldig mange ut av etterhvert.

 

Jeg er nå på jakt etter et seriøst ip-telefonselskap som min mor med dårlig økonomi skal bruke. Siden månedsavgiften på bredbåndet i grunn er nok for henne trenger jeg et selskap uten månedsavgift. Det viktigste er at selskapet er seriøst og ikke er trøblete...

 

Håper noen kan dele erfaringene sine med meg..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan anbefale IP24 dersom du ser etter abonnement uten månedsavgift.

Dersom du kan hjelpe henne med oppkoblingen er dette en svært rimelig og god løsning.

 

Minuset med IP24 er at f.eks. oppgradering av VOIP adapter krever kunnskap utover det en nybegynner innen data besitter.

 

Har selv hjulpet mine foreldre med oppsett fra IP24, de hadde ikke klart installasjonen og oppgraderingen uten hjelp.

Lenke til kommentar

"13. Er det noen minstefakturering pr.mnd?

Svar: ikke i starten, men vi kommer nok til å endre dette til 100 kroner"

 

Dette er vel nok til at denne aktøren om ikke altfor lenge vil bli vesentlig dyrere for kunden som ringer lite...og dermed uaktuellt for meg.

 

For å komme opp i 100,- må man feks ringe 20 timer til fasttelefon på en måned med justip "antra". Det er MYE

Lenke til kommentar

Ok,

 

takk for anbefalingene... tror ikke alle fikk med seg hva jeg skrev, for telio har jo bare fast månedsavgift.

 

Tror jeg tar en nermere kikk på ip24.. Har vel nok erfaring til å koble opp VOIP ellr hva det var. Kan tenke meg det står for voice ip :/

 

takker så mye...

 

 

PS OBS!!

 

Burde vi egentlig ikke fått en egen forum kategori med ip-telefon?? <---- MODS

Lenke til kommentar

Ifølge erfaringer på www.digi.no er ikke IP24 den lureste leverandøren å velge. De er visstnok EKSTREMT vanskelige å få kontakt med/få fikset ting når det er feil med faktura o.l.

 

Produktet er billig, og supporten ikke bra..så jeg hadde ikke valgt de.

 

En tilsvarende aktør, bittelitt dyrere men med bedre forhold fornøyd/misfornøyd er televoip, de har også 0,- i månedsavgift hvor du kun betaler for det du ringer :).

Lenke til kommentar

Personlig kan jeg ikke anbefale IP24. Elendig kundehåntering.

 

Bestilte fra dem tidlig i vår, fikk ingen tilbakemelding. Sendte mail et par ganger med spørsmål om det villa ta lang tid til jeg fikk noe. Hver gang standarsdsvar om at de holdt på med uststyr som skulle sendes ut neste uke. En måned etter siste henvendelse uen å ha sett noe til noe utstyr så avbestilte jeg.

 

 

 

Har nå IP telefon gjennom min bredbåndsleverandør (LOS). Funker veldig greit

Lenke til kommentar

Jeg har tidligere hatt Telio, men har nylig konvertert til TeleVoiP fordi jeg ringte lite, og irriterte meg over å betale fastavgiften.

 

Jeg er veldig fornøyd med dem så langt. Og lydkvaliteten er kjempegod etter at jeg fikk justert litt i settingene på adapteret.

 

Det jeg savnet hos TeleVoiP var et brukerforum. Derfor har jeg laget et eget, uoffisielt brukerforum for brukere av TeleVoiP hvor man kan diskutere problemer, løsninger, anbefalinger eller hva som helst.

 

 

Du finner TeleVoiP bruker-forumet på http://televoip.bjornes.org

 

 

EDIT: hvis det er interesse for det, kan vi godt utvide forumet til å bli enda mer generelt, og med egne kategorier for andre leverandører. Hvis noen er interresert i å stille opp som aktive moderatorer på nye kategorier, så send meg en PM. (brukernavn "jorgen" på http://televoip.bjornes.org)

Endret av albe
Lenke til kommentar

har selv ip24 med 0,- kr pr mnd i avgift og er fornøyd med det. ringer så lite at det er såvidt jeg får regninger :)

 

adapteret jeg fikk vil være vanskelig å sette opp for menigmann, men har du litt nettverkserfaring så går det så det suser :)

 

har ingenting å utsette på lydkvalitet, ei heller på tjenesten de leverer. de har faktisk en tendens til å være svært trege med regninger. så trege at jeg har måttet etterlyse dem et par ganger :)

 

MrM

Lenke til kommentar
Vi har et flott forum, men vi er vel kansje ikke alltid like oppdaterte..?

 

Jeg savner virkelig en post som er dedikert til ip-telefoner... En liste over seriøse aktører er alltid greit å ha. + andres erfaringer med leverandørene, som det begynner å bli veldig mange ut av etterhvert.

 

Jeg er nå på jakt etter et seriøst ip-telefonselskap som min mor med dårlig økonomi skal bruke. Siden månedsavgiften på bredbåndet i grunn er nok for henne trenger jeg et selskap uten månedsavgift. Det viktigste er at selskapet er seriøst og ikke er trøblete...

 

Håper noen kan dele erfaringene sine med meg..

Velg en leverandør som har vært på markedet lengre enn de nye.

Televoip og Ip24 har abonn. uten fast månedsavgift.

 

Glem de nye leverandører. De kommer til å ha de samme problemer som de erfarne har gått gjennom.

 

Jeg ser nå at televoip har en uoffisielt TeleVoiP-forum, veldig nyttig!

 

http://televoip.bjornes.org

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...