Gå til innhold

Hva slags oppløsning bruker du?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-08-13 23:46, [L]337-Zonic skrev:

Ganske uvanlig oppløsning å kjøre på en bærbar tror jeg. Har bare satset på de mest brukte oppløsningene.



 

Det KUNNE jo ha vært en fordel og nevnt at det gjaldt bærbare datamaskiner. Når vi ser linken på forsiden til f.eks Hardware.no (siste fra forum) så kommer vi rett inn og sjekker ikke hvilken underkategori den ligger i (i dette tilfellet bærbare).

Denne testen er altså fullstendig verdiløs, fordi folk har svart på hvilken oppløsning de bruker uavhengig om det gjelder bærbare eller stasjonære PC'er. Jeg svarte hva jeg bruker på min stasjonære. Tror nok du bør starte testen om igjen, og denne gangen KLART presisere at det gjelder bærbare. Inntil det er denne testen fullstendig verdiløs hva angår oppløsning på brukernes bærbare datamaskiner.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-18 14:46, Den Polse skrev:

Hva slags tull er det Nils Pils Påse rabler om?



 

Han har ett visst behov for å markere seg. Stakkars fjortissgutten. Synes litt synd på sånne folk, for de har ikke andre gleder i livet enn å markere seg på en måte som de ikke skjønner at driter dem ut. De fleste får psykiske problemer når de blir større, så vi får være greie mot han her inne.

Lenke til kommentar

selv så bruker jeg 1600*1200 på en 15' skjerm og har ingen problemer med dette...(kanskje har jeg ekstra godt syn?)...

 

selv om jeg sikkert fint hadde klart meg med mindre, synes jeg 1600*1200 er en fordel...(veldig behagelig med så mye plass på skrivebordet f.eks.)

 

når det gjelder spill er det ingen problem...maskinen(en i8200) takler fint spill som sof2, moh, rtcw og nfs5 i 1600*1200 (er rimelig sikker på at jeg kjører den oppløsningen på alle de spillene)...så jeg er litt uenig med barbara.no på det området...

 

men selvfølgelig, dette er en smaksak, og jeg er langt fra sikker på at alle ville være fornøyd med en så høy oppløsning, og enda mer usikker er jeg på om det er verdt mellomlegget!;)

 

mvh

krister

Lenke til kommentar

Jeg bruker 1280x960 120 Hz.

 

Jeg bruker ikke 1280x1024 fordi dette ødelegger ratioen til DivX filmer og DVD filmer på PC skjermen. En PC skjerm er 4/3 format, og hvis jeg har 1280x1024 blir alt litt bredere enn det skal være på skjermen. Samtidig stemmer det mye bedre i forhold antall punkter på skjermen horisontalt/vertikalt med 1280x960 og det blir litt klarere på min skjerm i allefall.

 

Har du derimiot flatskjerm kan du bruke 1280/1024. I hverfall hvis det er standard. Dette pga. tilpasning i forhold til punktene H/V.

 

Ser man på 640x480, 800x600, 1024x768, 1280x960 og 1600 x 1200 stemmer dette med ratioen 4/3. Jeg vet ikke hvorfor de valgte å ha 1280x1024. Jeg tror det er pga. flatskjermene som begynte med denne standarden.

 

Uansett blir det litt feil med 1280x1024. Alle bildene blir litt "fetere".

 

1280 / 4 = 320

960 / 3 = 320

 

[ Denne Melding var redigert av: SmyGen på 2002-08-19 15:06 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-19 15:02, SmyGen skrev:


Har du derimiot flatskjerm kan du bruke 1280/1024.


 

og du bruker CRT skjerm på den bærbare? :wink:

 

Quote:


Den 2002-08-19 12:25, Afseth skrev:


Det KUNNE jo ha vært en fordel og nevnt at det gjaldt bærbare datamaskiner. Når vi ser linken på forsiden til f.eks Hardware.no (siste fra forum) så kommer vi rett inn og sjekker ikke hvilken underkategori den ligger i (i dette tilfellet bærbare).



 

Nå står det jo øverst når man kommer inn i tråden at det er er under bærbare, men selvsagt er det *mange* som ikke ser dette så du har rett i at denne pollen gir et veldig skevt bilde på hva folk bruker på lappy'en sin

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...