Gå til innhold

Anbefaling til ny mobil trengs.


dravisher

Anbefalte innlegg

Heisan. Jeg er på utkikk etter ny telefon. Jeg har i dag en siemens M65, men den fusker litt (slår seg av i ny og ned), og jeg har lyst på ny mobil uansett. Følger her malen som er sticky i forumet. Jeg orker ikke ta med alle punktene, siden noen av dem er ganske uniteressante.

 

Jeg har fra før en PDA, så avtaler osv. holder jeg styr på med den, og jeg trenger derfor ikke en fancy telefon med masse spill osv. heller pga. det.:

 

Ja = Må ha det.

Nei = Trenger ikke i det hele tatt.

Uviktig = kjekt å ha, men langt i fra kritisk.

 

Funksjoner:

-Kalender: Nei. Har ikke bruk for dette pga. at jeg har PDA.

-MMS: Ja

-GPRS: Ja

-EDGE: Ja

-WAP: Ja

-Kalkulator: Ja

-JAVA: Ja

-Email klient: Nei

-Spill:Nei

 

 

Form:

-Klapp/"vanlig"/alternativ: Spiller ingen rolle.

-Vekt: Uviktig

-Antenne: intergrert

-"Støt/sprut/støv-sikker": Gjerne, men ikke nødvendig.

 

Skjerm:

Farge

Trenger ikke være stor. Vil se på bilder osv. på PDA.

-Touchscreen: Nei

 

Pris:

Jeg har mellom 1000 og 3000 kroner til rådighet.

Med abonnementsbinding): Nei

 

Diverse:

-Merke: Ikke Siemens

-Kamera: Ja

-Videokamera: Ja

-Symbian: Uviktig

-Triband: Ja

-Infrarød port: Helst, men ikke kritisk

-Blåtann (Bluetooth):Ja

-Minne: Uviktig.

-Minnekort?: Uviktig

-Polyfoniske ringetoner:Ja

-MP3: Uviktig

-Radio:Uviktig

-3g(UMTS): Uviktig

-Wlan: Uviktig

- Mulighet for GPS: Nei

-Batterilevetid: Viktig

 

Mobilen vil brukes til ringing, SMS og MMS. Jeg vil også ta bilder og filme, men dette vil overføres til PDA ved hjelp av bluetooth. Derfor er kanskje noe av det viktigste at telefonen har godt integrert bluetooth.

 

Jeg tok mobilvelgeren på amobil.no, og den ga meg 100% på nokia 6681. Den mobilen ser fin ut, og havner midt i prisklassen min med en prislapp på litt over 2000kr.

 

Tusen takk for hjelp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

da må det nok bli 6230i da(?)

den koster vel litt mere tror jeg, og er enn del dårliger, men mindre.

så jeg tror 6681 er billigere enn 6230i og er en del bedre, hvis du i det hele tatt trenger symbian. begge har i vhert fall edge som du trenger.

 

flere vet jeg ikke om.

 

men ser ut til at 6681 er det beste valget, hvis ikke noen andre kommer med bedre forslag(tror det ikke er det).

Lenke til kommentar

Det ser ikke jeg heller, men den blir vel også plutselig billigere... :hmm:

 

Uansett, en stor forskjell mellom K750i og 6681 er vel at Nokia sin har Symbian OS.

Noen som kan si litt hvor nyttig/kjekt det er med Symbian på mobilen for folk som ikke nødvendigvis er proff-buisiness-brukere?

Det åpner jo får mye flere muligheter, feks. viss det kommer no fancy til å ha på mobilen en gang i fremtiden, så kan det jo bare installeres som et program.

Lenke til kommentar

Hvordan er det man installerer programmer på symbian telefoner egentlig? Må man koble telefonen til PCen (noe som ville vært et problem, siden Nokia ikke har drivere til win XP x64 ed), eller kan man laste ned en installasjonsfil som man kjører på mobilen (har minnekortleser, så det blir ikke noe problem å få data over til mobilen.)

Lenke til kommentar
Hvordan er det man installerer programmer på symbian telefoner egentlig? Må man koble telefonen til PCen (noe som ville vært et problem, siden Nokia ikke har drivere til win XP x64 ed), eller kan man laste ned en installasjonsfil som man kjører på mobilen (har minnekortleser, så det blir ikke noe problem å få data over til mobilen.)

Det er bare å overføre filen til telefonen, så installerer man programmet på telefonen. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...