Gå til innhold

Finnes det test av Acer TM 3002?


Pepsi

Anbefalte innlegg

Jeg klarer søren meg ikke å bestemme meg.

Hva skal jeg velge??

 

Asus S5A, Dell X1 eller Acer TM 3002??

 

Har pløyet igjennom alt som er av tester på Asus og Dell uten å bli noe klokere.

Finnes det noen tester av Acer? Har ikke funnet noe der.

Er det noen her kanskje som har maskinen?

 

Minuset med Asus er at den mangler IrDa og BT. Dell sier mange blir veeeelig varm og så har den "bare" 1,1 ghz..... Acer er jo egentlig perfekt, men er den det?

 

Bruker maskinen kun til musikk, DVD, internett og office. Spiller kanskje CM ett par ganger i året. Det bør vel t.o.m Dell klare?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uten å love noen ting så tror jeg at a_f som nettopp mottok sin nye Acer WTMi3002 vil komme med en brukertest her på forumet om ikke så lenge, bare han får tid til å bruke den litt først.

 

Jeg venter i hvert fall i spenning på a_f, spesielt på detaljer vedrørende støynivå, batterilevetid, hvorvidt harddisken (kun 4200 rpm) oppleves som en besværende flaskehals, skriveopplevelse på tastaturet, størrelse/vekt på medfølgende ekstern optisk enhet etc.

Lenke til kommentar

Har hatt denne i 2 uker nå, og er fornøyd så langt. Jeg bruker den mest til skriving, statistikk (spss og andre "sære" stat. prog.) og internett.

Pluss: uttrolig liten og "hendig" uten at det går utover funksjonaliteten. Bra batterilevetid (6 cellers) og det er jo med 2 batterier. Mange tilkoblingsmuligheter. Tross liten skjerm, savner jeg ikke 14,1" tommeren på den andre bærbare. Acer - har hatt Acer bærbar maskiner i 4-5 år, aldri noe tull, aldri hengt seg, alddri "blåskjerm". Er vel ikke bare Acer sin skyld, men det må ligge noe i dette. Komponetene "står" til hverandre og programmene.

 

Minus: ikke mye, men mangler litt på ytelsen, f.eks oppstart av pc og programmer. Rekner med at dette ordner seg når jeg får 512 mb ram ekstra (1024mb totalt da). Det kan vel være software betinget også. Kan bli litt varm, og da starter viften. Men det er en støysvak vifte så det går egentlig bra.

 

Ja, det var noen personlige synspunkter. Men jeg vil så absolutt anbefale pc`en. I tillegg er den jo utrolig lekker, for de som er opptatt av det. Som tidligere sagt, Acer maskiner er bra! (mine erfaringer)

Lenke til kommentar

Mulig S5 er forandret, men da jeg skulle kjøpe var den ikke widescreen. Widescreen er veldig kjekt på en 12" da det blir større plass til tastaturet. For min del ble det nesten tilfeldig med Acer eller Dell. Hovedgrunnen til at valget ble Dell er nettopp fordi at maskina uten vifte (lager da knapt lyd) og med 1.1 ghz har veldig god batterikapasitet. Jeg har heller aldri maskinen direkte på fanget så varme betyr ingenting for meg. Ytelsesmessig er den meget god. Kan spørre seg om hvor mye CPUkraft man så ofte trenger når skjermkortet er integret, hd'n er "treg" etc. Til den bruken du nevner funker X1 helt ypperlig. Selv om den sikkert er litt tregere enn Aceren.

 

Mitt tips til deg er å sjekke hva prisen vil bli. Jeg ringte til Dell og fikk 2500 avslag etter en del runder. Da var det ikke lengre mye tvil. Itillegg skulle jeg flytte til utlandet. Dell har et bra rykte på seg når det gjelder å fikse tilbakebetalingen av mva. Noe som gikk etter litt styr med faksing veldig greit. Jeg fikk tilbake pengene meget kjapt. Det er to flotte maskiner. Tror ikke du blir skuffet uansett valg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...