Gå til innhold

Høy fps i CS 1.6 med 7800GTX


Eijnar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Problemet som mange ikke har skjønt her er at da CS og HL 1 be laget, så fantes det ikke noen "sinnsyke" skjermkort or CPUer slik det gjør i dag. Dermed ble det aldri satt inn en øvre grense for hastighet osv, da man aldri trodde det ville spille noen rolle. (Ikke spør meg om hvorfor akkurat dette osv)

Resultatet er uansett at CS (ikke til å forveksle med CS:S), går usannsynlig fort, akkurat som speedhack om jeg ikke tar helt feil.

Jeg tror løsningen er, som nevnt over, å låse fps på rundt 100 eller gjerne 99.

Lenke til kommentar

CS 1.6 har en øvre grense på 100FPS med mindre man kjører spillet i developer mode.

 

Kjører man spillet i dev mode og har et raskt skjermkort så blir det som nevnt umulig å spille. Ved framerates over 3-400 så vil alt gå saktere. Man løper saktere, hopper saktere osv.

 

Det som er viktig for å få skikkeli flyt, er jevn framerate og bruk av vsync. Tearing er ikke direkte lag, men det oppleves slik.

 

Kjører man CRT så er 100Hz med vsync tingen. Med LCD så er 75Hz vsync å foretrekke.

Lenke til kommentar

Har ikke noe med skjermkort å gjøre, det er prosessorn din som gjør det. Finnes mange tråder om det, kjent problem med AMD X2, men kort sagt så slår du av Cool'n'Quiet og redigerer bort /usepmtimer i boot.ini.

 

Alternativt åpner du task-manager og velger affinity på CS-prosessen og fjerner haken for en av CPU'ene.

 

Arti problem det der, ser ikke ut til at det kan fikses på en enkel måte for da burde det vært patcha for lenge siden nå. Øyner vi AMD-boys som påsto at Intel ikke lager ekte dualcores skal svelge kameler snart? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...