Gå til innhold

DATAmania, også for surfing via PC?


Anbefalte innlegg

Hei, nå nylig har Telenor satt opp prisene for surfing med PC via mobiltelefon, og jeg har derfor begynt å se etter alternativer. Nå ser jeg at Netcom har tilleggstjenesten DATAmania, og jeg lurer derfor på om noen vet om maksprisen på kr. 25,- pr. dag også gjelder for surfing med PC via mobiltelefon, eller om denne prisen kun gjelder for surfing på WAP via mobiltelefonen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Maksprisen på 25-, for dataMania gjelder all surfing, enten det er wap eller http!

Hva gjør at du er så sikker på dette? Egen erfaring? Har du noe dokumentasjon fra NetCom på at dette stemmer. Jeg har nemlig hørt det motsatte.

 

Har det fra en kundekonsulent hos Netcom på 05050 og fra flere bekjente som har dataMania og surfer på gprs via alt fra pda'er, bærbare pc'er til vanlig wap. Har aldri hørt noen betale mer enn 25 kr da, men kan ikke verifisere dette selv enda før jeg får portert fra Tele2 til Netcom SmartTalk..

Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...

Fra en annen tråd:

 

Nå har jeg hørt med NetCom og datamania og slikt går ikke hvis du skal bruek mobilen som et modem. Grunn: du må taste inn en kode på telefonen, noe som man ikke får gjort hvis den koples til som et modem.

 

Maks 20 kr. pr. dag gjelder kun wap...

6767755[/snapback]

 

Jeg har aldri betalt mer enn 25 kr/dagen med DataMania aktivert, så det er ingen sperre for bruk som modem.

 

Er mer interessert i det faktum at netcom.no nå annonserer med 20 kr/dagen for datatrafikk uten DataMania. Kan de virkelig skille mellom f.eks. surfing med OperaMini og modembruk?

Endret av -M-
Lenke til kommentar
Fra en annen tråd:

 

Nå har jeg hørt med NetCom og datamania og slikt går ikke hvis du skal bruek mobilen som et modem. Grunn: du må taste inn en kode på telefonen, noe som man ikke får gjort hvis den koples til som et modem.

 

Maks 20 kr. pr. dag gjelder kun wap...

6767755[/snapback]

 

Jeg har aldri betalt mer enn 25 kr/dagen med DataMania aktivert, så det er ingen sperre for bruk som modem.

 

Er mer interessert i det faktum at netcom.no nå annonserer med 20 kr/dagen for datatrafikk uten DataMania. Kan de virkelig skille mellom f.eks. surfing med OperaMini og modembruk?

6768217[/snapback]

 

Spurte netcom om dette selv, de hevdet at all datatrafikk utenom som modem fikk maxpris på 20,- om dagen. Inntil videre er datamania eneste løsningen for oss som ikke bruker mobilen som modem nok til at connect lønner seg. Jeg fikk beskjed om at de i midten av september kommer med en ny løsning som skal erstatte datamania, hva den går ut på er dog uvisst.

Lenke til kommentar

Jeg var i dag innom en Netcom-forhandler, som ringe til kundeservice. Der fikk han klar beskjed om at "Datamania ikke lenger lønner seg".

 

Det skal med andre ord gå helt greit å bruke telefonen som modem. Så får vi se om Netcom kommer med en ny ordning i september.

Lenke til kommentar
Jeg var i dag innom en Netcom-forhandler, som ringe til kundeservice. Der fikk han klar beskjed om at "Datamania ikke lenger lønner seg".

 

Det skal med andre ord gå helt greit å bruke telefonen som modem. Så får vi se om Netcom kommer med en ny ordning i september.

6772482[/snapback]

 

20,- max for modem er jo veldig bra. Jeg får det isåfall for 15,60,- det blir jo billigere enn connect.

Lenke til kommentar

Ikke for å være gledesdreper. Men hva er vitsen med å dra opp en 1 år gammel tråd.

 

Dette er gjeldene tariff fra Telenor på mobil databruk (dvs. WAP, Internett (PC tilkoblet mobil) etc)

 

Slik er prisene:

 

Maks kr 10,- per døgn når du surfer på Internett med mobilen (WAP)

 

    *

      før du når denne maksprisen kan du lese ca. 50 internettsider på mobilen, når maksprisen er nådd betaler du ikke mer uansett hvor mye du surfer.

    *

      for å være sikker på at du får denne prisen, gå til wap.telenormobil.no med mobilen og velg ”Mitt Abonnement”. Dersom mobilnummeret ditt kommer opp, har du riktig oppsett og vil få denne prisen. Hvis ikke må du bestille et nytt WAP-oppsett her

    *

      merk at egne priser gjelder for Bruk av MobilTV og kjøp av innholdstjenester

 

Maks kr 50,- pr døgn når du bruker mobilen for å koble PC til Internett (Mobilt Bredbånd)

Lenke til kommentar
Det kommer HEELT an på hvordan du bruker det.

6789226[/snapback]

 

Jeg kan ikke se noen måter at telenors løsning er bedre enn datamania, selv med bare en dags surfing i måneden er jo datamania billigere: 25,- + 20,- = 45,- På wap er de dog bedre (10,- max), men f.eks på opera mini og andre standard gprs\edge\3g-tjenester har jo netcom maxpris på 20,- og der slår telenors 50,- inn igjen. med mindre du er veldig glad i wap så blir jo telenors tilbud helt underlegent netcoms uansett hvordan du vender og vrir på det. Desstuen har jo netcom bedre 3G-dekning enn telenor, og hastigheten er jevnt over bedre, sjekk testen på amobil for referanse. Eneste som nesten er konkurransedyktig er jo den fri bruk i en måned-løsningen begge har, her er telenor bare 50,- dyrere enn netcom. 499,- mot 549,- hos telenor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...