Gå til innhold

Skjermkort for Spill PC


Anbefalte innlegg

Jeg har endelig tatt til vettet og bestemt meg for å kjøpe meg ny pc, men jeg lurte fryktelig på hvilket skjermkort jeg skulle gå for.

 

Jeg har alt utenatt skjermkortet klart, men jeg lurer altså på hva det beste kortet for en spill pc er. Regningen uten skjerm er uten skjermkort på kr 9700, og jeg hadde et budsjett på 12 000. (Uten Skjerm)

Jeg har altså max. kr 3000 igjen, men jeg vil helst holde meg til 2500 området hvis mulig.

 

Jeg har listet opp litt av det jeg har på handlelista hvis det er relevant med kompabilitet. (Jeg er totalt grønn på hardware, desverre. :p)

 

Maxtor DiamondMax 10 300GB SATA 16MB 7200RPM NCQ

Abit AN8 SLI,nForce4 SLI, Socket-939 ATX, S-ATA, GbLAN, Firewire, PCI-Ex16

AMD Athlon 64 3700+ 2.2GHz Socket 939, 1MB, BOXED m/vifte

OCZ 2048MB Dual Channel Platinum Edition

Arctic Cooling Silentium T1 Miditower Kabinett Sølv/Sort m/350W Stømforsyning

 

 

All respons settes pris på. :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde en kompis som lurte på det samme, men etter liit konsultasjon med andre, har jeg kommet fram til at 350W skal være mer enn nok til en harddisk. Og jeg har ikke planer om å bruke to disker i framtiden heller.

 

 

Mulig jeg bare går for GeForce 6800Ultra, sikkert og godt kort. Men jeg hører at det er bråkete. :(

Endret av Morth
Lenke til kommentar

7800gt sier du...

Jeg satt litt på gjerdet og vurderte et 6800ultra allerede. Dette kortet yter bedre, er stillere og er kun 300 kr dyrere. Jeg tror jeg tar det.:D

 

(Grattis på 100 Nesj!)

 

Edit:

350W skal holde til dette, ikke sant? (Begynner nesten å tvile på kompisen min her, hehe.)

Endret av Morth
Lenke til kommentar
7800gt sier du...

Jeg satt litt på gjerdet og vurderte et 6800ultra allerede.  Dette kortet yter bedre, er stillere og er kun 300 kr dyrere.  Jeg tror jeg tar det.:D

Jeg er hverken enig i at 6800Ultra er bedre eller mer støysvakt.

Ta en titt rundt i forumet så finner du nok ganske mange som er enig med meg... :thumbup:

 

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=468452

Endret av nesjon
Lenke til kommentar

Hrm, ok, da må jeg vel skaffe et annet kabinett, da.

 

Er det noen som har noen gode forslag? Jeg har hørt at å installere strømforsyning i et kabinett er mye arbeid, så vet noen om et kabitnett som har minst 400W?

Eneste krav til det er at det er et stille kabinett (så mye lyd demping som mulig). Jeg har også hørt at skrueløst er bedre for når du skal sette alt sammen. :thumbup:

 

Jeg har kikket litt på http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=311799&cks=PRL, men jeg vet ingen ting om støynivået på det etc.

Lenke til kommentar
7800gt sier du...

Jeg satt litt på gjerdet og vurderte et 6800ultra allerede.  Dette kortet yter bedre, er stillere og er kun 300 kr dyrere.  Jeg tror jeg tar det.:D

Jeg er hverken enig i at 6800Ultra er bedre eller mer støysvakt.

Ta en titt rundt i forumet så finner du nok ganske mange som er enig med meg... :thumbup:

 

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=468452

Det jeg sier, nesjon, er at 7800 er bedre, mer stillegående og bare 300 kr dyrere enn 6800ultra. Ikke omvendt!

Men jeg kan se at det er mulig å lese feil ut av det jeg skrev.

Lenke til kommentar

Å skifte strømforsyning er enkelt det. Bare å putte den på riktig plass, skru inn 4 skruer og putte en ledning på hver komponent.

 

Forutsatt at du har standard kabinett da.. Det silentium kabinettet har litt uvanlig plassering av strømforsyning, vet ikke helt hvordan det er med skifting der..

 

350W skal holde til en vanlig pc med skjermkort, dvd og harddisk. Har du planer om å oppgradere til SLI/Crossfire, 4disker, 2xDVD og juletrelys tror jeg du bør ha noe litt kraftigere ja.

 

Når det gjelder grafikkort er nok 7800gt et bra valg. 3095 hos MPX for det billigste, 3395 for XFX som er klokket litt høyere og dermed gir litt bedre ytelse. Etter det jeg har lest meg til er har bedre ytelse enn både 6800Ultra og X850XT, og bråker mindre.

 

PS.

Har selv bestilt samme kabinett til min neste PC, og skal sannsynligvis ha 7800GT.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...