Gå til innhold

Kjøpe bærbar fra utlandet


sinur

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg skal ha en ultraportabel så billig som mulig.

F.eks. denne: http://www.laptop.dk/?s=234

 

De trekker fra dansk moms, så da er det vel bare norsk moms og fortollingsgebyr som kommer i tillegg? Er det så enkelt som det høres ut til, eller er det noe mer jeg skal være oppmerksom på?

 

Med tanke på valutakurs er det også fristende å kjøpe i dollar eller svenske kroner.

Noen som har erfaring med kjøp fra USA eller Sverige?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Han som driver laptop.dk virker jo som en rimelig slesk type, og det er tydeligvis en god del som har hatt problemer med reklamasjoner der. IBM tar ikke i mot disse maskinene. Opplegget hans er visstnok at han importerer billige maskiner (og deler?), og setter bl.a. på et dansk tastatur, før han selger det videre til en lavere pris enn IBM selv.

 

Det er billig og de fleste maskinene er det ikke noe problem med, men går de først i stykker så kan det bli en del rot.

Endret av psilocybe
Lenke til kommentar
Det er billig og de fleste maskinene er det ikke noe problem med, men går de først i stykker så kan det bli en del rot.

Spesielt siden dette er i Danmark vil dette føre til ekstra vanskeligheter. Ville holdt meg unna, selv om det virker som om de har skjerpet seg.

 

Det finnes jo flere danske internettbutikker (shg, itbutikken) som jeg har handlet fra, men disse har norske adresser og kontaktnumre, og er vel derfor bundet av norsk lov, i motsetning til laptops.dk, tror jeg.

 

Ilmar

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...