Gå til innhold

Operativsystem på hardisker satt i raid 0.


Viewety

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har nylig bestilt meg 2*250GB Sata disker. Tenkte jeg skulle sette de opp i raid 0 og legge inn Windows på dem, men lurte på et par ting.

 

Når man har fått dem i raid 0 kan man da partisjonere diskene som en vanlig disk?

 

Også lurte jeg på hva som vil bli bedre når man setter 2 hardisker i raid 0. Vil windows reagere raskere? hvordan er det med spill? Hvor vil jeg merke det mest?

 

Det er to disker av denne typen

 

På forhånd takk for alle svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

2 disker a 250gb blir 500 i raid0. loading av spill, windows osv. vil gå kjappere. Du vil også ha dobbel så stor sjanse for at noe går gale. du trenger bare å ødelegge en disk, så er hele raidet ødelagt. det vil se ut som en disk i Windows etter at raidet er laget, men etter det kan du partisjonere så mye du vil.

 

"RAID 0 is the performance side of the house. RAID 0 or "striping" uses two drives in conjunction with one other for speed. Data is divided when it is written to both drives so that the workload is balanced and thus more efficient. The data is broken up into chunks or stripes when it is alternatingly stored. There is no redundancy of data with RAID 0. You should be using two identical drives if you are setting up a RAID 0 but this is not required. Two different drives can be used but at a small cost. Keeping in mind that the workload is being balanced, the computer sets the drives up to be equal. If you have an 80 and a 120 gb drive, RAID 0 will have your machine treat them as two 80 gb drives, ignoring the extra 40 gb of space on drive two."

 

link:http://www.overclockercafe.com/Articles/RAID/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...