Gå til innhold

HP nx6125


Anbefalte innlegg

Tar jeg ikke helt feil, så var det denne modellen HP hadde kampanje på nå tirsdag og onsdag. Kostet da 4990 kr eks. mva.

 

Eneste som jeg syntes var rart at den da hadde XGA-oppløsning og ikke BT. Tror også at harddisken var 60GB.

5802702[/snapback]

Det finnes flere modeller av HP nx6125 i Norge:

http://h10010.www1.hp.com/wwpc/no/no/sm/WF...1-12225108.html

 

Toppmodellen har 15" SXGA+ skjerm, Turion 64 ML-40 prosessor, 1GB RAM, 80GB 5400RPM harddisk, LightScribe DVD+/-RW brenner, Broadcom 802.11a/b/g WLAN og integrert Bluetooth - altså endel bedre enn modellen som Hardware.no har testet.

Endret av snorreh
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dumt at de ikke forandrer litt på modellnummeret, når det er snakk om forskjellig oppsett. Maskinene burde jo ha startet på NX61xx, og xx avgjorde hvilket oppsett det var snakk om. Burde være mulig når man da har 99 mulige oppsett innenfor den samme serien.

 

Ellers ser jeg at de kun har listet opp en type av den. Burde de ikke hatt flere modeller av NX6215 tilgjengelig på sidene sine når det tross alt finnes med alt fra Sempron 2800 til Turion ML-40?

 

Regner ikke med at du jobber i HP, så et svar er strengt tatt ikke nødvendig. ;)

Lenke til kommentar

Hei.

 

Har nå mulighet til å skaffe meg denne maskinen til 5800,- inkl moms. Dette virker som et veldig bra tilbud spør du meg, eller er det noen andre maskiner i samme prisklasse som kan konkurrere med denne? Er litt negativ til den dårlige grafikk ytelsen, men jeg skal vel alltids kunne klare meg. Det er 1,8GHz Turion, 60GB disk, 512MB Ram, X300 og DVD brenner.

 

Takk for svar.

Lenke til kommentar

da var min ordre inne hos mpx! woohoooo!

 

jeg bestilte denne utgaven med ml34 prosessoren, 1400x1050 oppløsning bluetooth og 80 gb harddisk:

 

http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=54505

 

i tillegg la jeg til en ekstra 1 gb minnemodul...regner med at jeg må ut med en av de eksisterende modulene på 256 mb da, så jeg ender vel opp med 1,2 gb ram.

 

gleder meg i hvertfall til den dumper inn i posten!

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
i tillegg la jeg til en ekstra 1 gb minnemodul...regner med at jeg må ut med en av de eksisterende modulene på 256 mb da, så jeg ender vel opp med 1,2 gb ram.

5811225[/snapback]

Grafikkortet tar 128 MB enten du vil eller ei, så du vil da ha 1152 MB ledig til Windows.

5828885[/snapback]

 

 

jeg har denne nå - bestilte den med 1 gb ekstra modul. de hadde satt inn 1x512 fra før, så jeg har nå totalt 1,5 gb ram i den.

 

i bios kan man begrense hvor mye minne skjemkortet skal ta, 32 mb, 64 mb eller 128 mb. har satt den til 32 mb da jeg aldri spiller spill. har derfor omtrent 1,5 gb ledig til vanlig windows-programmer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...