Gå til innhold

Angrerett på komplett s260?


px

Anbefalte innlegg

Kjøpte en s260 og fikk den i posten i går. Fin, men den bråker forferdelig, vifta går hele tiden og måtte tvinge pcen til å kjøre på 800mhz for å holde støyen under kontroll.

 

Uansett: Ved retur av denne innenfor angrefristen vil jeg måtte betale konstruksjonskostnader hos komplett, noen som har peiling på hvor mye dette blir på? Noen som har hatt samme erfaring?

Endret av petter;
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har vært noen sånne tråder før, det koster endel det der, og i tillegg må du vel betale frakt... er det ikke ca. 500-600 kr for det?

 

EDIT: Har du hentet PC-en du har bestilt, men ikke ønsker denne, logger inn på din Konto og registrerer din angrerett under Retur. Du vil motta en mail som bekrefter at kjøpet / PC-en innenfor kriteriene for angrerett, og en oversikt på hva kostnadene blir.

Endret av datating
Lenke til kommentar
Har vært noen sånne tråder før, det koster endel det der, og i tillegg må du vel betale frakt... er det ikke ca. 500-600 kr for det?

Netshop tar 1500-2000,- for dette...

Argh! :dribble:

 

Hehe.. skulle ha bestilit dell x1 med en gang, men var redd for at den skulle bli for varm... :hmm:

 

Kjipt.

 

Kan dette være en reklamasjonssak siden den bråker så ille? Måtte senke ytelsen med tvang i bios for å slippe det verste av viftestøyen... :thumbdown:

 

Edit: siden det er en ferdigbygd pc vil ikke systemet deres registrere angrefristgreiene, må vel ringe de i morgen... angrefristknappen sender meg bare hit: https://www.komplett.no/k/k.asp?action=cust...ing#pcangrerett

Endret av petter;
Lenke til kommentar
Er støyen så ille altså? hw testen nevner noe støy, men testen på dinside sier ikkenoe om det.. da kan det vel ikke være såå ille? har bestilt en jeg også som jeg venter på fra komplett.. bør jeg avbestille?

Vel, jeg skal returnere den pga dette, så etter min mening er det ganske alvorlig. Men du bestemmer selv hva du gidder å høre på :) Den er veeeldig fin ellers. Bare synd de ødela den med vifta... :thumbdown:

 

Bestiller meg Dell X1 jeg nå.

Endret av petter;
Lenke til kommentar
Kan dette være en reklamasjonssak siden den bråker så ille? Måtte senke ytelsen med tvang i bios for å slippe det verste av viftestøyen... 

 

Dersom dette skal være en reklamasjonssak må det være en vesentlig mangel med varen. Det at viften støyer litt / mye er nok ikke en vesentlig mangel rent objektivt sett.

 

Jeg regner også med at du selv har konfigurert PC'en, og da regnes det som et tilvirkningskjøp (kjøp tilvirket etter kjøperens spesifikasjoner). For tilvirkningsskjøp er det ingen angrerett, og derfor må du nok regne med å måtte betale et par tusen kroner som en kompensasjon for Komplett sine utgifter. Så får det være opp til deg om du synes det er verdt det?!

 

Jeg har selv en s260, og må si meg enig i at den støyer en god del. Spesielt irriterende er det at viften så godt som alltid går på laveste hastighet, selv om man gjør det helt enkleste operasjoner...

Lenke til kommentar

Er selv en eier av en Komplett Notebook s260, og er selv meget fornøyd med PCen. Jo, vifta går desverre hele tiden, tilogmed på 800mhz @ 0,7v (undervolt) og 38grader, noe som er litt surt (og sikkert temmelig irriterende for de som sitter på bibliotek og lesesaler). Har oppdatert nyeste til BIOS v2,80 men det "fikset" ingenting på støyen. Lurte forresten på en ting, i Centrino Hardware Control, under "ACPI Thermal Details", skal det ikke være flere "thermal zones"? Har kun "Thermal Zone #0", med "Critical Temperature = 100C", "Passiv Cooling = 115C" og "Active Cooling = 120C". Føler at det er noe som mangler eller ikke stemmer helt der. Er det andre som får til å bruke Notebook Fancontrol i CHC? Det kunne jo ha fikset hele greia om det gikk an å bruke det.

 

Edit: Når jeg sitter her i stuen går viften veldig stille (på maks batteri med 800mhz@0,7v), bare så vidt jeg kjenner noe luft ut av viftehullet, og den lufta som kommer er ikke akkurat varm, føles kaldere enn lufta rundt. Tempen er på 40.

 

Edit2: Nå er tempen på 38grader men nå virker det som vifta er AV :yes: . Legger øret helt inntil vifteåpningen og hører bare så vidt harddisken som snurrer i fred og ro. Men det skal nok ikke mye til før viften startet igjen. Får nyte det så lenge det varer :yes:

Så det hjelper nok en del å "volte ned" ja likevel. Sjekk denne tråden på Notebookforums.com. Kunne vert fristende å bytte goop til AS5 men da går nok garantien fyken.

Endret av CannibalCorpse
Lenke til kommentar
Har vært noen sånne tråder før, det koster endel det der, og i tillegg må du vel betale frakt... er det ikke ca. 500-600 kr for det?

Netshop tar 1500-2000,- for dette...

Glemte 1-tallet foran... :p

Det er dyrt å levere tilbake pcer som de bygger for deg, husk at de setter på avgiften pga. arbeidet det har kostet dem til ingen nytte... de tar vel nærmere et laken i timen!?

Lenke til kommentar

Jeg hadde en S260 i "noen timer". Rakk bare å installere Win XP og Visual Studio før jeg innså at dette var ikke PC'n for meg. Registrerte retur/angreskjema på Komplett sine sider og sendte den tilbake dagen etter. Til alt hell fikk jeg hele beløpet tilbake. Til og med frakt. :-)

 

Trolig skyldes dette at de ikke har spesifisert beløpet for montering/testing som egen post på ordrebekreftelsen, du får bare en totalsum eks moms. Ergo, har de intet spesifikt beløp å trekke fra kunden dersom han/hun angrer. Mulig det også hjelper på om man pakker den opp sivilisert uten å ødelegge embalasjen (i tilfelle den skal i retur).

 

Jeg så senere at PC'n havnet som demovare til redusert pris.

 

NB! Den var "custom" bestilt med endring av HD, ram og raskere prosessor.

 

Dette kan vel kalles "right on" erfaring.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...