Elvellon Skrevet 10. september 2005 Skrevet 10. september 2005 Eg lurte på om det va nogen nye adventure-spel så va ute så e like Still Life, altså pek-og-klipp spel? E veldig gla i sånne spel, men fyll'kje så masse me på alle artikler å sånt... Andre spel så ligne e The Dig, Full Throttle og Grim Fandango, men de e jo nokså gamle nå, så eg håpe nå at det finst nye spel i den kategorien.
Hr. Jenssen Skrevet 10. september 2005 Skrevet 10. september 2005 Vel, vi har jo eventyrspillet Fahrenheit som kommer nå den 16. September. Dette er delvis pek&klikk, og det er, ulikt de aller fleste andre pek&klikk spill, et spill hvor DU faktisk kan bestemme litt. Mye i spillet KAN gjøres, men det MÅ ikke gjøres, om du skjønner hva jeg mener. Ting du velger å gjøre eller velger å ikke gjøre teller videre. Dette kan bli et VELDIG bra spill. Du kan forresten også laste ned en demo. Bare søk på Gamer, så finner du nok artikkelen.
Elvellon Skrevet 12. september 2005 Forfatter Skrevet 12. september 2005 Nettopp prøvd demoen, og eg glede meg som ein onge te fredag! TUSEN TAKK for tipset! Men e det nogen andre som har lignande spel som nogen vet komme ut elle noge sånt? Igjen, tusen takk for tipset om Fahrenheit!
Hr. Jenssen Skrevet 12. september 2005 Skrevet 12. september 2005 Nei, det er utrolig få pak&klikk/adventure spill som kommer nå for tiden. Forhåpentligvis vil Fahrenheit endre dette, ved å bevise at adventure-sjangeren faktisk enda LEVER, og vil tiltrekke seg flere utviklers øyne, slik at vi får flere slike spill i fremtiden. Anyways, om du skal ha gode pek&klikk spill råder jeg deg til å sjekke de gamle spillene: -Under A Killing Moon -Indiana Jones And The Fate Of Atlantis -RAMA -Lighthouse -Monkey Island-serien (spesielt 1'ern og 2'ern) -Sam & Max Hit The Road -Day Of The Tentacle -Blade Runner -X-Files Osv osv. Det finnes mange av dem, og mange av dem er gode, men du må ikke belage deg på å få HL3 levert, da de er flere år gamle. Men så er det jo dette som er fint med Adventure, at man absolutt ikke trenger på god grafikk. På langt nær!
Dragon Hunter Skrevet 12. september 2005 Skrevet 12. september 2005 Har ledd mye av gullkornene i Monkey Island 3. Dessuten er den tegneserie-aktige grafikken herlig!
-=nibbler=- Skrevet 13. september 2005 Skrevet 13. september 2005 "Beneath a steel sky" er en point'n'click klassiker av de sjeldne!! Det MÅÅ sjekkes ut hvis du ikke har prøvd det! Det er et Lucas Art spill som har blitt gratis nå tror jeg, hvis jeg ikke husker helt feil. Kan lastes ned gratis her. Revolution har også andre flotte titler som "Broken Sword". Dette er en fantastisk adventurespill-serie du også bør sjekke ut! De ligger under samme link! ENJOY!!
Luciên Skrevet 14. september 2005 Skrevet 14. september 2005 Jeg er og en stoor adventure fan! og mine favoritter er bla : Syberia 1 Syberia 2 (dette er de beste jeg har spillt noen gang!) Broken Sword 3 the sleeping dragon. Sherlock Holmes Myst spillene.... Men jeg kan ikke få sagt det nok.. stemningen grafikken mystikken og lyden.. Syberia spillene.. beste som er lagd
Hr. Jenssen Skrevet 14. september 2005 Skrevet 14. september 2005 Fanken, det glemte jeg jo å nevne. Myst-serien popper jo frem med et nytt spill i ny og ne (takk til Luciên for påminnelsen). Dessuten er Syberia og Den Lengste reisen veldig bra adventure-Pak&klikk spill.
Zeph Skrevet 14. september 2005 Skrevet 14. september 2005 Den Lengste Reisen er kjempeartig, oppfølgaren, Drømmefall er under utvikling og kjem sikkert ut snart.
-=nibbler=- Skrevet 19. september 2005 Skrevet 19. september 2005 Det ryktes om nytt Broken Sword-spill også!! JIPPIII!!!
Elvellon Skrevet 19. september 2005 Forfatter Skrevet 19. september 2005 Tusen takk for masse svar, har nå spelt gjennom Fahrenheit, og det e som ein interaktiv film, som eg bare må anbefala Nå vente eg bare på meir spel så komme ut... Fahrenheit va bra, men altfor kort! 9 timers spilletid e vel egentlig litt lite
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå