Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

NGT og ventetiden på kundeservice


Hvor lenge ventet du i telefonen SIST du ringte NGT kundeservice?  

139 stemmer

  1. 1. Hvor lenge ventet du i telefonen SIST du ringte NGT kundeservice?

    • Under 1 minutt
      2
    • 01 - 10 minutter
      12
    • 11 - 20 minutter
      15
    • 21 - 30 minutter
      10
    • 31 - 40 minutter
      22
    • 41 - 50 minutter
      21
    • 51 - 60 minutter
      15
    • 1t, 00m - 1t, 10 minutter
      14
    • 1t, 11m - 1t, 20 minutter
      4
    • 1t, 21m - 1t, 30 minutter
      4
    • 1t, 31m - 1t, 40 minutter
      1
    • 1t, 41m - 1t, 50 minutter
      3
    • 1t, 51m - 2 timer
      2
    • Over 2 timer
      14


Anbefalte innlegg

Satt 20 min i kø, når det første begynte å ringe la de på etter cirka 10 ring. Prøvde igjen. 20 min senere og de la på igjen. Jeg ble så forbanna jeg brakk nesten hånda av å slå i veggen. Som regel sitter jeg 18-20 min i kø før jeg kommer til kundeservice, og hvis jeg kommer med et spørsmål som bare så vidt HINTER om litt teknisk innsikt så setter de meg over til teknisk avdeling uten å spørre, som betyr enda 30-40 min venting. Blir fort en time før jeg har fått gjort det jeg skal.

 

Jeg kan faen ikke bytte leverandør heller, ingen som kan tilby nett der jeg bor bortsett fra NGT (lang avstand fra Telenors sentral). Bluecom kunne ikke love hastighet over 2mbit, noe som blir uaktuelt for meg. Nextgentel hevder jeg vil få over 4 mbit når nye sentralen kommer opp.

 

Siden Juni har NGT oppgradert sistnevnte sentralen (tidligere 4km, nå 1,5km) og da ble nettet jævlig ustabilt. Farten droppet ned til maks 20kb/s, noen ganger enda treigere. Før de begynte å gjøre noe som helst fikk jeg 230kb/s som jeg var fornøyd med. I slutten av August forsvant linja helt, og den er fortsatt ikke tilbake igjen. Eneste de sier er at jeg må vente så skal teknikere sjekke linja/sentralen fysisk for hva som kan være galt (kundeservice fikk ikke kontakt med routern min). 2-3 uker sa de det kunne ta med omkobling, nå har det gått over 4 uker. Fy faen som jeg hater NGT og det er ingenting jeg kan gjøre med det!!$@#%

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Satt 20 min i kø, når det første begynte å ringe la de på etter cirka 10 ring. Prøvde igjen. 20 min senere og de la på igjen.

Opplevde akkurat det samme nå, prøvde å komme gjennom på kundeservice.

Din plass i køen er nr. 29, din plass i køen er nr. 5, ring ring ring ring.....og så blir forbindelsen lagt på.

Lenke til kommentar
Din plass i køen er nr. 29, din plass i køen er nr. 5, ring ring ring ring.....og så blir forbindelsen lagt på.

Dette kan skje i noen tilfeller fordi telefonisystemet på Kundeservice hos NGT er dårlig .. og ikke alle kundekonsulentene skjønner helt hvordan dette fungerer. Det som skjer når du hører det begynner å ringe er at din samtale blir koblet fra sentralen som behandler køen inn til en av kundekonsulentene. Hver konsulent har gjerne en person "på tråden" samtidig som en "venter i telefonen". Om en er litt uheldig med hvilke knapper man trykker på apparatet så kan det faktisk skje at en kunde "blir lagt på".

 

Jeg tviler på at noen legger på kunder med vilje. I såfall ville det være grunn til å få sparken, kan jeg tenke meg. Derimot er det et uomtvistelig faktum at NGT som firma satser på å bruke minst mulig penger på kundeservice ..

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...