Gå til innhold

'Accsess is Denied' på 70% av harddisken


exmith2k

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har formatert C: disken min, å når jeg formaterte, så drog jeg ut mine 2 andre disker, etter jeg var ferdig med å installere winxp på ny, satt jeg i mine 2 andre disker. Kommer inn på begge diskene, men den ene disken, den nekter adgang når jeg går inn på 70% av mappene, det er kun noen få jeg klarer å komme inn på, når jeg går inn på resten av mappene, kommer denne feil meldingen opp:

 

access3cm.jpg

 

Har restartet pcen en del ganger, skiftet på å sette den i IDE 1 & 2, Defragmentert, prøvd med Check Disk.

 

Noen som vet hva jeg kan gjøre for å redde filene mine ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvorfor bler det sånn med mappene?

Har aldri skjedd før :/ ...

 

Og en ting til, nå har jeg 2 kontoer, min konto + admin, men begge kontoene er admin.. Så kan jeg slette den andre? eller må jeg ha begge?

Grunnen til at det skjer er at i NT-baserte operativsystem (NT/2000/XP) har man filsystemet NTFS med full sikkerhet ned på filnivå. Det vil si at hver eneste fil kan ha sin egen "eier". Når man så har formatert operativsystempartisjonen og installert på nytt vil informasjonen om den tidligere eieren ligge igjen, men nyinstallert operativsystem vil ikke skjønne hvem den eieren er. Derfor får man null tilgang før man har tatt eierskap over mappene/filene. Du så sikkert i Sikkerhet et merkelig navn som begynte med S-(mange tall), det var IDen til den forrige eieren.

Lenke til kommentar
hjelper det med å restarte?

Maskinen tar ikke skade av en restart avogtil.

Prøv det du, og så kan du fortelle oss om det funker eller ikke ;)

*formatere

stor forskjell :p

Jeg skrev det i dag tili, stressa litt å hadde dårlig tid :p

Så det gikk litt fort ;)

 

Men lurte på om det hjalp å formatere, bare stress nå med der der Accsess is denied.... Må ligge å stille inn hele tiden.. Har aldri hørt, aldri sett å aldri hatt det selv før, så det er litt merkelig :mad::hmm:

Lenke til kommentar

Du må gjøre den operasjonen som er beskrevet i artikkelen på høyeste nivå, da mener jeg på selve stasjonen. Du må også velge at den instillingen skal arves nedover ved å klikke på Erstatt eier av underbeholdere og -objekter.

 

Edit: Dette står også i artikkelen, hvis du leste den...

Endret av Spirograf
Lenke til kommentar
Du må gjøre den operasjonen som er beskrevet i artikkelen på høyeste nivå, da mener jeg på selve stasjonen. Du må også velge at den instillingen skal arves nedover ved å klikke på Erstatt eier av underbeholdere og -objekter.

 

Edit: Dette står også i artikkelen, hvis du leste den...

Har jort det på alle stasjonene, men enda er det mange undermapper som jeg ikke har adgang på ! å da må jeg fikse det, hvorfor er det sykt mange undermapper som har sånn, å mange ikke?

 

Stress.com :hrm:

Lenke til kommentar
Da må du nok først kjøre "Take Ownership" på alle filer og kataloger, for så å kjøre rettighetene nedover.

 

 

Du kan jo eventuellt prøve å hente Cacls eller Xcacls for å gjøre dette fra kommandolinja, instedet for å bruke GUI'et hvis du synes det er enklere.

Kan du forklare alt det du sa nå på en lettere måte :innocent: ?

 

edit: Har gjort det på alle diskene, men enda er det en del mapper som ikke har "eier", så jeg må legge til useren min selv. På hver enkelt mappe/fil :mad:

Endret av exmith2k
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Hei igjen, sku hatt svar på et spørsmål, har tatt en harddisk fra en winxp pro pc, over til winxp home pc, så nå får jeg ikke tilgang til harddisken =/

 

Leste på den linken lengre her oppe, å den var til Xp professional, ikke Home.. Så hvordan jeg skrur av ENKEL FILDELING i winHome, hvordan gjør jeg det ?=/

 

Edit:Skal brenne ud forch musikk:)

Endret av exmith2k
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...