Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

lys med blåskjær?

taxfree

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Har liten/ null peiling på bil. Har lyst på lys (vanlig/fjærn) med blåskjær....Hvordan får man det? Det er vel lyspærene jeg må skifte ut? Er lyspærer en slags universal-greie? Takker for svar:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du får kjøp vanlige pærer til bil (H1, H3, H4, H7) som har skal ha et blåskjær ja. megablue heter de. har ikke prøvd det, men biltama selger disse pærene. koster 110kr for paret.

Skrevet

aight:) takker....men fikk plutselig et inffall. Kanskje jeg tenker på neon? Og en ting til.....jeg hører til opp i det høye nord. Nærmere bestemt Tromsø:p Kan man bestille ting fra Biltema?

Skrevet

neonlys på bil eller undercar-kit som det så fint heter er jo lysrør man har under bilen. de får du i alle fargene du vil ha nesten.

du kan nok ikke bestille fra biltema nei.

nærmeste varehuset til biltema er nok her i trondheim.

men du kan sikkert bestille fra andre steder på nettet, men vet ikke av noen i farta. kommer jeg på noen så skal jeg skrive det inn her.

Skrevet (endret)

Hehe. Ja, det er sannelig ikke godt å si. Jeg tenkte i utgangspunktet på blåskjær, men kan muligens være det du nevner. Er det slik som nye BMW'er har?

Endret av taxfree
Skrevet

xenonlys som du får som kjøpt som erstatningsett for de orginale lysene er ikke godkjent pga høydejusteringa. men det har jo ikke noe å si. "bare" montere inn orginalt når du skal på kontroll lr noe d da.

Skrevet
xenonlys som du får som kjøpt som erstatningsett for de orginale lysene er ikke godkjent pga høydejusteringa. men det har jo ikke noe å si. "bare" montere inn orginalt når du skal på kontroll lr noe d da.

samt blende alle du møter?. Hater å møte biler med lys som spriker i alle retninger.

Skrevet

det er jo bare å justere lysene litt ned det da.

koster mellom 3 og 4000kr for ett sett ja.

denne høydejusteringa er for at når du kjører med campingvogn så blir bilen tung bak dermed må lysene justeres ned.

Skrevet
vanligvis koster slike xenon-kit opp i mot 3500 kroner. men det kan jo variere fra merke til merke

Er det ikke fantastisk forbudt med Xenon-lys på biler som ikke har automatisk nivåregulering og automatisk innstilling av lysene?

Men til trådstarter, kjøp Philips Bluevision pærer. Lyser som f... og med ett kalt blåskjær i lysene. De har det blant annet på den bilrekvisita sjappa rundt hjørnet med Elkjøp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...