Gå til innhold

Prosjekt LightAlu midi tower


Anbefalte innlegg

Prosjekt LightAlu

 

Nå er det da på tide at jeg bidrar med et prosjekt her siden det er nevnt at det er noe på gang i flere av mine innlegg og litt press fra sponsorer!

 

Prosjektet er så langt sponset av:

Vestfold Jernlager AS

Molex Norge

Vendur.no

 

Prosjekt:

Tanken var å bygge et kabinett i aluminium for og få et så lett kabinett som mulig, foreløbig så er det kalkulert med en vekt på 4.65kg uten hw. Stort sett alt skal sveises så jeg hadde egentlig ikke planer om og starte denne tråden før om en måneds tid på grunn av mangel på utstyr, men jeg kan da så vidt begynne med vifte styringen som skal inn og kappe til litt plater og slikt.

 

Det meste er fortsatt på plannlegings nivået så er åpen for forslag!

Tenker hardt for og finne et bedre navn...

 

Litt SketchUp:

bilde001.jpg

bilde003.jpg

 

 

vendur.gif

Endret av Nitrob
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så ganske OK ut. Skal du ha gråfargen, eller skal dette lakkeres? Personlig ville jeg heller gått for 120mm vifter i plassen for 80mm, men det er jo bare meg :p

 

Pen drage, og det innhugget til viften nederst i fronten blir sikkert pen :)

Dragen er det meningen at jeg skal gravere inn i alu platen.

 

Er ikke 100% sikker på slutt fargen! men det beste hadde jo vært om jeg hadde fått presset den ned i et elokseringsbad men er ikke sikker på om det er stort nok det jeg har tilgang på!

 

Det skal 120mm vifter både foran og i topp er ikke helt sikker på om jeg skal sette en inn i bakant og drope den i front enda.

 

thvendur.gif

Endret av Nitrob
Lenke til kommentar

Hva med "AluDragon"? :cool:

Synes jeg så en liten fin finesse..

Er en eventuell floppy palnlagt å være skjult inni kabinettet?

Synes det var en god ide, man bruker den jo stort sett bare under oppsett og endringer i systemet uansett.

 

Synes elokseringsbad hørtes ut som en god idé, får bare håpe det passer oppi da.

Lenke til kommentar
Hva med "AluDragon"? :cool:

Synes jeg så en liten fin finesse..

Er en eventuell floppy palnlagt å være skjult inni kabinettet?

Synes det var en god ide, man bruker den jo stort sett bare under oppsett og endringer i systemet uansett.

 

Synes elokseringsbad hørtes ut som en god idé, får bare håpe det passer oppi da.

AluDragon har nok streifet meg men synes det minner litt mye om Chiiftec Dragon men det kan jo være bare meg.

Floppy skal være inne i kabinettet ja, jeg har den bare liggende i skapet nå og kobler den inn i pc`n en sjelden gang.

Skal ha bare en knapp for og ta ut innmaten av kabinettet så skal være ganske lett tilgjengelig.

 

thvendur.gif

Endret av Nitrob
Lenke til kommentar

UDATE

Fikk pakke fra Vendur.no i dag :w00t:

0001.jpg

 

0002.jpg

 

Er det noen der ute som aner hvor jeg kan få kjøpt noe tilsvarende det her?

Det er gummi dempere til noen gamle harddisker jeg hadde liggende. (3mm hul)

0004.jpg

 

Og her har vi noen komponenter til vifte styringen som jeg har fått tideligere!

0005.jpg

 

thvendur.gif

 

Edit: space mellom bildene.

Endret av Nitrob
Lenke til kommentar
UDATE

Hei, så flott å se at du begynner prosjektet for alvor, gleder meg til å se resten! Når det gjelder de gummi-ringene bruker jeg selv noen skruer med en gummi-motstand fra et nexus-sett for å ekiminere vibrasjoner. Kanskje det kunne være noe?

 

Lette etter de viftene du mottok på vendur sine sider, men fant de ikke? Er det den nye generasjonen silnx-vifter du har der? :hmm:

Lenke til kommentar
UDATE

Hei, så flott å se at du begynner prosjektet for alvor, gleder meg til å se resten! Når det gjelder de gummi-ringene bruker jeg selv noen skruer med en gummi-motstand fra et nexus-sett for å ekiminere vibrasjoner. Kanskje det kunne være noe?

 

Lette etter de viftene du mottok på vendur sine sider, men fant de ikke? Er det den nye generasjonen silnx-vifter du har der? :hmm:

Jeg stusset over det samme selv. Mine silen-x vifter var svarte (og de med LED var gjennomsiktige)

Lenke til kommentar
Lette etter de viftene du mottok på vendur sine sider, men fant de ikke? Er det den nye generasjonen silnx-vifter du har der? :hmm:

Ja jeg fikk den nye genrasjonen vifter og fri porto fra vendur siden jeg kjøpte en haug!

Er lakerte i en slags sølv krom farve men er fortsatt bare plast.

 

thvendur.gif

Endret av Nitrob
Lenke til kommentar
Jeg vil nok følge med på detta prosjektet! Planene dine ser veldig bra ut, men en ting lurere jeg jo litt på. Har du tenkt å bygge et helikopter? Så mange vifter? Blir sikkert bra med viftestyringa på der. Lykke til i allefall! :thumbup:

hehe det var det da! Skal nok bare bruke to vifter på 11db så viftestyring er nok mer eller midre en overflødig komponent i kabinettet.

 

Han har nok bare tatt en litt tidlig Juleferie.

 

Mye som skal bakes vettu..  :!:

Tidlig Juleferie er vel litt drøyt siden jeg har sommerferien min nå når dere som går på skole snart skal ha høstferie Juleferien må jeg nok se veldig mye lenger etter tror jeg :thumbdown:

Men jeg har ferie i en uke til først så da skal vi nok se om vi ikke får litt fortgang på tråden her.

 

thvendur.gif

Endret av Nitrob
Lenke til kommentar
hvor mange vifter fikk du? på bildet er det åtte men det er jo nesten tusen kroner å legge ut for vendur!

du må være flink med å skrive sponsorbrev!  :p

Det er 6stk av den nye typen vifter som slippes ut nå snart ja så må vel si meg fornøyd med sponsorbrevet! :innocent: vet ikke prisen på dem enda men vil tro jeg fikk en grei avtale.

 

thvendur.gif

Endret av Nitrob
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...