Gå til innhold

forskjell i language constructs


Anbefalte innlegg

list, echo , print, array med flere er alle «language construct». I manualen til echo står det

echo() is not actually a function (it is a language construct), so you are not required to use parentheses with it.

ut ifra dette, vil jeg tru at jeg ikke trenger å bruke paranteser på noen av de andre «language construct»-ene heller, men

$n = array 'yes','hey';

gir meg

Parse error: parse error, unexpected T_CONSTANT_ENCAPSED_STRING, expecting '(' in /var/www/tests/langConstr.php on line 6

Hvorfor?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du trenger ikke å sette parentes etter echo, include osv. men dette er nødvendig når du har array, nettopp fordi du der definerer forskjellige verdier som skal lagres i en array. Hvis du ikke har parentes så skjønner ikke php hvorfor du vil ang argumenter - siden du setter inn , (komma). Jeg antar at det er gjort for å forbedre hastigheten til PHP - ellers ville den bruke unødvendig tid på å forsøke å tolke argumenter.

Lenke til kommentar

Er nok ikke et vitenskapelig svar, men det ville jo blitt et salig rot hvis man ikke hadde brukt () på array. Spesielt ved multidimensjonale arrays ville det blitt mer eller mindre umulig å se hva som hørte til hvor.

 

For å ta et eksempel:

array 'kake', 'papir', array 'blomst', 'melon';

Er 'melon' en del av det ytre eller indre array'et?`Umulig å si uten paranteser.

Endret av Loomy
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...