Gå til innhold

Hiper Type-R series 580W. PCen vil ikke boote!


Kensh

Anbefalte innlegg

Vel, ok, da har jeg akkurat satt inn Hipern, som jeg kj0pte da den andre str0mforsyninga gikk kaputt. Jeg tror jeg har koblet opp rett (er jo bare to str0mkabler som gaar ut fra den som skal kobles i HK, og de har jeg satt i. Likevel vil den ikke boote. Det som skjer er at jeg kobler i str0m og hipern lyser, og det kommer et gr0nt lys paa HK'et. Men naar jeg pr0ver aa skru paa power begynner PSUen og lyse blaatt, og CPUvifta snurrer i omtrent et halvt sekund, hvor alt bare slutter igjen, men den ene vifta paa hipern bare fortsetter. Har brukt saa mye spenn paa aa fikse denne pcen at jeg blir gal. Pr0vde ogsaa og koble ut alt annet slik at bare CPUen og CPUvifta var kobla til HKet, og det samme skjedde. Den begynner aa lyse og CPUvifta snurrer bittelitt, saa stopper alt opp igjen. Har jeg feilkoblet, eller er det faktisk komponentfeil?

Specs er:

 

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=308851&cks=PLC

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=124227&cks=PRL

1x Maxtor 250GB HD, Radeon9800PRO og no andre stash, men det skal ikke ha noe og si siden jeg pr0vde uten at de var koblet til.

 

 

Edit: saa nettopp at det kom med en annen ledning som er +12V 4pin connector, som man kan skru innpaa PSU'en, men da er det jo en av ledningene som liksom er "hovedstr0mledningene" (altsaa de du ikke kan koble av/paa) som ikke har noen plass aa staa i.. Hva er dette?

 

PS: Haaper jeg gir noen slags mening, siden det er HAT aa forklare dette :p

 

Edit Igjen: Naemmen, se hva jeg fant. Paa den store str0mledningen (20-pins) saa var det en gul ledning som var revet ut av selve connectoren og to oransje som var stappa ned i samme hull. Muligens det er feilen. Kunne noen sendt meg et bilde av deres connector, saa jeg ser hvilket av de to hullene den gule skal i? :p

Endret av Kensh
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde litt problemer med dette når jeg satt i min også.

Prøv å koble ut alle de små ledningene som går fra kabinettet, som hodetelefon inngang, mic osv. Koble bare til ledningen(e) som har med power og ON/OFF, Og sørg for at de sitter riktig. Gjerne sjekk 5 ganger..

 

HD og grafikkort må være tilkoblet.

 

Se om maskinen fungerer da.... Hvilket hovedkort har du?

Lenke til kommentar
Hadde litt problemer med dette når jeg satt i min også.

Prøv å koble ut alle de små ledningene som går fra kabinettet, som hodetelefon inngang, mic osv. Koble bare til ledningen(e) som har med power og ON/OFF, Og sørg for at de sitter riktig. Gjerne sjekk 5 ganger..

 

HD og grafikkort må være tilkoblet.

 

Se om maskinen fungerer da.... Hvilket hovedkort har du?

Les litt nøyere du...

er en linkt til hoved kortet lenger oppe...

 

 

men er enig med d du skriver

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...