Gå til innhold

Anbefalinger av sub, center og bakhøytt.


Anbefalte innlegg

Jeg skal etter noen års ferie fra emnet på nytt begynne å bygge meg opp en hjemmekino.

 

Så langt har jeg gått til anskaffelse av Dali blå 8008 og Denon AVR-3805, og dette er en indikator på hvor jeg har tenkt å legge meg prismessig

 

Imidlertid er jeg ikke så inne på produkter lengre, og lurer på om forumet har noen anbefalinger til hva som passer til dette.

 

Jeg trenger:

 

aktiv sub

 

god centerhøyttaler

 

bakhøyttalere.

 

Oppsettet skal brukes i ei stue på ca 5x4m iow 20kvm.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ser at både centeren og bakhøyttaleren til dalis blå serie er, i likhet med frontene 4ohms. Blir dette noe problem å drive på 3805? Jeg har lest at den driver 6ohms greit.

 

Nå har nå en gang allerede investert i 8008, så jeg håper jo at den klarer å drive de iallefall.

 

 

Blir ikke centeren og bakhøyttalerne til Dali blue litt små i forhold til 8008? ser at hifiklubben sammenligner centeren med 3003..

 

mvh

Lenke til kommentar

Tror nok den skulle være pent avstemt til 8008'ene dine, evt kunne du sett på LE versonen eller Evidence. Det viktigste er at en har høyttalere fra samme serie eller med så like lydmessige egenskaper som mulig. Forsterkern din skulle ikke ha problemer med å drive en høyttaler som er oppgitt til 4 ohm, er du i tvil; ring HiFi klubben :)

Endret av Jalla
Lenke til kommentar

Jeg vurderer nå å kjøpe SVS-PB 10

 

er dette en sub som passer til 3805? Jeg tenker på kalibreringen etc? Har ikke satt opp anlegget enda og er usikker på hvordan 3805 auto-kalibrerer mht sub.

 

Og holder med det en PB10 til det oppsettet jeg har? Jeg vil ikke bruke mer penger enn nødvendig men hovedproblemstillingen i denne tråden var å finne utstyr som passet sammen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...