-Logos- Skrevet 6. september 2005 Skrevet 6. september 2005 Hvordan får jeg en php side til å kunne endre en annen php-side. Trenger ikke mer avansert enn at man i en boks bare for opp koden og kan endre og så å lagre. endre.php åpner fil.php lagerer og fil.php er oppdatert. takk!
ZiZe Skrevet 6. september 2005 Skrevet 6. september 2005 funksjonene du vil se på er file_get_contents(), fopen(), fwrite() og fclose(). bare og ta file_get_contents('filen.php') legg innholdet av dette inn i en textbox i et form. når du er ferdig og redigere poster du dette til en annen side, hvor du har noe i denne retningen: (obs, husk at du må ha skriverettighet til filen!) if(!$fp = (fopen('filen.php', 'w')) { echo ' kunne ikke åpne filen for skriving'; exit(); } else { if( fwrite($fp, $_POST['textboxen']) == false) { echo 'Kunne ikke skrive til filen'; exit; } } hvis du legger til litt mer feilsjekking så skal det der funke.
-Logos- Skrevet 6. september 2005 Forfatter Skrevet 6. september 2005 er blank på php. men nå har jeg ivartfall noe å google på! takk for hjelpa
-Logos- Skrevet 7. september 2005 Forfatter Skrevet 7. september 2005 Sånn! nå har jeg fått innholdet i tekstboksen til å skrive inn i nytt.php Men jeg har fortsatt ikke klart å få det orginale innholdet i nytt.php til å komme inn i tekstboksen først Koden ser slik ut <form name="form1" method="post" action="endre2.php"> <p> </p> <p>Her skal nytt.php lastes inn i tekstboksen slik at man ser koden i boksen </p> <p> <textarea name="boks" cols="100" rows="20" id="boks"></textarea> </p> <p> <input type="submit" name="Submit"> </form> Hvordan får jeg puttet dette inn i tekstboksen "boks" Takk på forhånd!
trrunde Skrevet 7. september 2005 Skrevet 7. september 2005 Sett valuen til textboxen til <? echo "det du vil" ?>
-Logos- Skrevet 7. september 2005 Forfatter Skrevet 7. september 2005 Får bare opp: Resource id #2 I tekstboksen
Magnus Holm Skrevet 7. september 2005 Skrevet 7. september 2005 <textbox><?php echo file_get_contents("Fila"); ?></textbox> Sånn?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå