Gå til innhold

skal kjøpe meg ny skjem hvilken?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+981234789

nettop kjøpt meg en nec 1970gx og veldig fornøyd med den, jeg likte ikke LCD skjermer i det heletatt og satt på en gammel CRT skjerm helt til nå.. men så kjøpte jeg en lcd skjerm og det var mye bedre...

Lenke til kommentar
nettop kjøpt meg en nec 1970gx og veldig fornøyd med den, jeg likte ikke LCD skjermer i det heletatt og satt på en gammel CRT skjerm helt til nå.. men så kjøpte jeg en lcd skjerm og det var mye bedre...

"gammel CRT skjerm helt til nå". "gammel", der har du stikkordet.. selvfølgelig er en rotten gammel crt dårligere enn en flonka ny LCD. Derimot en middels god ny CRT danker lett ut hvemsomhelst LCD for halve prisen :yes:

Lenke til kommentar

Både CRT og LCD har ulemper man bør tenke over. Kan jo liste opp de jeg synes er størst for hver av skjermtypene:

 

Største ulemper med CRT:

- Diffust bilde sammenliknet med LCD, gjelder spesielt sammenliknet med LCD-skjermer som benytter DVI-tilkobling.

- Stort & tungt sammenliknet med LCD.

- Disse skjermene kan forstyrre ting som f.eks. elgitarer og Wacom tegnebrett (har opplevd begge deler selv).

- Ser gammeldags ut, de fleste er vel enige om at flatskjermer ser mye stiligere ut? :)

 

Største ulemper med LCD:

- Du risikerer å få en skjerm med døde/defekte piksler.

- Mulighet for synlig gjennomskinn (svart kan se noe grått ut, spesielt i mørke rom).

- Dårligere fargegjengivelse sammenliknet med CRT (gjelder spesielt billige LCD-skjermer).

- Fare for synlig etterslep, du bør helst teste skjermen før du kjøper den, om mulig.

- Koster typisk sett mer enn CRT.

 

LCD har en del ulemper, som du ser. Forutsatt at du ikke krever at bildet skal være knivskarpt, så tror jeg nok CRT kan være et godt valg for din del.

Endret av Juke
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...