Gå til innhold

Folkehøyskole kontra militæret


EVH

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg er 18 år og går siste året på videregående. Etter dette frister musikkfolkehøyskole. Synes å huske at jeg leste en gang i tida at man kan ta folkehøyskole ISTEDET for militæret? Synes dette høres rart ut nå, men hadde vært utrolig digg om det var sant..

 

Har lite lyst til å miste et år gitarspilling ved å sitte på en eller annen post oppi nordnorge.

 

noen som vet om dette eller noen annen måte å slippe militæret på?

 

Jeg synes egentlig militæret virker gøy, men har ikke tid...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis du har tid til å ta folkehøyskole, så har du vel tid til et år i militæret? Nei, du kan ikke ta folkehøyskole i stedet for militæret. Du trenger ikke sitte i nordnorge heller (så fremt du ikke er uheldig og ikke kommer dit du vil). Har du ikke vært på sesjon?

har ikke vært på sesjon nei..

 

og JA, jeg har selvfølgelig tid til militæret hvis jeg har tid til folkehøyskole... Men har ikke tid til begge. Det er poenget mitt.

 

det med nordnorge sa jeg bare for å forsterke budskapet mitt. Det jeg mener er at jeg har lyst til å bruke tiden på å dyrke min interesse (musikk) framfor å gå til militæret, hvor jeg mest sannsynlig ikke får spilt mye gitar.. og mister dermed et verdifullt år hvis jeg har lyst til å utvikle meg til en bra gitarspiller. :no:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Sesjon må da de aller fleste inn til. Og det blir man som sagt enten teneste dyktig eller udyktig. Men selv om man blir tensete dyktig så er det ikke sikkert at du skal inn på førstegangs teneste. Jeg skal i Marinen i mars, ser frem til det :cool: Kjenner folk som har vert på sesjon for noen år siden og de har ikke fått noe slags innkalling og er teneste dyktige. Og sesjon er ikke farlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...