Alex_2xA Skrevet 4. september 2005 Skrevet 4. september 2005 Jeg formaterte nettopp pcn her nylig, men ettr jeg instalerte den nyeste Xvid/Divx og AC3 kodekene fpr jeg denne meldingen når jeg vil åpne en av filmklippene mine i windows media player (samme melding kommer også når filmkippene vises som "thumbnails" (i windowsXP)): "The program you are trying to run requires a current Indeo codec. To obtain a current driver that is compatible with this version of Windows, please contact the manufacturer at http://indeo.ligos.com." Er dette en trygg kodec o laste ned og instalere,eller bør jeg finne på noe annet? (Jeg bruker WMP 9, og har ikkne lastet ned WMP codec pakken)
Chevelle Skrevet 5. september 2005 Skrevet 5. september 2005 Bruker K-Lite Mega Codec pack. Har den i bruk på 3 pcer i huset og aldrig hatt problemer av noe slag. Bruker kun denne. Har enda ikke fått spørsmål om og laste ned noe codec etter jeg begynte og bruke den. Og legg inn WMP10 den er bedre enn 9. Finner den her.
Alex_2xA Skrevet 5. september 2005 Forfatter Skrevet 5. september 2005 Det med K-Lite er at den har for mye greier, mer enn det jeg egentlig trenger :/. Men mhp MP10 og MP9 så hørte jeg at det var mye snedigheter med MP10 at den begrenset pcn di på en eller annen måte? (Leste om det i itavisen)
Chevelle Skrevet 5. september 2005 Skrevet 5. september 2005 Det du ikke trenger merker du ikke noe til uansett. Det fine med denne er att div codec fungerer sammen uten konflikter og gir deg en stabil pc.
Alex_2xA Skrevet 6. september 2005 Forfatter Skrevet 6. september 2005 (endret) Jeg fant ut at det er WM som maser og denne codecen, noen som vet noe om denne? adressen er: http://indeo.ligos.com Den sier jeg må betale for codecen, og det er helt klart ute av tale, finnes det noen alternativer? men kan ikke huske jeg instalerte den separat når jeg hadde win2000. meldingen kommer opp når jeg prøver å spille av en film en kamerat har laget (som funket før formatering, da jeg bare hadde Xvid, Divx. AC3, og standar WM9 codecs, men nå har jeg XP, og alle de samme codecene, men i nyere versjoner) Endret 6. september 2005 av Alex_2xA
endrebjo Skrevet 6. september 2005 Skrevet 6. september 2005 (endret) K-Lite Mega Codec Pack har som sagt Indeo-kodeken inne. Tar jeg ikke helt feil, er dette en ganske så gammel som til og med fantes på Win95. I K-Lite Mega Codec Pack kan du velge nøyaktig hvilke ting som skal innstalleres. Blant de ihvertfall 30 codec'ene der, kan du installere kun Indeo-codecen om du vil. Mener det finnes en Intel Indeo-codec også. Kan være verdt å sjekke opp. Endret 6. september 2005 av endrebjorsvik89
Alex_2xA Skrevet 6. september 2005 Forfatter Skrevet 6. september 2005 K-Lite Mega Codec Pack har som sagt Indeo-kodeken inne. Tar jeg ikke helt feil, er dette en ganske så gammel som til og med fantes på Win95.I K-Lite Mega Codec Pack kan du velge nøyaktig hvilke ting som skal innstalleres. Blant de ihvertfall 30 codec'ene der, kan du installere kun Indeo-codecen om du vil. Mener det finnes en Intel Indeo-codec også. Kan være verdt å sjekke opp. Takker for svar, jeg skal vurdere K-Lite i fremtiden . Men mulig interesse for andre fant jeg dette etter litt leting og knoting: http://www.moviecodec.com/topics/952p5.html Derfra var de linker til det jeg trengte. Jeg detter helt ut av bilde når jeg ikke laster ned nytt på et års tid . Indeo er gammlet ja, så jeg syns det var snedig at de ville begynne å ta betalt for det nå. Så nå funker alt tilsynelatende fint
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå