Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Streamin av TV over nettet


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Håper ikke jeg feilposter denne, men jeg prøver her:)

 

Jeg lurte på om det er noen som vet hvordan jeg kan sende et tv-signal over nettet slik at jeg på en hvilken som helst maskin kan gå inn på hjemmesiden min og se på tv. Hva slags hardware trenger jeg til å gjøre dette? Jeg hørte at det er bra å gjøre dette med Dreambox Kabel tv tuner.

 

Er det vanskelig å få et innloggingssystem slik at jeg kan logge meg inn med brukernavn og passord på hjemmesiden min og deretter få tilgang til TV-signalene?

 

Eventuelt er det noen som vet om en guide eller et sted hvor jeg kan finne mer informasjon om dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En kompis av meg gjør akkurat dette. han streamer TVen sin over til en passordbeskyttet side, så han har tilgang til det uansett hvor han er (så lenge han har båndbredde nok).

 

Du trenger et TV-inn kort selvfølgelig, samt programvare til å hoste video-streamen. Desverre har jeg ikke gode forslag til hvilken programvare du bør velge, kanskje noen andre kan gjelpe med det.

 

-Stigma

Lenke til kommentar
Nomore : Får du tilgang til alle kanalene og kan bytte mellom forskjellige kanaler når du sitter på jobben?

Ja, alle kanalene. Og eg kan bytte fritt, men de som sitter hjemme må se på det eg ser på, og omvendt. Derfor har eg 2 stk ;)

 

Leste noe om Cardsharing, men jeg finner ikke noen god guide eller nok info om hva dette kan gjøre... Vet du hvor jeg kan finne mer info?

Cardsharing er ganske enkelt at du deler et kort på flere tunere(trenger ikke å være dreamboxer). Dvs, en kan ha et orginalt viasat kort, for så å dele det til venner og bekjente.

Endret av nomore
Lenke til kommentar
Vet du om han må se på samme kanal eller om han kan bytte kanal uavhegig av hva som står på hjemme hos han?

Snakker vi om parabol-signaler, kabeltv-signaler eller antenne-signaler?

 

Ofte ligger begrensningen i antall tuner-enheter tunere har. Dvs, har du en tuner kan du kun se/ta opp en kanal om gangen. Har du to, kan du se på en kanal, og ta opp en annen.

 

På parabolsignaler kan du ofte(via dreambox) ta opp en kanal, og se på en annen KUN dersom den ligger på samme sender(på satelitten). Kabel-tv kjenner eg for lite til. Antennesignaler er ofte en del enklere å "tune".

 

Og som et lite tips. Dreambox kommer straks i ny utgave(7025) som har to tunere. :thumbup:

Lenke til kommentar
Tusen takk for informasjonen!

 

Jeg har Canal Digital kabel-tv og det er jeg har tenkt til å streame over nettet. Er Cardsharing software? Vet du hvor jeg kan finne en guide til hvordan jeg kan sette opp et slikt system?

Hvorvidt det er kabeltv eller parabol har ingenting å si, med dreambox får du streamet uansett.

 

Hva cardshare angår har eg bare testet dette på parabol, og det er software ja.

Lenke til kommentar
nomore: Hvor mye båndbredde kreves for å få grei kvalitet? tenker da på linja til maskinen som streamer.

litt usikker, eg har enda ikke målt. eg har 2MB/418KB hjemme og 8MB/8MB på jobb, så eg har liksom aldri brydd meg. litt usikker på hvor mye mindre en 418KB du kan ha da. skal teste og måle i morgen ;)

Lenke til kommentar

hvis du har dreambox og en OK pc, kan du bruke VLC til å pakke DVB strømmen, slik at den er tilpasset din uthastighet.

 

Du bytter kanal på dreamboxen via webinterface (eller scripter det via wget)

 

har du en box for satelitt (DMnnnnS) kan du se på et program, mens du tar opp og/eller streamer et annet på samme transponder. (det samme er mulig på kabel tunere (DMnnnnC), men jeg vet ikke hvordan transmisjonen av DVB-C signalene fungerer) (når dual tunerene kommer kan du på satelitt se på hva som helst mens du tar opp / streamer noe annet, så lenge du har twin LNB på parabolen, og på kabel vil du ikke trenge noe annet)

 

Anbefaler ikke noen diskusjon om CS på åpne forum da dette er ulovlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...