Gå til innhold

DVI til VGA


Crusty

Anbefalte innlegg

Kom over et bilde av alle DVI kontakter. Mye å velge mellom.

 

NIrD: Hvilken som helst DVI-I kabel fungerer nok for deg. Vet ikke om du taper noe på kvalitet ved å kjøpe singel link, men jeg ville ikke kjøpt noe annet enn dual link for man vet aldri. Sikkert noen her med skikkelig peiling på kabler som kan anbefale bedre enn meg. Du finner masse DVI kabler i webshoper under Kabler > skjerm.

 

 

Edit: Link, ikke channel. La til en setning også

 

 

Mvh.

Valentino

post-23-1125864280_thumb.jpg

Endret av valentino
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ingen omformer som er i arbeid. Hadde det vært en omformer så hadde det vært en elektronisk krets inni bildet. Noe det ikke er (se vedlagt bilde) der er det kun kabler.

 

Som nevnt her er det to forskjellige DVI formater. DVI-D er hel digital, og DVI-I som har digitale og analoge signaler.

 

Forskjellen er: i DVI-I utgaven så er det 4 små pinner som er montert rundt den ene store pluggen (Se Valentino sitt bilde) over. Disse er til de analoge signalene (DVI-D mangler disse). I en DVI-VGA adapter, eller en kabel som går i fra DVI til VGA (d-sub) så tar man kun å legger ledning mellom DVI pluggens 4 analoge pinner og der de hører hjemme på d-sub/vga kontakten.

 

Det var dagens lærdom, så slipper vi flere forvirringer :yes:

 

 

EDIT: Dravisher. Din skjerm har mulighet til å ta i bruk de analoge signalene, de er akkurat like som d-suben, kun at du kan bruke en DVI-I kabel. Jeg skjønner ikke helt grunnen hvorfor du har muligheten, men du kan i hvertfall bytte imellom og se om du ser noe forskjell på signalene (hvis det ikke krever restart av skjermkortet for det da).

 

Uansett, bruk det digitale hvis du har mulighet, det er ikke vits å konvertere ett digitalt bilde frem og tilbake, når det kan gå rent hele veien.

post-23-1125864558_thumb.jpg

Endret av AndersT2
Lenke til kommentar

Kjøp hvilken som helst DVI kabel, det funker med din skjerm.

 

Hann er den delen som har pinner som stikker inn. Hunn er den delen som tar i mot pinnene (har kun kull) Ut av skjermkortet er det hunn, mens pluggen som passer på der er av hann type. (Det funker ikke med homofili her :p )

 

Husker aldri hva man skulle ha, men tror det er han-han

 

EDIT: regner med det er han-han, har i hvertfall det på d-sub kabelen jeg har liggende ved siden av meg i hylla

Endret av AndersT2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...