Gå til innhold

Betydningen av [E] på Samsung D500


Shrike

Anbefalte innlegg

Jepps!

 

Det er rimelig teit å opprette en egen tråd om dette, men jeg tråla internett så godt som manualen som fulgte med, og jeg kan ikke skryte på meg nevneverdig gluphet.

 

Jeg snakker om ikonet til høyre for Blåtannikonet (om blåtann er skrudd på) i selve hovedkjermen over klokka... En Rød E omkranset av en firkant.... Dette kan jo stå for.... foreksemel.. error?

 

Noen gode råd fra lykkelige Samsung D500 eiere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg ville egentlig trodd EDGE, men dette er kun tilgjengelig på helt nye utgaver av D500, også kalt D500e. Det er ikke det det kan være?

 

Har du sett i manualen? Oversikt over alle sånne symboler pleier å stå der.

*spretter ut batteriet*

 

Jovisst! Der redda du dagen min! Står "D500E" bak batteriet gitt!

 

Takk skal du ha :D

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Jeg ville egentlig trodd EDGE, men dette er kun tilgjengelig på helt nye utgaver av D500, også kalt D500e. Det er ikke det det kan være?

 

Har du sett i manualen? Oversikt over alle sånne symboler pleier å stå der.

4786392[/snapback]

 

 

Hvordan fungerer EDGE på D500E ?

Lenke til kommentar
Hvordan fungerer EDGE på D500E ?

5026945[/snapback]

Kan du utdype spørsmålet litt?

 

Regner med at det fungerer som på andre EDGE-modeller. Er man innenfor EDGE-dekning og skal bruke mobilen på internett/wap bruker den automatisk EDGE for å få høyere overføringshastighet. Om dette ikke besvarte det du lurte på så gjerne forklar hva du mente :)

Lenke til kommentar
Hvordan fungerer EDGE på D500E ?

5026945[/snapback]

Kan du utdype spørsmålet litt?

 

Regner med at det fungerer som på andre EDGE-modeller. Er man innenfor EDGE-dekning og skal bruke mobilen på internett/wap bruker den automatisk EDGE for å få høyere overføringshastighet. Om dette ikke besvarte det du lurte på så gjerne forklar hva du mente :)

5027021[/snapback]

 

 

Hehe;)

Var ikke helt sikker på hva EDGE egentlig er skjønner du :blush:

Vil det si at jeg kan streame live TV på telefonen?

Lenke til kommentar

EDGE er gms+.

Altså en oppgradert hastighet i det eksisterende gsm-nettet. Man kan oppnå en hastighet på teoretiske 200 kb mener jeg å huske......rundt der hvertfall.

 

Mobiler som støtter streaming kan streame med kun gprs-hastighet tilgjengelig, men kvaliteten blir deretter. EDGE gir ikke fullverdig kvalitet på streaming, da må man ha UMTS (3G)-støtte. Men du kan streame som sagt.

 

Forklaring:

 

Folkelinjen på ADSL var 704 kbps

 

3G på mobil teoretisk ca 384 kbps

 

Edge på mobil teoretsik ca 200 (?) kbps

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...