Jump to content
Sign in to follow this  
richardchristy

Oppsett av FTP-server

Recommended Posts

Jeg har akkurat fått 4Mbit Lyse, og fast ip. Jeg fikk et skriv fra lyse hvor det sto at:

"Du ahr fått tildelt offentlig IP-adresse. Du kan nå benytte IP-adressen 213.167.***.** på en pc, server eller ruter hos deg selv. IP-adressen tildeles via DHCP - dvs at din PC, server eller ruter må settes til å motta IP-adresse og DNS-adresser automatisk."

Hvordan blir prosessen med oppsett av FTPserver? Jeg har koblet en switch rett i "hjemmesentralen" fra Lyse, og ut fra denne switchen går det kabel inn i serveren min. Kan noen gå gjennom prosessen for meg, jeg tenkte å bruke Bulletproof FTP server.

Hvis du har fast ip fra lyse , noe som det ser ut som når de skriver at du har fått tildelt en ip....... Da må du forwarde all trafikk i switchen til den pcen som skal stå som server www.portforwarding.com., Dine kompiser bruker din ytre ip som kontakt ip og switchen router disse til serveren bak switchen.

Mvh

b

"Du ahr fått tildelt offentlig IP-adresse. Du kan nå benytte IP-adressen 213.167.***.** på en pc, server eller ruter hos deg selv. IP-adressen tildeles via DHCP - dvs at din PC, server eller ruter må settes til å motta IP-adresse og DNS-adresser automatisk."

Dette indikerer at du har fått fast ip adresse fra lyse. Denne IP`en _skal_ du egentlig motta fra DHCP serveren som står hos lyse, men det er ikke alltid dette fungerer like greit. Da må du evt. sette statisk ip selv ;)