Gå til innhold

Hvordan øke volumet når det er på maks ?


Anbefalte innlegg

Har både Volume og Wave på maks nå, men jeg har et par CD'er hvor innspillingen er altfor lav på. Hvordan får jeg øket dette ? Sitter med headphones her nå så jeg får ikke justert det ytterligere. Det er sånn vanlig lyttevolum men til disse sangene føler jeg for å sprenge trommehinnene om dere skjønner. Good shit can't be unheared :ohmy::thumbup:

Finnes det ikke noe volume booster eller noe da ?

Endret av gixxerman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Media Player Classic, you must be shitting me :p Bruker Winamp til musikk jeg, men når volumet står på maks der, og det står på maks på Volume og Wave under lydkortdrivern, og det fremdeles ikke er nok.... Da er det mp3 filen sin feil. Jeg har mange andre(tusen) sanger som jeg ikke orker å kjøre så langt da det absolutt blir for mye.

 

EDIT: Ja da har jeg lagt inn MP3Gain, hva gjør jeg nå ? Har et par Sennheiser HD280PRO som tåler 102db, og i programmet står det target volume 89db. Skal jeg bare øke den, og hvor mye ? :whistle:

post-79-1125827780_thumb.jpg

Endret av gixxerman
Lenke til kommentar

EDIT: Ja da har jeg lagt inn MP3Gain, hva gjør jeg nå ? Har et par Sennheiser HD280PRO som tåler 102db, og i programmet står det target volume 89db. Skal jeg bare øke den, og hvor mye ? :whistle:

Velg filer (Add files/folder) kjør deretter Track analysis. Da vil du se hvilket nivå MP3ene har fra før, og hvor mye du kan øke det før du får forvrengning (clipping).

 

Pleier selv å velge target volume litt over clip-nivået på filer med lavt originalvolum, det går som oftest bra. Typisk target volume 92-95 dB. Du får prøve deg frem, du kan justere ned volumet på filene hvis det blir for høyt.

 

Når du har valgt target volume, velg Track gain, og operasjonen utføres.

 

Hodetelefonforsterken i lydkortet er helt sikkert for svak til å gi max volum i Sennheiserne dine, så ikke bekymre deg for det.

Lenke til kommentar
Media Player Classic, you must be shitting me :p Bruker Winamp til musikk jeg, men når volumet står på maks der, og det står på maks på Volume og Wave under lydkortdrivern, og det fremdeles ikke er nok.... Da er det mp3 filen sin feil. Jeg har mange andre(tusen) sanger som jeg ikke orker å kjøre så langt da det absolutt blir for mye.

 

EDIT: Ja da har jeg lagt inn MP3Gain, hva gjør jeg nå ? Har et par Sennheiser HD280PRO som tåler 102db, og i programmet står det target volume 89db. Skal jeg bare øke den, og hvor mye ? :whistle:

Her snakker vi med en kjenner.. MP classic eier! etter VLC da:P

Lenke til kommentar
Har 32ohm impedans disse hodetelefonene så de er lettdrevne. Skulle da tro at mitt Audigy 2 ZS skulle klare den jobben juuuust fine ;)

Sennheiser HD280pro har 64ohms impedans. De trekker for mye strøm i forhold til hva lydkortet ditt klarer å levere, så eneste måten å unngå kompressorene på er er enten nytt lydkort med hodetelefonforsterker eller en ekstern hodetelefonforsterker.

Lenke til kommentar
Har 32ohm impedans disse hodetelefonene så de er lettdrevne. Skulle da tro at mitt Audigy 2 ZS skulle klare den jobben juuuust fine  ;)

Sennheiser HD280pro har 64ohms impedans. De trekker for mye strøm i forhold til hva lydkortet ditt klarer å levere, så eneste måten å unngå kompressorene på er er enten nytt lydkort med hodetelefonforsterker eller en ekstern hodetelefonforsterker.

ANYWAYS, jeg har hatt de mye lengre enn innspillings perioden så elementene har løsnet godt for lenge siden, og de skal veldig fint kunne brukes til bærbare enheter. Da bør min PC dra de igang helt utmerket. 64ohm er ikke kjempemye.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...