Gå til innhold

SpillePC til 10k (AMD, Geforce 7800gt)


Anbefalte innlegg

Skal bygge meg en gaming PC til rundt 10k.

Har satt opp et oppsett som ser slik ut:

 

MSI K8N SLI Platinum, nForce4 SLI, ATX Socket-939,4xSATA2,GbLAN,Firew,PCI-Ex16 1099,-

 

Corsair TWINX1024-3200C2 DDR-DIMM 1024MB Kit w/two matched CMX512-3200C2 DIMMs 1149,-

 

AMD Athlon 64 3700+ 2.2GHz Socket 939, 1MB, BOXED m/vifte 2395,-

 

XFX GeForce 7800GT 256MB GDDR3 PCI-Express, Dual-DVI, VIVO, 450MHz 3895,-

 

Samsung SpinPoint P120S 250GB SATA2 8MB 7200RPM NCQ 1050,-

 

Pris: 9588,- (Alt er fra Komplett)

 

 

Jeg lurer på en ting anngående hovedkortet, på msi sin side står det:

 

MSI Reminds You...

• Both power connectors, JPWR1 (24 Pin) & JPWR2 (4 Pin, for CPU Power ) must be attached to this model to ensure operation of the Mainboard.

• A Power Supply of 450 watts, or above, is highly recommended for system stability.

• ATX 12V power connection should be 18A or greater.

For this model, you must use a Power Supply which has a -5V pin supply.

Hva menes med dette? Jeg har en helt ny bZerk 500W 24pin PSU

Vil PSU passe til hovedkortet? Takker for alle svar! :w00t:

Endret av Krissern89
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

en ting.. dette vil spare deg 1k.. på mpx.no har de tilbud DENNE helgen på et 7800gt kort.. det er akkruatt samme kort, bare det kortet du har satt opp på komplett.no er overklokket 0.05 mhz, tror jeg det er.. kjøper du den på mpx.no, vil den koste 3090 + ram.. utrolig bra tilbud.. skal faktisk bestille en selv i morgen..

Lenke til kommentar

Hei du... har samme hovedkort og psu som deg!!

 

Det funker utrolig bra =) det med -5volt greiene...ikke bry deg om det... om jeg husker riktig gjalt det med noe lydkort eller hva det var...

 

men jeg kan forsikre deg at det ikke blir noe problem...

 

med tanke på overklokking så fikk jeg den opp i 380 fsb, prøvde da ikke mere...kan jeg klare 400fsb??+ =)

 

Har ikke så mye tilgang på volt på rammen maks 2,9 tror jeg...men vis du oppdaterer bios så får du 3,1v etter det jeg har hørt...men egentlig ikke noen poeng i det...ettersom den biosen som fikset volten opp til 3,1 volt ikke klokker kortet mere ca 230fsb ...og vitsen blir borte.

 

og husk at kortet kan aldri få mere en 3.3 volt maks etter som kortet tar strøm fra 3,3volt vdimm linjen....i motsettning til DFI HK som du kan velge om du skal ta fra 3,3 eller 5 volts linja....og da ram volt der etter =)

 

og husk at bios versionen er utrolig viktig med tanke på overklokking av dette kortet!! prøv med orginal bios som følger med hovedkortet... hvis du får problemmer med å komme over 230 fsb ...da har du feil bios.

 

hvis du lurer på resten av oppsettet mitt... så bare spør=)

Lenke til kommentar

Yes. MPX er butikken i helgen. Har så laget dagens 10k oppsett, som er veldig likt ditt forslag. PSU kan du som sagt beholde.

 

MSI K8N NEO4-F hovedkort 798,-

Testet av hw.no, og skulle ikke være noe å si på den. Og dagens integrerte lydkort er så gode, at en må ha spessielle behov for å kjøpe et separert.

 

AMD Athlon 64 3700+ CPU ''San-Diego'' 2499,-

dobbel kjerne blir for dyrt, men en cpu med høy klokk i tillegg dobling av cache, fra billigere kjernen, "Venice", er ingen dum idè. Greit med en cpu som skal kunne klare å holde følge med GPU, for å unngå flaskhelas.

 

Club3D Geforce 7800GT GPU 256MB 3095,-

Lillebroren til toppmodellen. Yter mildt sagt kraftig, og vil takle spill i lang tid framover.

 

Hitachi Deskstar 7K250 250 GB S-ATA2 Harddisk 939,-

Skulle 250 gb holde? En må betale betraktelig mer for å gå opp i bytes, så det vil da heler lønne seg å invistere i enda èn.

Ellers er dette 7200rpm-disken med desidert lavest oppstartstid, og ang. støy er den på linje med Seagate, men bak Samsung. Etter reviews og egen erfaring. God disk!

 

Thermaltake Xaser Tsunami kabinett SORT 965,-

Viktig med utseende for å virkelig kunne nyte den nye pcen, og blir mo i knærne av denne. Kamerat har det.

 

BenQ DW1640 PRO 16X DVD±RW Dual SORT 365,-

Simpelthen den beste DVD brenneren

 

2x Veritech 512mb 400mhz CAS2,5 720,-

Har brukt rammen selv, og den duger så absolutt. Hvis en ikke klokker, er det nesten å kaste penger ut av vinduet ved å velge dyr ram. Mellom billig (CL 2,5), og dyr ram (CL 2), skiller det bare ca 2% ytelse.

 

Total sum= 9381 + frakt

 

Anbefaler også den passive Zalman Chipset Kjøler 61,- hvis vennen din vil eliminere bort en høy støyfaktor.

Lenke til kommentar

joda, alt dette ser jo bra ut.. men la gutten velge et kabinett han selv liker.. smak og behag.. ville heller kjøpt en samsung 250 gig til 1050.. ikke kjøp billig "jalla" ram... kjøp heller god, dyr ram.. ser du har litt penger til overs, så hvorfor ikke kjøpe en 2 gig? hvis du har råd da..

ellers ser det for det meste bra ut.. noen mer du lurer på, PM meg..

Lenke til kommentar

Kabinett er selvsagt smak og behag. Var bare et forslag. ;)

Men hva er argumentet mot å ikke kjøpe billig ram til en PC som ikke skal klokkes, alà merker Twinmos, Veritech? Vil påstå at samtlige som har tatt seg tid til å lese tester, vil enes i at det ikke er forsvarlig å bruke 1000 kr ved å gå fra CL2,5- til CL 2 ram.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...