figure_02 Skrevet 3. september 2005 Skrevet 3. september 2005 (endret) Vel, SkyMarshall laget en slik tråd da bfme 1 skulle komme, nå er 2'ern i sikte og jeg tenkte å opprette en diskusjons tråd ang. oppfølgeren Altså, The Battle for Middle-Earth er et Tolkien/Jackson basert RTS. Det fikk gode kritikker over hele verden og det er fortsatt et veldig aktivt online miljø. I campaign i 1'ern fulgte vi brorskapet og andre nøkkel-karakterer i kampen for å ødelegge/finne herskerringen. 2'ern skal legge fokus på kampene som sto nord i Midgard, kampene som truet rikene til alvene og dvergene. Når det kommer til Skirmish og online spill vil fraksjonene være som følger. Fra Bfme 1 sine fire fraksjoner (Gondor, Rohan, Mordor og Isengard) vil du nå kunne velge mellom hele seks. Denne informasjonen er hentet fra www.bfme2.com, anbefaler alle å følge med der, siden de kommer med nyhter osv. Forces of Good ========== Men of the West Gondor and Rohan were combined into 1 army called the Men of the West for the sequel. It has been reported that all heroes, units, structures, and spells from BFME will return for The Battle for Middle-earth 2 plus some new ones. Fortresses and walls are completely new. Heroes - Gandalf - Aragorn - Boromir - Faramir - Theoden - Eomer - Eowyn - Hobbit Alle disse heroene vil være ca like som i Bfme 1 så langt vi vet. Units - Worker - Hobitt sheriff - Gondor Soldier - Gondor Tower Guard - Gondor Archer - Ithilien Ranger - Gondor Knight - Rohan Cavalery - Rohan Cavalery Archer - Trebuchet - Elven Ships (Men of the West, Elves, and Dwarves can build the Elven ships from neutral Docks. All ships will be manned by archers that can rain arrows onto either enemy ships or enemies on land, though you can also research fire arrow upgrades that let your ships set their enemies ablaze. Ships will be available in single-player and multiplayer modes. Ships will accelerate slowly, turn gracefully, and sails will be affected by wind.) - Transport ships have also been reported. This seems to be the rumored ship. Structures - Farms - Blacksmiths - Barracks - Archery range - Stable - Workshop - Stoneworker - Marketplace - Armory - Well - Heroic Satue - Battle Tower Så er det mange oppgradringer du kan gjøre på slottet ditt, det gidder jeg ikke ramse opp, men du kan sjekke her Power Points (er ikke satt opp i noen spesiell rekkefølge) - Wind Storms - Elven Wood - Summon Eagles - Summon Ents - Army of the Dead - Tom Bombadil! (Tom Bombadil sings and kicks ass! He dances around swinging his arms and punching enemies, but he is strong like a tank. Enemies go flying everywhere.) Dwarves Dwarves will be highly defensive--slow but very tough. They will be good at building things, tunneling, and tearing structures down. Heroes - Dain - Gloin - Gimli Units - Porter - Dwarf Soldier - Dwarf Axe Thrower - Phalynxes - Miner - Dwarven Demolisher - Dual shot-catapult - Battle Wagon - Elven og Transport ships (se Men of the West) Structures - Mine Shaft - Hall of Warriors - Forge Works (noe lignende stoneworks tenker jeg) - Heroic Statue - Defensive Tower Så er det mange oppgradringer du kan gjøre på slottet ditt, det gidder jeg ikke ramse opp, men du kan sjekke her Power Points Samme som Men of the West, men her får du også: - Earthquake - Undermine (ingen informasjon har kommet) Elves Mithlond and Mirkwood Elves will form the Elven faction. They will be strong, but expensive to build. They are all about elemetal magic and nature. Heroes - Arwen - Haldir - Elrond (!) - Legolas - Thranduil - Glorfindel - Treebeard (Alver vil ha enter, så det er vel en selvfølge at Treebeard er en hero) Units - Worker - Elven Warrior - Elven Archer - Mirkwood Archer - Ents - Elven and Transport ships (se Men of the West) Structures - Barracks - Elven Pasture - Stables (?) - Ent Moot Det er ikke kommet noen informasjon om slott/mur osv ennå. Power Points Samme som Men of the West men her kan du også: - Summon Floods Der fikk du Forces of Good, Forces of Evil, som er Mordor, Isengard og Goblins har jeg ikke tid til nå, men kan oppdatere en annen gang. Har brukt en god stund på å skrive dette, så det er fint hvis du leser igjennom og er med å diskutere Men hvis du bare vil mase om at EA tyter ut for mye lotr greier og bla bla bla tar du det i denne tråden Det er ikke satt noen endelig utgivelse (står forskjellig alle steder), men de fleste sier rundt slutten av November, vi får se EDIT: Her er en link til et intervju du kan laste ned (karen er ikke så god i engelsk men det er verdt det når du ser det havet ) Interjvu Endret 3. september 2005 av figure_02
[TA]Gunners Skrevet 3. september 2005 Skrevet 3. september 2005 Sinnsykt bra fig ! Gleder meg som en unge MEN som en FoD mann, hvor er FoD? Er jo bare skrevet om FoL
Havon Skrevet 3. september 2005 Skrevet 3. september 2005 (endret) syns alvene ser litt stusselige ut, lite units variasjon. men er ikke bfme 2 satt til q1 06? bra jobba figure EDIT:Men seriøst det er dårlig at vi ikke får workere vi kan styre rusdt som i Starcraft, Age Of Empires o.l der skuffa dere EA Endret 3. september 2005 av Havon
figure_02 Skrevet 3. september 2005 Forfatter Skrevet 3. september 2005 Som jeg skrev Gunners, skal skrive om Forces of Evil når jeg har mer tid Havon: Vel, workers kommer i dette spillet, og du kan også velge hvor du vil bygge ting Og det står november noen steder og q1 06 andre steder, ingenting som er sikkert ennå. men et kult spill blir det ihvertfall
brd Skrevet 3. september 2005 Skrevet 3. september 2005 vel nå veit eg kva eg skal kjøpe til sein høsten
Havon Skrevet 3. september 2005 Skrevet 3. september 2005 Porter This is the basic worker of the Dwarven army. He carries his cart of supplies around and builds any structure you want. Once the job is done, he takes a permanent vacation. høres ikke ut som om det blir workere som i andre RTS
[TA]Gunners Skrevet 3. september 2005 Skrevet 3. september 2005 Ok fig Veldig bra arbeid, ser ut som det blir Fifa06, BFME og BFME2 på meg i tiden framover !
figure_02 Skrevet 3. september 2005 Forfatter Skrevet 3. september 2005 Vel, det blir BfME2 og AOE III på meg, men det tar vi i en annen tråd Havon: Hva mener du med vanlige workere? Blir vel som som i Warcraft, har du bygget en bygning med en kar forsvinner karen ^^ Oppdaterte førtse tråden, nå skal det finnes en link til et intervju der
mummi-pappa Skrevet 3. september 2005 Skrevet 3. september 2005 (endret) Tom Bombadil som sånn power points greie kan bli ganske heftige saker altså Også gleder jeg meg til Dwarves! haha! dette skal bli ett fett spill.. Håper jeg.. Anyway.. Her står info om alle de forskjellige hærene du kan spille! Der er faktisk en del fete ting på de onde laga også Endret 3. september 2005 av mummi-pappa
brd Skrevet 3. september 2005 Skrevet 3. september 2005 Tom Bombadil som sånn power points greie kan bli ganske heftige saker altså Også gleder jeg meg til Dwarves! haha! dette skal bli ett fett spill.. Håper jeg.. Anyway.. Her står info om alle de forskjellige hærene du kan spille! Der er faktisk en del fete ting på de onde laga også Skal være men of west
figure_02 Skrevet 3. september 2005 Forfatter Skrevet 3. september 2005 Jepp, evil blir også kult, skal adde de til første posten snart.
Havon Skrevet 3. september 2005 Skrevet 3. september 2005 vil bare at workere skal fungere som i fks AOC slik at du bygger de fra town center etc, slikat du kan styre dem og gå frem til fiendens base og bygge rax der fks. og at de samme workerene skal smale resurser.og slik blir det nok ikke
kenneth11 Skrevet 3. september 2005 Skrevet 3. september 2005 Gunners' date='03/09/2005 : 19:08'] Ok fig Veldig bra arbeid, ser ut som det blir Fifa06, BFME og BFME2 på meg i tiden framover ! kort sagt: ser ut som det blir mye EA på deg framover
[TA]Gunners Skrevet 4. september 2005 Skrevet 4. september 2005 Men jeg leste på bfme.org at alvene skulle kunne bruke Gil-galad også?
Feonar Skrevet 4. september 2005 Skrevet 4. september 2005 Gil-galad døde mer enn 3000 år før spillets handling begynner... Blir nok Alver på møs, men jeg tviler på at det er den ferdige unit-rosteren du har Fig. Den tror jeg EA kommer til å holde tett til brystene sine, LENGE. Jeg er mindre fornøyd med ressurssystemet i Bfme2. Det burde heller vært slik at man skulle mekke workers, og deretter samle forskjellig stuff med de. Og Fig, byggerne i TFT blir ikke borte. Peonsa kommer ut av bygget når de er ferdige, whispsa blir i noen tilfeller "gjort om" til bygninger som lever og UD byggverk blir bare påkalt av en acolyte...
Havon Skrevet 4. september 2005 Skrevet 4. september 2005 (endret) Hvorfor har ikke EA laget et ordtelig worker system? Bygninger som bare pruduserer resurser helt utenvidere er ikke noe gøy Blir nok Age Of Empires III på meg edit: leif var innom Endret 4. september 2005 av Havon
[TA]Gunners Skrevet 4. september 2005 Skrevet 4. september 2005 Jeg personlig hater dette med bønder som skal sanke stein, gull, tre, fisk og gud vet hva. Synes det er mye bedr eog lettere med bygninger som sanker ressurser. Jeg vet at Gil-galad døde lenge før, men det leste jeg allikevel. Kan prøve å finne det igjen men mye av det som står på den sia er pålitelig.
Laserlasse Skrevet 4. september 2005 Skrevet 4. september 2005 (endret) Hvem i all verden bryr seg egentlig om dette? Det er bare mer av det samme; warcraft og starcraft om igjen, men pakket inn i en fin LOTR lisens. Bah. Misbruke LOTR på regurgitert søppel. Noen burde vært slept ut på gaten og skutt. Og hva svarte gjør Tom Bombadil inni dette? Han ville aldri involvert seg i dette på noen som helst måte. MISBRUK!! Endret 4. september 2005 av cetram
Djevlen Skrevet 4. september 2005 Skrevet 4. september 2005 Hvem i all verden bryr seg egentlig om dette? Det er bare mer av det samme; warcraft og starcraft om igjen, men pakket inn i en fin LOTR lisens. Bah. Misbruke LOTR på regurgitert søppel. Noen burde vært slept ut på gaten og skutt. Og hva svarte gjør Tom Bombadil inni dette? Han ville aldri involvert seg i dette på noen som helst måte. MISBRUK!! Stor forskjell på Blizzard-spillene og BfME gitt. Den største forskjellen går vel på hvordan bygging av baser og bygninger er lagt opp. Kan ikke sammenlignes i det hele tatt.
DurinVIII Skrevet 4. september 2005 Skrevet 4. september 2005 (endret) Enig i at Tom Bombadil burde vært holdt utenfor dette. De prøver å tyne det siste ut av lisensen sin, og det blir polet ut dårlige titler (min mening) på rekke og rad. Men det er jo lov å håpe at dette blir et bra spill,og om jeg i tilfelle skulle skaffe meg det, så blir det nok Dwarves på meg. Har altid likt de best Edit: Leif Endret 4. september 2005 av DurinVIII
Anbefalte innlegg