Gå til innhold

Nord Norge som egen Stat


Osse

Anbefalte innlegg

Skal være ening, det må selvsagt en folkeavstemming til. Greit nok at en nordlending kan ta 2 "søringa" , "fliere"

 

Men ærlig talt tenk over er det ikke fornuftig. Vil mosjøen tilhøre Sør Norge , ja så la Dem. vil de tilhøre Nord Norge , ja så la dem.

 

Jwg mener bestemt at folk kan bestemme best over seg selv der de er , ikke noen i bryssel eller Oslo skal fortelle oss..

 

 

Folkestyre er viktig.

 

Ikke Politikeres kariere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det jeg lurer på er hvilke pris vi ville fått for nord-norge.

 

Ser for meg annonsen:

Pent brukt landsdel selges til høystbudende.

 

Måtte vi søkt visum for å komme til Nordnorge? Hva skulle landet hete? Hva ville det offiesielle språket vært? Ville Nordnorgos gått inn i eu? Ville nordnorgos søkt om natomeldlemskap? Og hva skulle være vitsen med å lage ett eget land av nordnorge?

 

 

:)

Endret av Samene
Lenke til kommentar
Øivind jeg ser du leser dette, vær ening du vil bli kvitt oss nordlendinger ;)

selvfølgelig

 

Dere banner, lukter fisk, drikker som ingen andre, har dårlig humor. Dessuten er det slik at med en gang man passerer polarsirkelen begynner Kyra å bli penere enn damene.

 

Dere har også merklige tolkninger på navn:

 

Per Olav heter i nord; Olav Per

 

Hva gikk galt?

 

:p

Lenke til kommentar

Om du absolutt vil sette en "grense" så må vel den gå nord for Nord Trøndelag.

Og hvorfor ikke mellom sør- og nord-trøndelag? Dessuten er vel trondhjem mer en relional møteplass enn en metropol.

Først og fremst, det finnes ingen metropoler i Norge.

 

For det andre: Jeg gir ikke vekk flyplassen min til nordlendingene.

Lenke til kommentar

Nå begynner dere å bli useriøse.

 

I henhold til Dere søringer , så koster vi dere der sør bare penger, så jeg går utifra at det skal inga vederlag til.

 

Jarmo, joda men det løser ikke problemet. Vi vil bestemme over våre egne resusser. og ikke la byrokrater i Oslo eller bryssel gjøre det.

 

Vi er ikke så urbane som Dere i Oslo, vi liker det som vi har det, vi som begynner å bli litt eldre har lyst å flytte ut på bygda igjen.

 

Vi vet det koster, men det er en pris jeg tror nordlendingen er villig til å betale , sålenge han selv får lov til å bestemme.

 

Men vi vil selvsagt ikke ligge Søringan til byrde, derfor er det best at vi blir egen stat.

Endret av Osse
Lenke til kommentar

Mini ProfilePM

Top

oivind_dahle

 

QUOTE (Osse @ 02/09/2005 : 20:17)

Øivind jeg ser du leser dette, vær ening du vil bli kvitt oss nordlendinger wink.gif

 

selvfølgelig

 

Dere banner, lukter fisk, drikker som ingen andre, har dårlig humor. Dessuten er det slik at med en gang man passerer polarsirkelen begynner Kyra å bli penere enn damene.

 

Dere har også merklige tolkninger på navn:

 

Per Olav heter i nord; Olav Per

 

Hva gikk galt?

 

tongue.gif

 

Det er da klart , jeg vil ikke noe fidenskap, selv om vi nordlendiger kan gjennomsnittlig handle 2 søringer pr . pers, så vil vi ikke det.

 

Men jkeg er faktisk ikke bare useriøs.

Det kunne være en styrke for oss her Nord å bli kvitt Søringan, de gjør like mye for oss som Svenskene.

 

Og i henhold til mange ledende Søringa , så er vi nordlendiga bare utgiftposta.

 

Jeg begynner å trekke på åra, og liker folkestyre, hater når det kommer digre trålere fra Møre inn i Ullsfjorden, der jeg kan ligge med min 12" båt me 4,5 hk evenrude å drage sei så båten nesten synker.

 

Øivind du jobber for å bli kvitt oss nordlendiger, jeg jobber for å bli kvitt søringa = grunnlag for godt vennskap :)

Endret av Osse
Lenke til kommentar

Hvis du ønsker å frigjørde nord så betal ssb x antsll kroner og hold en undersøkelse om nordlendingenne faktisk ønsker at nasjonen skal bli splittet. Om de ønsker det så kan du spørre stortiinget om de kan holde et referendum.

 

For min del kan dere seile deres egen sjø, men dere må ty til våpen om dere vil beholde oljen. Dere kan få deres eget reservat der dere kan praktisere deres egne lover og skryte av hjemmebrenten

Endret av Snillingen
Lenke til kommentar

Forskjell på sør og nord:

 

Nord

 

Sør

 

Kos dere med joikaboller, mackøl og litt joik dere.

 

Smacken er som backen, og i nord er den ræva :p

 

 

 

Neida Osse. Dere er nok "stuck" med oss fra sør. Vi setter pris på dere vi, uten dere hadde norsk politikk vært kjedlig (ref: kystpartiet) og norsk musikk hadde ikke vært den samme (ref: Haltan Sivertsen og 10000 tommeltotta)

Lenke til kommentar
Olje ressursene i nord-norge må etterforskes bedre for at en slik splittelse skal bli en realitet. Men jeg er ikke for at dere bare skal få dette gratis. Anbudende fra Russland, Sverige og Finnland må taes nøye i betraktningen. Anbudet fra Nord-norge er vel uaktuellt siden dere ikke har nor å fare med (Hvis dere er en utgiftspost for sør-norge).

Vi har vel litt å fares med ikke har vi bare olje,men vi har jo den nest største eksportneringen også nemmelig fisken. Dette er en nering som blir mer og mer verd, desverre er det slik at vi ikke har fått lov å vidreforedle denne her nord men har vert tvunget til å sende den sørover eller til utlandet for vidreforedling.

Husk at feks Bergen by er skapt på fiskeresursene fra nord.

I dag har jo politikerne ordnet det slik at rike folk kan kjøpe opp kvoter og trålere,noe som har medført en utarming av distriktene og at trålerflåten i dag er på kapitalistenes hender,disse har knapt vert i Nord norge og bryr seg langt mindre om de som bor her.

Lenke til kommentar
Forskjell på sør og nord:

 

Nord

 

Sør

 

Kos dere med joikaboller, mackøl og litt joik dere.

 

Smacken er som backen, og i nord er den ræva :p

 

 

 

Neida Osse. Dere er nok "stuck" med oss fra sør. Vi setter pris på dere vi, uten dere hadde norsk politikk vært kjedlig (ref: kystpartiet) og norsk musikk hadde ikke vært den samme (ref: Haltan Sivertsen og 10000 tommeltotta)

Vel det fra nord var i det minste ekte varer,menst det fra sør selvfølgelig var fra et helt annet land , typisk skal dere vise frem noe så må det lånes av andre :D:D

Lenke til kommentar
Nå begynner dere å bli useriøse.

 

I henhold til Dere søringer , så koster vi dere der sør bare penger, så jeg går utifra at det skal inga vederlag til.

 

Dette har ett historisk perspektiv. Om dere i nord koster oss penger kan være, men Norge tjener idag såpass mye at vi kan drive ett land med 4mill innbyggere og ta vare på de områder vi eier. Hvorfor tror dere i nord at dere ikke har noe i nasjonen norge å gjøre? Dere er langt ifra den eneste landsdelen som er en utgiftspost, og jeg vil si at den ydmykheten som vises i denne posten er fenomenal. Dere er en del av norge og folk sloss for status queoeu. Nord-norge har bidratt med sitt, og er mer en velkommen i Norge. Hvis dere har ett behov for frigjøring så la oss få vite det, men hvis dere lider av noen som helst komplekser så er vi der for å gi dere en bitchslap, Lite med sol er krevende, men ikke tro for en dag at dere ikke er med oss.

 

Nasjonalitet er en ting, men i norge burde dette være ett særtilfelle. Vi er ett langtstrakt land som klarer å opprettholde fred, hva er mer viktig enn det?

Lenke til kommentar

Snekkern , æ veste vi faint en felles grunn .

 

Mæn fra spøk tel revolver, du har så rett i det du sei senkkern.

 

Vi træng faktisk ikkje Søringan for å utvikle et meget godt samfunn her nord, kor vi tar vare på at det bor fok på alle pussie plasse.

 

Vi træng ikkje søringa for å fortælle oss ka vi ska gjøre.

 

Og Øivind, du har aldrig prøvd ei dame før du har prøvd ei ekte samejente.

 

Og det mener jeg .

 

ER selv bare en bastard som folk flest her nordfra (samisk, finsk, norks, tysk)

Lenke til kommentar

Æ e bare usikker på kor vi ska grave skyttergrava ;)

 

Æ trur som du sa Øivind, krigen blir roindt Mosjøen.

 

Men ærlig talt, dette innelgget var laget for å være seriøst ikke ende opp i en fleip.

 

 

Jeg mener seriøst at vi her Nord har vært bedre tjent med å ha en egen stat. Forholdet til Sør Norge , lik det forholdet vi har til sverige i dag.

Lenke til kommentar

E litt irritert for at de her , fleipers bort, for det e faktisk mange som meine det samme som mæ.

 

Nord Norge som egen stat, la oss slæppe byrokratiet som kommer ifra sør. La oss slæppe at nån fortæll oss ka vi ska gjøre me våres resursa.

 

Ja la oss slæppe den sørnorske nedlatenheta når det gjeld oss nordlændinga. Vi e bedre te å styre våres ressursja en nån forbarska politikar i Oslo. !

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...