arielfaaland 14 Report post Posted September 2, 2005 Hei! Driver og lage en hjemmeside.. Og jeg skal bruke en bakgrunn på siden.. Bruker rammer (ja, vet det suger) Det jeg vil, er at bakgrunnen skal være den samme når jeg scroller nedover.. Slik at det er kun teksten som beveger på seg.. Er dette mulig? Quote Share this post Link to post
mikk- 11 Report post Posted September 2, 2005 (edited) background-attachment: fixed; /*eventuelt også*/ background-repeat: no-repeat; Edited September 2, 2005 by Mikka Quote Share this post Link to post
Cucum(r) 0 Report post Posted September 2, 2005 CSS-egenskapen background-attachment, med verdien fixed. Quote Share this post Link to post
arielfaaland 14 Report post Posted September 2, 2005 Hmm.. når jeg gjorde dette fikk jeg jo kun "bakgrunsbilde" også ble siden hvit når jeg scrolla nedover.. hvordan får jeg det slik at bakgrunsbilde "står stille" mens jeg scroller på teksten\siden.. er helt blank på dette... Quote Share this post Link to post
fargoth 180 Report post Posted September 2, 2005 (edited) Uten å kunne html, legger jeg inn et svar her uansett. Når jeg gjør det samme i FrontPage blir koden slik: <html> <head> <meta http-equiv="Content-Language" content="no-bok"> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252"> <title>sbb</title> </head> <body background="02_city_district_3d_view.jpg" style="background-attachment: fixed"> Edited September 2, 2005 by fargoth Quote Share this post Link to post
arielfaaland 14 Report post Posted September 2, 2005 Takker! Dette ble veldig bra!! Quote Share this post Link to post
mikk- 11 Report post Posted September 2, 2005 Background-attributten i BODY finnes ikke lenger, og skal derfor ikke brukes. Endre i det minste til dette: <body style="background-image: url("02_city_district_3d_view.jpg"); background-attachment: fixed;"> Quote Share this post Link to post
rødøye 0 Report post Posted September 2, 2005 ...som ikke funker i IE... Quote Share this post Link to post
Lovskogen 2 Report post Posted September 2, 2005 Om du vet det suger, legg om da - mye lettere med sånne ting da Quote Share this post Link to post