Gå til innhold

Force ware 78.03 nvidia driver ute beta


kirjogra

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, jeg må pressisere at shimmering ikke er fikset i 78.01 driveren. Det er bare en oppdatering med støtte for kortet GeForce 6500

 

Shimmering er fikset i 78.03 driveren. Her er linker til nVidia nZone hvor driverene kan lastes ned for både 32-bit og 64-bit Windows.

 

32-bit:

http://www.nzone.com/object/nzone_download...p_2k_78.03.html

 

64-bit:

http://www.nzone.com/object/nzone_download...xp64_78.03.html

 

Det er forresten også noen andre bug-fixer i disse driverene, så ikke bare AF-buggen som er fikset.

Lenke til kommentar

Vil bare si fra at alle 7800gtx eiere bør innstallere den nye 78.03 driveren så fort som mulig!

Jeg ante ikke hvor stort det shimmering problemet var. Jeg trodde det rett og slett var min crt skjerm som holdt på å daue.

Med den nye driveren så blir alt utrolig mye friskere og bedre!

CS source hadde masse shimmering på teppet når en spilte i office.

Nå er absolutt alt borte.

Battlefield2 ser helt utrolig ut nå kontra før, og hl2 det samme.

:D

Lenke til kommentar
ok, n00b spørsmål: hva er shimmering?

Det er en slags flimring. Har ikke sett dette selv, men det er et problem med de nye 7800 kortene. Mulig det kan fikses med en driveroppdatering, men på beskrivelsen av 78.03 driveren så står det at problemet reduseres. Jeg er ikke overbevist om at det er helt eliminert.

Lenke til kommentar
Mulig det kan fikses med en driveroppdatering, men på beskrivelsen av 78.03 driveren så står det at problemet reduseres. Jeg er ikke overbevist om at det er helt eliminert.

Har du testet selv?

Kan også fremprovosere shimmering på ATi kort forresten, hvis du ikke viste det...

 

Jeg kjører med 78.03 og den ser ut til å funka bra 

Men har ikke lagt merke til det shimmering problemet før heller da...

Under beta-testing av 78.03 driveren sammenlignet jeg med 77.77, og da måtte jeg jobbe for å fremprovosere shimmering, og noen spill var enklere å fremprovosere det i... Spill på Source motoren for eksempel (CS:S og HL2)

Lenke til kommentar

Hadde shimmering i cs og bf2. Mest tydelig i cs der teppet på office tydelig "shimmerte". Effekten er vanskelig å beskrive. Kan oppfattes som lange buete signaler som flimrer over deler av texturen når en beveger seg istedet for et stabilt bilde. Trodde det var skjermen som tok kvelden eg, men med disse nye driverne er bildet rett og slett nydelig kontra før.

Opplevde though at maskinen låste seg når jeg testa optimum clock på kortet, og måtte restarte.

Ellers er alt helt stabilt og nice :)

Fikk artefacts på lavere klokking enn før da, men.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...