Gå til innhold

28-70 eller 28-135 som et allround objektiv


Anbefalte innlegg

Hei alle sammen

 

Jeg har nå pløyd gjennom produktguider, tester og dette forumet her på jakt etter anbefalinger av et godt allround objektiv.

 

Jeg har i samarbeid med lommeboken kommet frem til følgende alternativer :

Sigma 24-70 2.8 EX DB

Sigma har også en 28-70 versjon.

Tamron SP AF 28-75mm F/2.8 XR Di

 

Jeg har også funnet noen med litt mer tele...

Tamron SP AF 24-135mm F/3.5-5.6 AD Aspherical (IF)

Canon EF 28-135mm f/3.5-5.6 IS USM

 

Har lest i en del tester at både Sigma og Tamron (24/28-70) objektivene er anbefalt foran canon 28-135 objektivet til tross for den ekstra bonusen med bildestabilisator.

 

Er det noen der ute som kan hjelpe meg å utelukke noen av disse alternativene, eller eventuelt komme med andre objektiver som jeg har oversett.

 

 

Glemte å si litt om bruken.. dette kommer til å bli et objektiv som stort sett skal stå på kameraet hele tiden, jeg kommer til å bruke det både ute og inne i alle typer lys. Objektivet skal benyttes sammen med et EOS 300d, kit objektiv 18-55 og 70-300 zoom objektiv.....

 

 

Venter i spenning på anbefalinger, da jeg begynner er klar for å bestille :-D

 

JD

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Husk at ingen av disse objektivene vil gi deg særlig til vidvinkel, noe som de fleste finner nødvendig på et objektiv som skal være workhorse/allround. En annen ting du bør ta hensyn til dersom du skal bruke den innedørs er største blender. Jeg vil ikke anbefale noe som helst mindre enn f2.8. Vil vel heller anbefale å kjøpe en 50mmf/1.8 el 1.4 til dårlige lysforhold. f1.8 versjonen koster ikke stort, men gir mye glede.

 

Hadde jeg vært deg ville jeg ventet litt, spart opp noen flere kroner og vurdert Canon 17-40L/4, Canon EFS 17-85 eller evt Sigma 18-50/2.8 som allround.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...