Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pcen skrur seg av


Anbefalte innlegg

Etter flytting i sommer begynte det å komme noen rare firkanter/streker rundt musepekeren i tillegg til at grafikken innimellom ble rar, noen ganger blinka det svart skjerm før den kom til seg selv igjen og fikk muligheten til å styre musa. noen ganger skrudde pcen seg av eller låste seg helt. regna med det var skjermkortet så jeg byttet dette, det ble ikke bedre. nå har jeg byttet alt av komponenter i pcen bortsett fra ledninger/kabler inni pcen og cd-rom og dvd brenner. nettopp innstallert win på nytt nå i xp. etter en times tid oppsto det samme problemet. skjermen ble svart og jeg måtte skru av pcen. vet at skjermen er i orden da den fungerer glimrende på macen..

Hva i all verden er feil? kablene/ledningene? finnes det noe software for å sjekke det?

 

på forhånd takk!

 

 

ikke lagt til hva slags komponenter jeg har da det skal være irrelevant og i tillegg fått sjekket ut at de skal jobbe perfekt sammen

Endret av maddawg
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har et problem med at pc'n min skrur seg av helt uten forvarsel, kan sitte midt inne i arbeid, eller spill, og *svosj*, så skrur pc'n seg av, og så kommer det en lyd fra kabinettet, noe som kan ligne på en "sirene". Alt er helt svart, og jeg må skru av hovedbryteren på skøyteledningen hvor alle kontaktene er koblet til for å få lyden til å gå vekk. Først da kan jeg slå på igjen maskinen igjen på vanlig måte, for det er ikke mulig så lenge den lyden er der.. Det har skjedd en 5-6 ganger siste 6 mnd, og før det hadde det aldri skjedd..

 

Mistenker at det kan være viften og at pc'n er overopphetet, og derfor tar dataen sine egne forhåndsregler, men det er ikke noe galt med viften :ermm:

 

Kan noen hjelpe?

Lenke til kommentar
Jeg har et problem med at pc'n min skrur seg av helt uten forvarsel, kan sitte midt inne i arbeid, eller spill, og *svosj*, så skrur pc'n seg av, og så kommer det en lyd fra kabinettet, noe som kan ligne på en "sirene". Alt er helt svart, og jeg må skru av hovedbryteren på skøyteledningen hvor alle kontaktene er koblet til for å få lyden til å gå vekk. Først da kan jeg slå på igjen maskinen igjen på vanlig måte, for det er ikke mulig så lenge den lyden er der.. Det har skjedd en 5-6 ganger siste 6 mnd, og før det hadde det aldri skjedd..

 

Mistenker at det kan være viften og at pc'n er overopphetet, og derfor tar dataen sine egne forhåndsregler, men det er ikke noe galt med viften :ermm:

 

Kan noen hjelpe?

merk oredet Viften!

 

det høres ut som du bare har cpu vifte.. skaff deg noen kabinettvifter så slipper du å svi prosessoren..

Lenke til kommentar
Hvilken strømforsyning har du?

 

Sjekk skjermkabelen, eventuellt en annen skjerm.

har en chieftec 360 w vifte. jeg tror jo også at det kan være ett eller annet med viften, men det høres jo rart ut.. Men. men er jo det eneste som mangler å bytte ut bortsett fra cd-rom og dvd brennern så jeg håper jo at det er den :ermm:

Lenke til kommentar
Problem solved! Ny strømforsyning. 5000 kr fattigere, 5 komponenter rikere, 1 nødvendig, men glad! :w00t:

ELLER... nå er jeg mildt sagt forbanna. etter to timer.. samme problemet. 3 streker over muse peker. skjermen blinker fra svart til vanlig bilde og til slutt låser seg... hva i all verden er det som skjer? virus i kabinettet? :cry:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...