fredriku Skrevet 1. september 2005 Rapporter Del Skrevet 1. september 2005 Fikk en oppringning istad, fra en noe nervøs dame fra NGT som ville selge meg ADSL med IP-telefoni. Det jeg lurer på, hvordan er det med ping på nett (ved spill o.l) og hvordan er det med stabilitet? Fikk tilbud på en 2500/600 linje inkludert IP-telefoni til den nette sum av kr 399 pr mnd. Når det gjelder kundeservice, har jeg skjønt at dette er et kapittel for seg selv. Har bluecom nå, med en 2200/512 linje, og må si jeg aldri har vært så happy. Ikke noe problemer what so ever, og god kundeservice. Vil det da være lurt av meg å hoppe over på NGT? Lenke til kommentar
Ligaya Skrevet 1. september 2005 Rapporter Del Skrevet 1. september 2005 Ikke bytt. Det er ikke verdt all strevet. Det er betydelig sjanse for at du vil oppleve problemer og da sitter du på en måte der igjen med svarteper. Ikke bytt fra noe som fungerer utmerket. Syns nå jeg da Lenke til kommentar
Gromit Skrevet 1. september 2005 Rapporter Del Skrevet 1. september 2005 For å si det raskt. Nei. Lenke til kommentar
cec Skrevet 1. september 2005 Rapporter Del Skrevet 1. september 2005 ikke bytte hvis alt fungerer.... basta... hvis du ikke blir flådd i bluecom vel og merke... Lenke til kommentar
Djenga Skrevet 1. september 2005 Rapporter Del Skrevet 1. september 2005 Enig med de andre her. Jeg har Nextgentel, men har sagt opp abonementet. Helt utrolig dårlig service. Henvendelser per kontaktskjema blir så si aldri svart. Kontakt per tlf = 30 min eller mer. Har aldri opplevd at jeg kom gjennom innen 30 min Selvfølgelig kan det være at jeg var uheldig alle de gangene jeg ringte kundeservicen. Jeg betaler for Charlie 3000 men får ikke mer enn litt over 1700, og avslag er det ikke snakk om og har sagt opp Ngt. Linja går ned den 29 Sep. 6 uker for å få en linje ned er litt drøyt også.. De andre IPS har 4 ukers oppsigelsestid. Skal ha smartcall i stedenfor. Mega 4000/600 kbps for 395kr. Billig Tok kontakt med smartcall per tlf. og det var ikke lang ventetid God første inntrykk. Sendte også en mail til smartcall og fikk rask svar. God andre inntrykk også Gleder meg til den dagen jeg får smartcall Lenke til kommentar
ShadowMaster Skrevet 1. september 2005 Rapporter Del Skrevet 1. september 2005 Må nok si meg enig her. Er selv NGT kunde, og har heldighvis ikke hatt noen problemer (siden kundeservice sank til nytt bunn nivå vel og merke) Men tviler sterkt på om jeg ville ha valgt NGT å bytte til. Er nesten en helttidsjobb og komme i kontakt med dem om noe skulle skje. Lenke til kommentar
R_N Skrevet 1. september 2005 Rapporter Del Skrevet 1. september 2005 Fatter IKKE hvorfor alle klager og snakker om så utrolig lang ventetid på tlf. 30 min??? Bare pisspreik spør du meg! Jeg har ringt kundeservice der sikkert 20 ganger iløpet av siste 12-18 mnd og det er som regel 7-15 min ventetid. Tror ALDRI at jeg har ventet over 20 min. Jeg venter nå på ADSL2+ fra ngt som skal komme om 7-9 uker... Skulle få 8Mbit i mellomtiden uten å betale noe ekstra. R_N Lenke til kommentar
bj0rnar Skrevet 1. september 2005 Rapporter Del Skrevet 1. september 2005 At de kan fortsette å verve nye kunder, når de ikke tar vare på de de allerede har. Hvis kundeservicen er dårlig nå, hvordan blir den når det kommer enda flere nye kunder?? Lenke til kommentar
TriGem Skrevet 1. september 2005 Rapporter Del Skrevet 1. september 2005 (endret) For å svar på det du spør om når det gjelder ping, den er meget bra for mitt tilfelle. Veldig bra ping mot norske som europeiske servere. Telefon fungerer også veldig bra.. Når det gjelder kundeservice som alle klager på kommer det helt ann på når du ringer dit. Ring om morningen da er det sjelden lang kø/ventetid. Klarer du å tilpasse deg litt så er det ikke stort å klage over. En annen ting er om du skulle få problemer med router eller Ip telefonen så kommer det jammen meg en ny med taxi dagen etter du klager på det. Men ikke bytt om du er fornøyd med det du har, og ikke trenger ip telefon. Endret 1. september 2005 av TriGem Lenke til kommentar
netphreak Skrevet 1. september 2005 Rapporter Del Skrevet 1. september 2005 Ring om morningen da er det sjelden lang kø/ventetid. En annen ting er om du skulle få problemer med router eller Ip telefonen så kommer det jammen meg en ny med taxi dagen etter du klager på det. Om morgenen er jeg på jobb, ikke særlig pop å ta slike telefoner i arbeidstiden for min del... Taxi!?? Den var god!! Lenke til kommentar
Fat_ASS Skrevet 1. september 2005 Rapporter Del Skrevet 1. september 2005 (endret) alle dere som sier at det tar så jævlig lang tid å komme igjennom hos kunde service hos forskjellige operatører, har dere noen gang prøvd å ringe i 8-9 tiden om morran?? da er det som oftes få folk som ringer å lettere å komme igjennom... ' EDIT: hehe...leste ikke hele posten... Endret 1. september 2005 av Fat_ASS Lenke til kommentar
netphreak Skrevet 1. september 2005 Rapporter Del Skrevet 1. september 2005 Om morgenen er jeg på jobb Begynn med å lese hvorfor før du spør om hvorfor. Lenke til kommentar
pine Skrevet 1. september 2005 Rapporter Del Skrevet 1. september 2005 Jeg venter nå på ADSL2+ fra ngt som skal komme om 7-9 uker... Skulle få 8Mbit i mellomtiden uten å betale noe ekstra. R_N :!: :!: :!: Lykke til Lenke til kommentar
voodoodoo Skrevet 1. september 2005 Rapporter Del Skrevet 1. september 2005 Var strålende fornøyd da jeg hentet mitt Thomson 516i modempå posten.. Endelig skulle jeg også få adsl2, så virkelig frem til å kunne surfe på 10000/1200 hastighet. Kobla opp og aktiverte modemet men synes det gikk noe tregt... Sjekka linjehastigheten og fant ut at jeg lå på 1150/720... kan tro jeg nappa ut alle maskiner o.l. for å se om det var noen feil e.l. som gjorde dette men nei.... Så da har jeg altså fått følgende "oppgradering" av abbonementet mitt... Før: Adsl 2400/512 kr 498/mnd,- Nå : Adsl2 1050/720 kr998/mnd,- I tillegg får jeg hverken VNC eller FTP server til å bli tilgjengelig via web, noe som gikk greit på den gamle linja mi.. Har fått kontakt med nextgentel etter 40min venting sjøl om de oppga 6min. gjennomsnittlig ventetid på hjemmesidene sine (6min er vel snitt tida det tar før folk gir opp) og snakka med "teknisk" avdeling der, kundebehandler kunne ikke hjelpe meg men skulle snakke med en "seniortekniker" for å se på linja. Tipper seniortekniker er en beskrivelse av en person som muligens kan litt om jobben utover det som står i "hjelp" manualene til support. Er veldig lite fornøyd med "oppgraderingen" og lurer på om det er noen der ute som har opplevd det samme som meg? Er også veldig takknemlig om det er en eller annen "wizard" der ute som kan gi meg en detaljert framgangsmåte for å få vnc og ftp tilgjengelig fra verdsveven Vil forøvrig legge til at jeg har vært veldig fornøyd med linja NGT har levert fram til nå. Bare så dette ikke skal ende opp som en sedvanlig Hat NGT tråd.. Dette er min ADSL2 status og jeg må si at om ngt ikke rydder opp relativt kjapt kommer thomson modemet deres i retur i løpet av neste uke... gidder ikke å sitte med møkkahastighet og vente.. de får få linja opp å gå og så sende meg utstyret slik at jeg slipper å kjøre på lusefart i månedsvis.... Lenke til kommentar
TriGem Skrevet 2. september 2005 Rapporter Del Skrevet 2. september 2005 Taxi!?? Den var god!! Fikk tilsendt et defekt ip-telefon modem og klagde på det. Dagen etter sto en mann fra Oslo Taxi på døra mi og leverte meg det nye modemet. Det må jeg si er veldig bra service. Man får også med en liten lapp i den nye pakka. Legg ned det defekte modemet i pakka, klistre på den lappen som fulgte med og lever på posten. Gratis retur. Lenke til kommentar
Kuffe Skrevet 2. september 2005 Rapporter Del Skrevet 2. september 2005 Fatter IKKE hvorfor alle klager og snakker om så utrolig lang ventetid på tlf.30 min? Bare pisspreik spør du meg! Jeg har ringt kundeservice der sikkert 20 ganger iløpet av siste 12-18 mnd og det er som regel 7-15 min ventetid. Tror ALDRI at jeg har ventet over 20 min. Jeg venter nå på ADSL2+ fra ngt som skal komme om 7-9 uker... Skulle få 8Mbit i mellomtiden uten å betale noe ekstra. R_N Jeg har ringt ngt kunde service mange ganger, har alltid måtte vente over en halvtime. Du må være en av de heldige Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 2. september 2005 Rapporter Del Skrevet 2. september 2005 Ungå ngt hvis du kan. Linjene er stort sett vært grei, men i min siste tid før jeg gikk over til bluecom var de utrolig ustabile. Ta heller kontakt med en seriøs leverandør av bredbånd, ungå småsvindel selskaper som ngt. Lenke til kommentar
fredriku Skrevet 2. september 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. september 2005 Tror jeg holder meg til Bluecom ja Har hørt mye rart om NGT, så var veldig i tvil da hun dama derfra ringte Lenke til kommentar
Kuffe Skrevet 2. september 2005 Rapporter Del Skrevet 2. september 2005 Ungå ngt hvis du kan. Linjene er stort sett vært grei, men i min siste tid før jeg gikk over til bluecom var de utrolig ustabile. Ta heller kontakt med en seriøs leverandør av bredbånd, ungå småsvindel selskaper som ngt. Det er å gå litt hardt ut syntes jeg, ledelsen for ngt hat til og med sagt selv at de ikke yter bra nok på service siden. Prduktet de leverer er bra, men servicen kunne vært bedre. Jeg har hatt bredbånd fra ngt i 3 år nå, så jeg vet hva jeg snakker om. Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 2. september 2005 Rapporter Del Skrevet 2. september 2005 Jeg hadde ngt fra første dag de ble lansert i bergen, til juni i år, jeg tror jeg vet litt om de iløpet av de årene. Er også en grunn til at vi kuttet ut alt som hadde med ngt å gjøre både for våre ansatte og vårt firma. Nå er alt bluecom og det er vi fornøyd med. Selv om supporten på telefonen tar litt tid avogtil, så er det meste greit. NGT har tapt seg SYKT siden de ble dannet, og jeg vil nå påstå at de ligger under Tiscali sitt nivå på kundeservice, kunnskap og stabilitet (da de fortsatt var tiscali her i norge), og det sier ikke bare litt. Mvh Thomas Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå