Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

NGT, tilbud og kundeservice?


Anbefalte innlegg

Fikk en oppringning istad, fra en noe nervøs dame fra NGT som ville selge meg ADSL med IP-telefoni.

Det jeg lurer på, hvordan er det med ping på nett (ved spill o.l) og hvordan er det med stabilitet?

Fikk tilbud på en 2500/600 linje inkludert IP-telefoni til den nette sum av kr 399 pr mnd.

Når det gjelder kundeservice, har jeg skjønt at dette er et kapittel for seg selv. Har bluecom nå, med en 2200/512 linje, og må si jeg aldri har vært så happy. Ikke noe problemer what so ever, og god kundeservice. Vil det da være lurt av meg å hoppe over på NGT?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enig med de andre her. Jeg har Nextgentel, men har sagt opp abonementet. Helt utrolig dårlig service. Henvendelser per kontaktskjema blir så si aldri svart. Kontakt per tlf = 30 min eller mer. Har aldri opplevd at jeg kom gjennom innen 30 min :( Selvfølgelig kan det være at jeg var uheldig alle de gangene jeg ringte kundeservicen.

Jeg betaler for Charlie 3000 men får ikke mer enn litt over 1700, og avslag er det ikke snakk om :( og har sagt opp Ngt. Linja går ned den 29 Sep.

6 uker for å få en linje ned er litt drøyt også.. De andre IPS har 4 ukers oppsigelsestid.

Skal ha smartcall i stedenfor. Mega 4000/600 kbps for 395kr. Billig ;)

Tok kontakt med smartcall per tlf. og det var ikke lang ventetid :D God første inntrykk. Sendte også en mail til smartcall og fikk rask svar. God andre inntrykk også :thumbup: Gleder meg til den dagen jeg får smartcall :)

Lenke til kommentar

Fatter IKKE hvorfor alle klager og snakker om så utrolig lang ventetid på tlf.

30 min???

Bare pisspreik spør du meg!

 

Jeg har ringt kundeservice der sikkert 20 ganger iløpet av siste 12-18 mnd og det er som regel 7-15 min ventetid. Tror ALDRI at jeg har ventet over 20 min.

 

Jeg venter nå på ADSL2+ fra ngt som skal komme om 7-9 uker...

Skulle få 8Mbit i mellomtiden uten å betale noe ekstra.

 

 

R_N

Lenke til kommentar

For å svar på det du spør om når det gjelder ping, den er meget bra for mitt tilfelle. Veldig bra ping mot norske som europeiske servere.

Telefon fungerer også veldig bra..

 

Når det gjelder kundeservice som alle klager på kommer det helt ann på når du ringer dit.

 

Ring om morningen da er det sjelden lang kø/ventetid.

 

Klarer du å tilpasse deg litt så er det ikke stort å klage over.

 

En annen ting er om du skulle få problemer med router eller Ip telefonen så kommer det jammen meg en ny med taxi dagen etter du klager på det.

 

Men ikke bytt om du er fornøyd med det du har, og ikke trenger ip telefon.

Endret av TriGem
Lenke til kommentar
Ring om morningen da er det sjelden lang kø/ventetid.

 

En annen ting er om du skulle få problemer med router eller Ip telefonen så kommer det jammen meg en ny med taxi dagen etter du klager på det.

Om morgenen er jeg på jobb, ikke særlig pop å ta slike telefoner i arbeidstiden for min del...

 

Taxi!?? Den var god!!

Lenke til kommentar

alle dere som sier at det tar så jævlig lang tid å komme igjennom hos kunde service hos forskjellige operatører, har dere noen gang prøvd å ringe i 8-9 tiden om morran?? da er det som oftes få folk som ringer å lettere å komme igjennom... :thumbup:'

 

 

EDIT: hehe...leste ikke hele posten... :blush:

Endret av Fat_ASS
Lenke til kommentar

Var strålende fornøyd da jeg hentet mitt Thomson 516i modempå posten..

 

Endelig skulle jeg også få adsl2, så virkelig frem til å kunne surfe på 10000/1200 hastighet.

 

Kobla opp og aktiverte modemet men synes det gikk noe tregt...

Sjekka linjehastigheten og fant ut at jeg lå på 1150/720...

 

kan tro jeg nappa ut alle maskiner o.l. for å se om det var noen feil e.l. som gjorde dette men nei....

 

Så da har jeg altså fått følgende "oppgradering" av abbonementet mitt...

 

Før: Adsl 2400/512 kr 498/mnd,-

Nå : Adsl2 1050/720 kr998/mnd,-

 

I tillegg får jeg hverken VNC eller FTP server til å bli tilgjengelig via web, noe som gikk greit på den gamle linja mi..

 

Har fått kontakt med nextgentel etter 40min venting sjøl om de oppga 6min. gjennomsnittlig ventetid på hjemmesidene sine (6min er vel snitt tida det tar før folk gir opp) og snakka med "teknisk" avdeling der, kundebehandler kunne ikke hjelpe meg men skulle snakke med en "seniortekniker" for å se på linja.

 

Tipper seniortekniker er en beskrivelse av en person som muligens kan litt om jobben utover det som står i "hjelp" manualene til support.

 

Er veldig lite fornøyd med "oppgraderingen" og lurer på om det er noen der ute som har opplevd det samme som meg?

 

Er også veldig takknemlig om det er en eller annen "wizard" der ute som kan gi meg en detaljert framgangsmåte for å få vnc og ftp tilgjengelig fra verdsveven

 

Vil forøvrig legge til at jeg har vært veldig fornøyd med linja NGT har levert fram til nå. Bare så dette ikke skal ende opp som en sedvanlig Hat NGT tråd..

 

 

 

Dette er min ADSL2 status og jeg må si at om ngt ikke rydder opp relativt kjapt kommer thomson modemet deres i retur i løpet av neste uke... gidder ikke å sitte med møkkahastighet og vente.. de får få linja opp å gå og så sende meg utstyret slik at jeg slipper å kjøre på lusefart i månedsvis....

Lenke til kommentar
Taxi!?? Den var god!!

Fikk tilsendt et defekt ip-telefon modem og klagde på det.

Dagen etter sto en mann fra Oslo Taxi på døra mi og leverte meg det nye modemet.

 

Det må jeg si er veldig bra service.

Man får også med en liten lapp i den nye pakka. Legg ned det defekte modemet i pakka, klistre på den lappen som fulgte med og lever på posten. Gratis retur.

Lenke til kommentar
Fatter IKKE hvorfor alle klager og snakker om så utrolig lang ventetid på tlf.

30 min?

Bare pisspreik spør du meg!

 

Jeg har ringt kundeservice der sikkert 20 ganger iløpet av siste 12-18 mnd og det er som regel 7-15 min ventetid. Tror ALDRI at jeg har ventet over 20 min.

 

Jeg venter nå på ADSL2+ fra ngt som skal komme om 7-9 uker...

Skulle få 8Mbit i mellomtiden uten å betale noe ekstra.

 

 

R_N

Jeg har ringt ngt kunde service mange ganger, har alltid måtte vente over en halvtime. Du må være en av de heldige

Lenke til kommentar
Ungå ngt hvis du kan. Linjene er stort sett vært grei, men i min siste tid før jeg gikk over til bluecom var de utrolig ustabile. Ta heller kontakt med en seriøs leverandør av bredbånd, ungå småsvindel selskaper som ngt.

Det er å gå litt hardt ut syntes jeg, ledelsen for ngt hat til og med sagt selv at de ikke yter bra nok på service siden. Prduktet de leverer er bra, men servicen kunne vært bedre. Jeg har hatt bredbånd fra ngt i 3 år nå, så jeg vet hva jeg snakker om.

Lenke til kommentar

Jeg hadde ngt fra første dag de ble lansert i bergen, til juni i år, jeg tror jeg vet litt om de iløpet av de årene. Er også en grunn til at vi kuttet ut alt som hadde med ngt å gjøre både for våre ansatte og vårt firma. Nå er alt bluecom og det er vi fornøyd med. Selv om supporten på telefonen tar litt tid avogtil, så er det meste greit.

 

NGT har tapt seg SYKT siden de ble dannet, og jeg vil nå påstå at de ligger under Tiscali sitt nivå på kundeservice, kunnskap og stabilitet (da de fortsatt var tiscali her i norge), og det sier ikke bare litt.

 

Mvh

Thomas

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...