Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Måle throughput på gigabit nett


Anbefalte innlegg

.....har en nForce 2 boks med innebygget gigabit (NF7-SG2), så siden jeg allikevel skulle bestille noe fra Komplett tok jeg med meg et Cnet gigabit kort også - til 150 spenn eller så.

 

Til min store overraskelse kom driveren på diskett (?!!?) - og siden jeg slutta å bruke disketter ca for 5 år siden så måtte jeg stikke på nettet og laste den ned. Joda, der var den - signert oktober 2002.

 

Så - jeg lurer på om 3Com kanskje nok hadde vært en bedre match.... hehe, forutsatt at nForce2 saken er noe bedre da... :p

 

Leter forgjeves på nettet etter noe tools som gjør dette - alt jeg har funnet er Qcheck, men den overfører bare en megg - og da får man lite stabile resultater. Fått alt fra 200 Mbit til 43....

 

Noen som vet om enkleste måte å gjøre dette på mellom to windows-bokser?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

gigabit nettverk er fint det, men det får ikke vist fram sine muskler før du enten har noen heftige disker i raid oppsett, eller du flytter data mellom ram'en på dei to maskinene.

 

i praktisk bruk med kopiering så vil du ikke få mer overført en hva mottakerens harddisk greier å ta unna.. ;)

 

totalcopy 1.1, som navnet hinter til, er ett alternativt kopieringsprogram til windows som har hastighetsbegrenser, pause/resume og visning av megabyte overført i sekundet.

alternativt, så kan du jo bruke DUMeter.. ;)

Lenke til kommentar
NetCPS er et kjekt lite verktøy for å måle ytelsen på TCP/IP-nettverk. Har brukt det selv under stresstesting av en switch.

Takker! NetCPS funker glimrende! :) (Dog han Jgaa-fyren som har laget det - ekke det samme fyren som mekka WarFTP?) Og var i avisene og greier? Men men, jeg fikk vite det jeg ville, nemlig å teste ram-til-ram overføring over nettet, for å sjekke at ikke diskene bremset. :)

 

Men - faktisk er det nettet som topper ut på ca 20 MByte pr sek... får samme resultat både med netcps og ved filkopiering. Og jeg vet diskene mine klarer mer enn det!

 

Jeg jukset litt, og kjørte netcps mot loop back, og begge gangene fikk jeg MINDRE enn 20MByte - :hmm: cpu'en går i taket, men vet ikke om det skyldes nettverksdriverne eller netcps...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...