Gå til innhold

rask oversikt: mac vs. pc


quack

Anbefalte innlegg

Det syntes jeg også var litt rart... Prøvde å spore den da, noe som gikk bra de to første dagene... men nå er ikke det mulig lenger! Har en iPod også på tur, men den er heller ikke kommet!

 

Savner iBooken min :cry:

åssen spora du den? finner ikke det jeg. skulle være unødvendig med sååå lang sendetid med mindre den kommer med lastebil fra Langtvekkistan.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf
Det som er med Mac, er at grafikken i hele os'en er forskjellig. Mac har et bedre utseende, bruker forskjellig hardware, og brukes til noe helt annet en pc. Lykke til :thumbup:

Brukes de til noe helt annet enn pc? Hva da?

Lenke til kommentar

Jeg fant omsider sida hvor man kan sjekke status: https://store.apple.com/Your/WebObjects/OrderStatusEurope

 

Også fikk jeg mail av ei support-dame fra Irland :ermm: . Grunnen til at det tar så lang tid var visst at de blir bygd om (hvis man endrer specs) "in the Far East", det vil vel si et land med billig arbeidskraft i Asia. Derfra blir den sendt til hoved-depotet til Apple i Europa som ligger sør i Nederland. Der blei det resterende gjort med macen, så blir den sendt nordover til Norge med TNT.

 

I følge trackinga på linken over er macen min i Shanghai for øyeblikket :thumbup:

Lenke til kommentar

Hmm... Kommer det sånn der hentelapp i posten da?

Slik at jeg må stikke innom posten å hente den?

Og når kan jeg regne med at den er i postkassa da?

 

På iPoden min får jeg opp førlgende når jeg sporer den:

Activity Location Date / Time (GMT)

Arrive Terminal KJELLER, AK, NO 09 Sep 2005 07:01

Tendered for Delivery KJELLER, AK, NO 09 Sep 2005 07:01

Out For Delivery KJELLER, AK, NO 09 Sep 2005 08:20

 

og:

Date Time Location Status

09 Sep 2005 20:11 Norway Outer Area 1 Consignment Received At Transit Point

09 Sep 2005 09:01 Oslo Onforwarded For Delivery

09 Sep 2005 09:01 Oslo Import Received

09 Sep 2005 01:30 Liege Euro Hub Consignment Passed Through Transit Point

08 Sep 2005 19:32 Arnhem Hub Consignment Received At Transit Point

08 Sep 2005 19:32 Arnhem Hub Consignment Passed Through Transit Point

01 Sep 2005 20:27 Shanghai Shipped From Originating Depot

01 Sep 2005 13:59 Shanghai Consignment Received At Transit Point

01 Sep 2005 12:48 Shanghai Consignment Received At Transit Point

 

Og iBooken dette:

Activity Location Date / Time (GMT)

Shipment Picked Up SHANGHAI, SH, CN 02 Sep 2005 11:00

Depart Terminal SHANGHAI, SH, CN 03 Sep 2005 15:59

Arrive Terminal AMSTERDAM, NH, NL 05 Sep 2005 14:04

Out For Delivery AMSTERDAM, NH, NL 06 Sep 2005 10:21

 

og:

Date Time Location Status

10 Sep 2005 00:30 Liege Euro Hub Consignment Passed Through Transit Point

09 Sep 2005 23:16 Eindhoven Shipped From Originating Depot

09 Sep 2005 14:09 Eindhoven Consignment Received At Transit Point

09 Sep 2005 13:40 Eindhoven Consignment Received At Transit Point

Lenke til kommentar
Det som er med Mac, er at grafikken i hele os'en er forskjellig. Mac har et bedre utseende, bruker forskjellig hardware, og brukes til noe helt annet en pc. Lykke til :thumbup:

Tuller du?! Dette visste jeg jammen ikke!

Jeg viste ikke at det brukes til noe helt annet en win maskiner?

 

Det er helt sykt, privat personer får ibooker. Men apple retailere i norge har fått så godt som ingen ibooker så langt. Dette er jo latterlig. Et av de aller største mac problemene er at det ikke er produsert nok macer.

Endret av Macfan
Lenke til kommentar
Hmm... Kommer det sånn der hentelapp i posten da?

Slik at jeg må stikke innom posten å hente den?

Og når kan jeg regne med at den er i postkassa da?

Det er jo TNT som frakter stashet fra Nederland. Såvidt jeg fortstod kommer tinga rett hjem på døra :!:

Var en som fikk masse stress fordi han hadde oppgitt postboks som adresse og TNT fikk ikke levert til postboks fordi det ikke gikk via Posten.. så da måtte han avtale å møte TNT-folka et anna sted.

statusen på iBooken min er helt lik som din. Mulig sporinga ikke funker etter at TNT tar over?

 

men trur værtfall det kommer rett hjem på døra.

Lenke til kommentar
Tradisjonelt sett gir ikke en mac like mye HW for pengene som en PC, men apple har såvidt jeg har skjønt det ganske greie studentrabatter. Masse tung HW er vel heller ikke noe must for en grei skolepc. Vet ikke om DC går på mac. Merk at hvis du er tilhenger av fri programvare og åpen kildekode er ikke mac tingen for deg (ønsker for all del ikke en diskusjon om det her, bare en liten tilleggssetning).

 

Lykke til :)

Studentrabatter, og hvor mye snakker vi om da ?

Lenke til kommentar
Tradisjonelt sett gir ikke en mac like mye HW for pengene som en PC, men apple har såvidt jeg har skjønt det ganske greie studentrabatter. Masse tung HW er vel heller ikke noe must for en grei skolepc. Vet ikke om DC går på mac. Merk at hvis du er tilhenger av fri programvare og åpen kildekode er ikke mac tingen for deg (ønsker for all del ikke en diskusjon om det her, bare en liten tilleggssetning).

 

Lykke til :)

Studentrabatter, og hvor mye snakker vi om da ?

Er bare å bygge en maskin med og en uten rabatter så finner du det ut....

Er en egen meny under shoppen på apple.no...

Lenke til kommentar

Apple gir ca 5-8 % studentrabatt vanligvis. Men har sånn som nå : "Kjøp en mac og få 1200kr rabatt på ipod". Så de glimter til noenganger.

 

Mac er også bra på open source programmer osv. Så hvis en liker open source er mac et bra produkt.

 

Minne jeg kjøpte til min powerbook var en helt vanlig brikke fra komplett på 512mb. De har en sånn minnevelger, den funker fint.

Endret av msulland
Lenke til kommentar
Apple gir ca 5-8 % studentrabatt vanligvis. Men har sånn som nå : "Kjøp en mac og få 1200kr rabatt på ipod". Så de glimter til noenganger.

Jeg holdt på å bestille iBook og det tilbudet der, men så leste jeg det med liten skrift i vilkåra:

[......](2) Produkter som kvalifiserer for gjeldende rabatt i denne kampanjen, er: Alle iMac-, PowerBook-, Power Mac- og iBook-maskiner (ikke 12-tommers

iBook med CD-ROM-stasjon og eMac- og Mac Mini-maskiner). Alle iPod- og iPod mini-modeller (ikke iPod shuffle)[......]

Men hvis man likevel skulle svi av noen kroner på en mac (ikke 12") og man hadde lyst på en iPod (ikke shuffle) så er det jo et kjempebra tilbud.

Men det står "Følgende maskiner kvalifiserer for tilbudet: Alle PowerBook-modeller, alle iMac-modeller, alle Power Mac-modeller og alle iBook-modeller." rundt omkring på sidene dems. Så det er ganske så misvisende :dontgetit:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...